Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du beställt någon ny PoweBook?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-09-22 23:42

Först så tänkte jag beställa en 15" alu men så ändrade jag mig när G5 kom.
Alltså jag hade bestämmt min innan 15"alu hade kommit att jag skulle ha en alu så var det bara!
Men iaf så kom G5 och då tänkte jag om lite.
"nja man skulle nog ha en G5 och en Pb 12" för om saningen ska fram så är inte 15" så bärbar som alla vill få det att låta som.
Visst den är slimmad eller om du så vill smal. men med tanke på att den har en widescreen skärm så blir den med andra ord ganska bred.
Visst jag älskar min gammla Tibook ni får inte tro något annat!
För det är nämligen så att min första dator och mac (tack) var just PB 15" Ti 1ghz med andra ord datorn är inte speciellt gammal.
Nå väl tebax till historien.
Jag tänkte alltså. ok 15" är en skön dator men tyvärr inte så bärbar.
"ah, jag köper mig en pb 12"" sagt och gjort det har jag gjort ihelgen.
Köpte en för ett jätte fint pris oxå.
Jag är verkligen nöjd men 12":an och jag fattar inte varför folk klagar på skärmen. Den är inte alls dålig måste jag säga.
Visst det tar ett tag att vänja sig att den är 12" men det är absolut inget fel i den.
Nu ska jag iaf komma till min sak! och det är att det blir en alu 15" shit alltså jag orkar inte ha en dator som bara står där. nej tacka vet jag bärbart och därför så blir det en till och det blir 15" tack för mig

Jag vill köpa den nya powerbook 15". Men först måste jag bli av med min ibook som är tre år gammal. Den har en klockfrekvens på 300 Mhz och 160 ram. Välskött. Färg: orange. Hur mycket tror ni att jag kan få för den? Jag e dålig på sånt. Please help me!

Mvh

Shaolinmac::confused:

För en som inlett sina dagar på svartvit skärm med SE/30 och tabloidsidor i Quark är ju 12 - tummaren given. Vilken nostalgitripp! Numer behöver jag dock glasögon.
Synd att datorn är större än en Palm , emn man kan ju inte få allt.
Dock - någon skrev att det var enkelt att koppla Mac OSX till Windows, men det var en ren lögn. Som vanligt från Apple...

Thomas

verkar finnas relativt många beg pb 17" ute på olika håll, undrar om alla ska ha nya pb 17", så stor var väl inte skillnaden...
eller kan det va så att de hellre vill ha pb 15"?
själv tror jag mer på den kommande 19" med löstagbar skärm...
:rolleyes:

jag har minsann beställt mig en 15" men det tar tid att få den...har väntat i en hel vecka nu...olidligt!

Varför rubriken "Tyck till"?
Ni gör en marknadsundersökning; Vem har intresse av det?

Bevaka tråden