Egentligen är jag rätt besviken på att Apple har styrt upp minneshanteringen med att inte förse prylarna med en port för extra flashminne. Detta har bara gjort att besvikelsen kom rätt fort efter man insåg att mer minne behövdes än vad man trodde från början. Men allt vad valfrihet är, verkar inte vara Apples melodi i alla fall. Hoppas det ändrar sig i Iphone 5 ? Hur som helst, ser jag efter lite efterforskning, att det finns Appar som plockar fram Iphonens inehåll som ett traditionellt filträd med mappar och vikflikar. Dessa Appar gör att man då använder själva Iphonen som ett USB-minne mot andra datorer. Frågan är då om denna App då öppnar för kommunikation mot ett USB-minne också? Någon som provat detta innan jag vågar mig på att försöka? Tänkte så här: I och med att Iphonen då kan hantera bilder, musikfiler,osv i olika format, i båda riktningarna. Dvs ladda in och ladda ut mot en annan extern enhet, så borde väl det vara logiskt att även öppna dörren mot ett USB-minne? (Förstår inte varför det inte, skulle kunna fungera?..) Apparna finns på AppStore i flertal. Sök bara USB så poppar de upp i olika varianter...