Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min G5 1,8GHz har kommit!

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av lionfromzion
Motif> till saken hör att jag hade gärna väntat och då hoppats att prisen ska rasa, men eftersom jag behöver en ny dator hyffsat omgående så är deet tyvärr inget allternativ.

Jag förstår!
Men CSN gör väl att du får ner priset på en Dual, eller lägg den på avbetalning de resterande mot vad en 1,8 gör.

Bara du inte tvekar, är du bestämd att ha e 1,8 så köp!!! Men tvekar du så köp en DUAL då lär du inte ångra dig, det lär du göra annars om du inte var bestämd innan valet att köpa just en 1,8.

  • Medlem
  • 2003-10-06 21:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Jag förstår!
Men CSN gör väl att du får ner priset på en Dual, eller lägg den på avbetalning de resterande mot vad en 1,8 gör.

Bara du inte tvekar, är du bestämd att ha e 1,8 så köp!!! Men tvekar du så köp en DUAL då lär du inte ångra dig, det lär du göra annars om du inte var bestämd innan valet att köpa just en 1,8.

Visst, en dual är det bästa valet om man har kulorna, men att köpa med Mecenat och avbetalning gör det ju inte billigare med räntan man måste betala.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-10-14 18:59

1.8:an är så jävla exceptionellt snabb så jag inte ved vad jag skall göra, allt från Mac OS X miljö till WarCraft 3 på högsta upplösning med högsta detaljerna, detta är kärlek..

Men fy tusan vad den brummar i buken, har fått ont i huvudet redan, om det är på grund av att jag är van vid den iBook:en jag hade under en övergångsperiod som är ljudlös eller om det faktiskt är den här G5:an som har något fel låter jag vara därhän tills jag provlyssnat en annan.

vänligen
/P

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-10-14 19:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av Peter Esse
WarCraft 3 på högsta upplösning med högsta detaljerna, detta är kärlek..
/P

Funkar ju på min Dual 1Ghz me

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-10-14 19:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
Funkar ju på min Dual 1Ghz me

Absolut, men jag har haft ibooks och powerbooks på max 8** mhz, jag skrev enbart utifrån mina egna erfarenheter utan syfte att jämföra eller tala emot något. Ville bara visa men rena kärlek till maskinen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Reefer
Jag misstänker att du inte är så van vid stationära datorer ;), det går aldrig att få den typen av datorer helt knäpptysta, provlyssna på en PowerMac G4 och jämför så kommer du att älska din nya G5 än mer

Lyssna på en stationär PC så LÄR DU tycka Mac inte låter något.

Min Dual G5 är tyst som en mus!

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-10-14 20:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Lyssna på en stationär PC så LÄR DU tycka Mac inte låter något.

Min Dual G5 är tyst som en mus!

Jag har haft statinonära PCs sedan jag switchade från Amiga fram tills i julas, ja Wintel maskiner brukar vara rätt bra på att låta, men min G5:a den har något dovt som ställer till konstiga saker i min hjärna, men som sagt allt är relativt och jag är van vid en ibook som är ljudlös, men jag tänker dra och provlyssna hos någon annan när tiden ger mig ... öhh, tid?

vänligen
/P

Citat:

Skrevs ursprungligen av Reefer
Vad har en stationär PC med det hela att göra

Att en PC låter MKT mer än en mac..

Sluta klaga på att mac låter.. köp en cub i såfall, eller ta på er hörselskydd, så mkt låter de inte om man jämför med andra stationära datorer

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-10-14 20:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av Reefer
Jag misstänker att du inte är så van vid stationära datorer ;), det går aldrig att få den typen av datorer helt knäpptysta, provlyssna på en PowerMac G4 och jämför så kommer du att älska din nya G5 än mer

Ja det är möjligt, grejen är den att G5:an är tystare än de PowerMac G4:or jag provat, men G4:orna har alltid låtit skräniga och fläktiga, dvs som en dator med billiga fläktar.. Min G5:a har något dovt obeskrivbart som går rakt in i huvudet, som jag sagt tidigare så är det säkert bara jag som inte är van, men det skadar inte att provlyssna någonannanstans... Någon i Malmö?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-10-14 20:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Att en PC låter MKT mer än en mac..

Sluta klaga på att mac låter.. köp en cub i såfall, eller ta på er hörselskydd, så mkt låter de inte om man jämför med andra stationära datorer

haha Motif! Vad är det du säger, jag trodde inte det fanns något bra med G5.an i hufudtaget

Respekt!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Peter Esse
haha Motif! Vad är det du säger, jag trodde inte det fanns något bra med G5.an i hufudtaget

Respekt!

Va???

Har jag påstått att G5 är dålig?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Reefer
Har jag skrivit att min mac låter? miffo.

Den var inte riktad till dig men jag fullföljde din mening!

Till ER som klagar.. Tog du åt dig?

Senast redigerat 2003-10-14 23:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av Reefer
Har jag skrivit att min mac låter? miffo.

Sluta klaga på att mac låter.. köp en cub i såfall, eller ta på er hörselskydd, så mkt låter de inte om man jämför med andra stationära datorer

Riktad till DE som tycker den låter inte dig personligen (LÄS FÖRE DU SKRIVER).

Senast redigerat 2003-10-14 23:43
  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-10-14 20:26

Nu tycker jag allt vi bör höja nivån ett par (rätt många) nivåer...

Vart kan man köpa en decibel mätare?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Peter Esse
Nu tycker jag allt vi bör höja nivån ett par (rätt många) nivåer...

Vart kan man köpa en decibel mätare?

Vad menade du med respekt?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Peter Esse
Nu tycker jag allt vi bör höja nivån ett par (rätt många) nivåer...

Vart kan man köpa en decibel mätare?

Jag har hört att de flesta som klagar op sina G5:or är just 1,8:or är det något som någon kan bekräfta?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-10-14 20:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Jag har hört att de flesta som klagar op sina G5:or är just 1,8:or är det något som någon kan bekräfta?

jag har också noterat det, kan vara något. När jag lyssnade på 1.6:orna på State of the art hörde jag inget, men det var å andra sidan lite annan miljö där.

btw, med ordet "respekt" menade jag mest att hålla med det du skrev om att PC låter förjävla möe.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-10-14 21:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Sluta klaga på att mac låter.. köp en cub i såfall, eller ta på er hörselskydd, så mkt låter de inte om man jämför med andra stationära datorer

Riktad till DE som tycker den låter inte dig personligen lär dig läsa.

Fast det där sista skall han ta personligen ellerhur?

Vet du vem BigMac är? Erkänn att ni är tvillingar?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-14 21:35

Det känns ganska meningslöst att fråga andra hur mycket en viss dator låter. Huruvida ljudmängden från datorn upplevs som störande eller ej beror ju främst på hur pass tyst omgivning den står i, hur pass bra hörsel den som använder datorn har osv.

Man kan ju inte gärna gå in i en butik med surrig ljudnivå och försöka skapa sig en god uppfattning om hur mycket någonting kommer att låta hemma i sin tysta hemmiljö.

Att "skaffa en decibelmätare" för att kontrollera hur mycket datorn låter är ju ingen barnlek direkt. Helst skall mätningen utföras i ett tyst rum, och en givare duger knappast. Någon har säkert sätt bilder från när ljudnivåer mäts då de har ett antal stativ/armar med givare monterade i änden riktade mot objektet från alla tänkbara vinklar osv. samt rätt avstånd för att ge en riktig bild av det ljud som upplevs bredvid datorn.

Vill ni ha en riktigt tyst dator får ni väl ställa nya G5:an i ett annat rum med förlängdt kablage, skaffa en bärbar mac eller köpa ett par Peltor kåpor.

Jag väntar med spänning på min Dual G5, för att se vilken prestanda den har att erbjuda. Låter den för mycket hamnar den i en min rymliga garderob på 2,5kvm. Har inget behov av att se den sedan jag hängde upp en stor inramad Apple G5 poster (a'la hologram) på väggen.

  • Medlem
  • 2003-10-14 22:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av Peter Esse
Fast det där sista skall han ta personligen ellerhur?

Vet du vem BigMac är? Erkänn att ni är tvillingar?

Har du testat att knäppa upp "spärren" till sidoplåten (den hålls fast ändå)? Det reducerar det dova ljudet som fortplantar sig genom chassit.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Peter Esse
Fast det där sista skall han ta personligen ellerhur?

Vet du vem BigMac är? Erkänn att ni är tvillingar?

Nej vi är inte tvillingar, men eftersom vissa tar åt sig så fort man skriver något och inte fattar vad man menar är ju knappast mitt eller någon annans fel.

Senast redigerat 2003-10-14 23:44

Vad är problemet ???

Ni skriver hur mkt en G5:a låter, jag svarar att Dual G5 inte låter alls mkt..

Jag säger också att jämförelse mot en PC så låter mac knappt någonting.. Då är man dålig människa för man nämner PC.

Sen läser folk inte vad man skriver och hoppar på och svarar på något de inte läser igenom från början.

Om man tycker en G5 mac låter så väldigt mkt så får man väl göra någo åt det då! ställ den på golvet eller ställ den i ett annat rum (jag förstår inte vad som är problemet)

Och då är man tvilling med BigMac!

Senast redigerat 2003-10-14 23:44
  • Oregistrerad
  • 2003-10-14 22:26

motif - Jag har sett dig i massor av trådar på sistone och du lyckas alltid trolla fram en massa dåliga vibbar när du diskuterar. Det är rätt så tydligt att du inte är särskilt intresserad av att lyssna vad andra har att säga, du vill mest föra fram din åsikt. Jag tror alla på 99mac vet att du har en dual G5, att det är världens bästa Mac - och att du älskar Cubase - vid det här laget. Är det inte bättre att köra på en något mer laidback stil? Varken på 99mac eller 99musik tycker jag vi användare ska döpa varann "pucko" och liknande, det hör inte hemma på dessa forum.

Tänk på det vetja. Tack för ordet.

/ Patrick.

Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
motif - Jag har sett dig i massor av trådar på sistone och du lyckas alltid trolla fram en massa dåliga vibbar när du diskuterar. Det är rätt så tydligt att du inte är särskilt intresserad av att lyssna vad andra har att säga, du vill mest föra fram din åsikt. Jag tror alla på 99mac vet att du har en dual G5, att det är världens bästa Mac - och att du älskar Cubase - vid det här laget. Är det inte bättre att köra på en något mer laidback stil? Varken på 99mac eller 99musik tycker jag vi användare ska döpa varann "pucko" och liknande, det hör inte hemma på dessa forum.

Tänk på det vetja. Tack för ordet.

/ Patrick.

Reefer Skrev!!

Har jag skrivit att min mac låter? .Miffo

Börja med honom

Var det jag som började?? Finns nog en & annan som är värre än mig!

Men det har jag ju förstått redan från början att älska mac säg aldrig något om eller något som kan upröra MAC människor ...

Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
motif Jag tror alla på 99mac vet att du har en dual G5,
/ Patrick.

Jo tack det har han inte gjort nån hemlighet av. Vi fick höra om det 1000ggr innan den levererats, 1000ggr när den levererades och nu 1000ggr and counting när han fått den. Och det är inte så mycket konstuktivt vi fått höra heller. Mest "bla bla bla" och "tjafs tjafs tjafs".

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-10-14 23:03

puss å kram till er alla, Motif är min nya maskot

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Jo tack det har han inte gjort nån hemlighet av. Vi fick höra om det 1000ggr innan den levererats, 1000ggr när den levererades och nu 1000ggr and counting när han fått den. Och det är inte så mycket konstuktivt vi fått höra heller. Mest "bla bla bla" och "tjafs tjafs tjafs".

Jag har in gjort 500 inlägg ens, men räkna är väl kanske inte din starka sida.

Vad vill du veta om G5.. är jag ett infotek?? Köp en själv och ta reda på hur snabb den är, eller fortsätt fantisera om den.

Jag har ett flertal gånger frågat vilka tester jag skall göra, hur jag skall göra! Men utan något vettigt svar.. Jag köpte den inte för att ge dig info eller andra som inte vet vilken info de vill ha

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-14 23:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Men det har jag ju förstått redan från början att älska mac säg aldrig något om eller något som kan upröra MAC människor ...

Nja, problemet (om ett sådant nu finns, dvs) är väl snarare att du kanske inte riktigt är den smidigaste här på 99mac. Det handlar om attityd, och ödmjukhet är en väldigt bra egenskap i sådana här sammanhang.

Citat:

Skrevs ursprungligen av tei
Nja, problemet (om ett sådant nu finns, dvs) är väl snarare att du kanske inte riktigt är den smidigaste här på 99mac. Det handlar om attityd, och ödmjukhet är en väldigt bra egenskap i sådana här sammanhang.

Men eftersom jag anser att det finns flertalet mer än jag som är otrevliga så vill jag inte ta det som personlig kritik..

Jag har ett antal 99mac kompisar och flertalet har slutat skriva här p.g.a de tykna människor och spydiga kommentarer som återkommer ständigt här.

Att jag inte lyssnar på andra eller hjälper andra med problem ?? Det är t.e.x ett slag mot ansiktet, jag LÄS början av tråden ger min syn på hur Dual låter jämförelse med 1,8 t.e.x jag har frågat flertal ggr om någon vill att man skall köra test på något program men INTE DÅ,, istället får man skit.

Kan inte 99mac människor acceptera andra människor så fine.. men jag tar inte på mig kostym och blir någon annan för att surfa här, hellre avstår jag mitt medlemskap här.

Som sagt.. jag är inte den enda här som tar skit från andra, fler går över till macnytt.se och det är ju knappast mitt fel.. jag har bara blivit någon syndabock.

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Jag har in gjort 500 inlägg ens, men räkna är väl kanske inte din starka sida.

Vad vill du veta om G5.. är jag ett infotek?? Köp en själv och ta reda på hur snabb den är, eller fortsätt fantisera om den.

Jag har ett flertal gånger frågat vilka tester jag skall göra, hur jag skall göra! Men utan något vettigt svar.. Jag köpte den inte för att ge dig info eller andra som inte vet vilken info de vill ha

Som jag sa. Mest "bla bla bla" och "tjafs tjafs tjafs".....

Bevaka tråden