- Mehrdad
- Medlem ●
- 2012-08-17 12:30
Hej,
Jag har en MacBook 10.5.8 2 GHz Intel Core 2 Duo, 2 GB minne som har blivit seg att använda även styrplattan har blivit hårdare att trycka på. Det tar tex längre tid att öppna Spotify. Hjälper det att jag installerar OSX 10.6?
När jag testade HD med Skivverktig fick jag upp de här; Vad kan man göra åt de här felen?
Reparerar behörigheter för ”Macintosh HD”
Läser behörighetsdatabasen.
Läsning av behörighetsdatabasen kan ta flera minuter.
Fel behörigheter på ”System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .
Fel behörigheter på ”System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/PlugIns/DVD.frappliance/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .
Fel behörigheter på ”System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/PlugIns/FRSettings.frappliance/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .
Fel behörigheter på ”System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/PlugIns/FRSources.frappliance/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .
Fel behörigheter på ”System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/PlugIns/Movies.frappliance/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .
Fel behörigheter på ”System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/PlugIns/Music.frappliance/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .
Fel behörigheter på ”System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/PlugIns/Photos.frappliance/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .
Fel behörigheter på ”System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/PlugIns/Podcasts.frappliance/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .
Fel behörigheter på ”System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/PlugIns/TV.frappliance/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .
Fel behörigheter på ”System/Library/PrivateFrameworks/BackRow.framework/Versions/A/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .
Varning: SUID-fil ”System/Library/PrivateFrameworks/DiskManagement.framework/Versions/A/Resources/DiskManagementTool” har ändrats och kommer inte att repareras.
Fel behörigheter på ”Library/QuickLook/iWork.qlgenerator/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-rw-r-- , de är lrw-rw-r-- .
Varning: SUID-fil ”usr/sbin/pppd” har ändrats och kommer inte att repareras.
Varning: SUID-fil ”usr/sbin/vpnd” har ändrats och kommer inte att repareras.
Fel behörigheter på ”Library/Spotlight/iWork.mdimporter/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-rw-r-- , de är lrw-rw-r-- .
Behörighetsreparation slutförd