Skrevs ursprungligen av johan dansk
Att jämnföra ett enkelt "språk" som html med postscript tycker jag känns löjligt.
Jag hör till den skolan som tycker att om man skall göra nånting till ett visst medium, då måste fan veta hur det funkar. Faktum kvarstår att out-of-the-box så är varken DW's eller GoLive's html nått att ha när det kommer till validerande html.
ok, validering är inte allt, men det ger ett par pekningar om ens html är bra eller inte.
Om man kör DW/GL så har man utseendet i tanker, tror väldigt få personer har semantiskt korrekt markup i tankerna, vilket då betyder att synskadade och andra personer som använder screenreaders har svårt att fatta sammanhänget i texten man läser, eller rättare får uppläst.
Jag är kritiskt till att den CSS som DW spottar ur sig degradera snyggt till gamla webbläsare och andra platformer, såsom mobila enheter.
Att påstå att kodare inte har ett öga för grafisk form tycker jag är så enkelspårigt och fordomsfullt som det bara går att bli, så det tänker jag inte ens diskutera.
Självklart skall vanliga människor kunna få göra en hemsida om sina kattar i vilket program dom vill, det har jag inga som helst invändingar emot.
Men kommerciella företags hemsidor som är gjorda för en viss sorts webbläsare är ju rentav löjligt.
Tänker om posten bara leverade till postlådor av märket XYZ och sket i alla andra!