Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

äntligen HBO!

Tråden skapades och har fått 339 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-30 00:48
Ursprungligen av Gordy:

Det visade att du undanhöll sanningen om Netflix problem.

Hittade du en länk som tog upp problem med Netflix om deras lansering?
Hittade du en länk där det klagas på deras bindningstid?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-30 00:49
Ursprungligen av Gordy:

Jag har inget med HBO att göra tycker mest att det är löjligt att ni gnäller om orelevanta detaljer.

Du tycker det men jag med andra tycker att det är relevanta detaljer acceptera det.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-30 00:52
Ursprungligen av lappen71:

Hittade du en länk som tog upp problem med Netflix om deras lansering?
Hittade du en länk där det klagas på deras bindningstid?

Du påstod att de länkarna du tog upp handlade om HBOs lansering och det du konstant gnäller om, men det gjorde dom ju inte bara, du påstod att du inte hittade länkar om Netflix problem som de du postade om HBO, kollade själv snabbt och det fanns i själva verket en hel del. Sorry men du är nu stekt rostad och grillad när det gäller din trovärdighet.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-30 00:54
Ursprungligen av lappen71:

Du tycker det men jag med andra tycker att det är relevanta detaljer acceptera det.

Hur kan inaktuella detaljer vara relevanta idag?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-30 00:54
Ursprungligen av Gordy:

Du påstod att de länkarna du tog upp handlade om HBOs lansering och det du konstant gnäller om, men det gjorde dom ju inte, du påstod att du inte hittade motsvarande länkar om Netflix som de du postade om HBO kollade själv snabbt och det fanns i själva verket en hel del. Sorry men du är nu stekt rostad och grillad när det gäller din trovärdighet.

Det är HBO´s trovärdighet som rostad och grillad och att du försöker vända det mot mig gör ingen skillnad.
Sidorna som tar upp missnöjet mot HBO försvinner inte för att du förnekar dom.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-30 00:57
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-30 01:01

Vr rätt mycket inaktuellt där och så några riktiga rabiater som verkar ha mycket gemensamt med dig.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-30 01:03
Ursprungligen av Gordy:

Vr rätt mycket inaktuellt där och så några riktiga rabiater som verkar ha mycket gemensamt med dig.

Det enda vi har gemensamt är att vi är missnöjda och uttrycker det med all rätt.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-30 01:04
Ursprungligen av lappen71:

Det är HBO´s trovärdighet som rostad och grillad och att du försöker vända det mot mig gör ingen skillnad.
Sidorna som tar upp missnöjet mot HBO försvinner inte för att du förnekar dom.

Som sagt det mesta av den kritiken du dragit fram är inaktuell idag. Men du gillar ju att älta. HBOs trovärdighet är det inget större fel på, de leverar ju kanontra serier och deras onlinetjänst blir bättre och bättre även om det är en bit kvar tills den är bäst i klassen.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-30 01:06
Ursprungligen av lappen71:

Det enda vi har gemensamt är att vi är missnöjda och uttrycker det med all rätt.

Du är missnöjd på grund av sådant som hänt för runt ett halvår sedan har vi förstått vid det här laget. Men var du ens betalande kund?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-30 01:06
Ursprungligen av Gordy:

Som sagt det mesta av den kritiken du dragit fram är inaktuell idag. Men du gillar ju att älta. HBOs trovärdighet är det inget större fel på, de leverar ju kanontra serier och deras onlinetjänst blir bättre och bättre även om det är en bit kvar tills den är bäst i klassen.

Det får stå för dig men jag håller inte med.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-30 01:09
Ursprungligen av lappen71:

Det får stå för dig men jag håller inte med.

Jag har förstått det. Du kommer säkert fortsätta älta detta i 20 år till.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-30 01:09
Ursprungligen av Gordy:

Du är missnöjd på grund av sådant som hänt för runt ett halvår sedan har vi förstått vid det här laget. Men var du ens betalande kund?

Ja hur skulle jag annars kunna se hade du tänkt?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-30 01:10
Ursprungligen av Gordy:

Jag har förstått det. Du kommer säkert fortsätta älta detta i 20 år till.

Nej då dom har kommit upp i Netflix klass men det betvivlar jag att det någonsin kommer hända.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-30 01:12
Ursprungligen av lappen71:

Ja hur skulle jag annars kunna se hade du tänkt?

Många provade ju gratis.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-30 01:14
Ursprungligen av lappen71:

Nej då dom har kommit upp i Netflix klass men det betvivlar jag att det någonsin kommer hända.

Tror du Netflix kommer komma upp i HBO klass när det gäller egna produktioner?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-30 01:14
Ursprungligen av Gordy:

Många provade ju gratis.

Om du var beta testare ja men jag testade under mars månad och betalade 129:-

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-30 01:16
Ursprungligen av Gordy:

Tror du Netflix kommer komma upp i HBO klass när det gäller egna produktioner?

Göra egna eller köpa in spelar ingen roll bara det håller hög klass.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-30 01:26
Ursprungligen av lappen71:

Göra egna eller köpa in spelar ingen roll bara det håller hög klass.

Klart det spelar roll och programkvaliten är i genomsnitt betydigt högre på HBO än på Netflix. Men för dig så verkar ju tekniken vara viktigare än innehållet.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-04-30 07:31
Ursprungligen av Gordy:

Det har jag svårt att tro, beror nog mer på folks bredbandsleverantörer.

Jag har en 10/10-lina som levererar just det. Dessutom jag bara problem på måndagar när jag ser GoT inte de andra dagarna när jag kollar på carnevale, continum eller nåt annat. Om inte problemet är kapacitet från HBOs sida i det fallet vad är det då? Extra HD-kvalité på GoT jämfört med de andra serierna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-30 08:19

@Goryd
Hur har tjänsten blivit bättre förutom att det nu går att få HD-kvaitet på serierna? Det är den förbättring jag upplevt sen i december när jag skaffade HBO.
Du säger att det inte är en dealbreaker med riktig AirPlay, vad grundar du det på?

Jag tror att problemet ligger hos Norden-kontoret, det verkar saknas både kompetens och handlingskraft. Förhoppningsvis är det något som de kommer tillrätta med på sikt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-30 08:32
Ursprungligen av Gordy:

Klart det spelar roll och programkvaliten är i genomsnitt betydigt högre på HBO än på Netflix. Men för dig så verkar ju tekniken vara viktigare än innehållet.

Bara för att HBO eller Netflix skapar sina egna serier behöver det inte per automatik betyda att det håller en högre kvalitet kontra att den köps in.
HBO har många serier som är undermåliga och lika är det med Netflix men fördelen med Netflix är att dom har ett bredare utbud som passar fler.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-30 10:28
Ursprungligen av stile:

@Goryd
Du säger att det inte är en dealbreaker med riktig AirPlay, vad grundar du det på?

Jag skrev att det var inte en dealbreaker för mer än potentiellt några få procent presumtiva kunder. Tror du fler bryr sig?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-30 10:33
Ursprungligen av andas:

Jag har en 10/10-lina som levererar just det. Dessutom jag bara problem på måndagar när jag ser GoT inte de andra dagarna när jag kollar på carnevale, continum eller nåt annat. Om inte problemet är kapacitet från HBOs sida i det fallet vad är det då? Extra HD-kvalité på GoT jämfört med de andra serierna?

Problemet kan ju vara nätkapaciteten i ditt hus. Kanske tittar fler på strömmande film på måndagar än andra dagar? Kör du trådlöst?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-30 10:38
Ursprungligen av Gordy:

Jag skrev att det var inte en dealbreaker för mer än potentiellt några få procent presumtiva kunder. Tror du fler bryr sig?

Det tror jag, många vill köra upp det på TV:n vilket man kan göra med andra appar som streamar film. Folk vill att det ska vara enkelt och bra, när det sen inte är enkelt eller bra så fortsätter de inte sin prenumeration på tjänsten.

Sen kanske du kan upplysa om vilka fler saker än HD-kvalitet som HBO förbättrat? För jag ser eller hittar inget mer.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-30 10:55
Ursprungligen av stile:

Sen kanske du kan upplysa om vilka fler saker än HD-kvalitet som HBO förbättrat? För jag ser eller hittar inget mer.

HD, ingen bindninigstid, fler enheter, större utbud och snabbare upplagda avsnitt är en del förbättringar och det kommer säkert fler förbättringar inom kort.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-30 10:57
Ursprungligen av stile:

Det tror jag, många vill köra upp det på TV:n vilket man kan göra med andra appar som streamar film.

Det går ju att köra upp det på TV:n utan Airplay så nej det är ingen dealbreaker för de flesta som är intresserade av HBOs tjänst.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-04-30 11:51
Ursprungligen av Gordy:

Problemet kan ju vara nätkapaciteten i ditt hus. Kanske tittar fler på strömmande film på måndagar än andra dagar? Kör du trådlöst?

Ja det är trådlöst, men jag är ensam användare av 5 GHz i huset så jag har inga problem med krockar med andras nätverk.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-30 11:59
Ursprungligen av andas:

Ja det är trådlöst, men jag är ensam användare av 5 GHz i huset så jag har inga problem med krockar med andras nätverk.

Men andra i huset och i området på samma lina kan ändå påverka ditt bredbands kapacitet och ditt trådlösa nätverk kan störas av annat än dina grannar.
Vilken DNS kör du förresten med?

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-04-30 12:01

Jag vet inte om HBO förlorar kunder i massor på sitt agerande, men de som premiumföretag förväntas erbjuda en högkvalitativ tjänst. Numera är de heller inte ensamma om att producera kvalitetsserier längre. De var först med det, men nu finns det många andra alternativ. Att ignorera tekniken och hävda att man kan leva på kvalitetsserier kommer inte hålla i längden.

Nu vet jag inte om C more är en bättre tjänst, men den visar också Game of Thrones och en blandning av serier från många fler bolag. HBO-nordic är inte ensamma om att visa sina serier och det innebär att om de inte håller måttet så kommer någon annan att ta över deras kunder.

En annan sak som irriterar mig med HBO-nordig är deras app/hemsidas struktur. Det är ju inte ens gjord för att jag snabbt och enkelt ska kunna komma till mina serier och titta på dem.

Bevaka tråden