Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ge bort app från iOS-enhet

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur skänker jag bort en app till en vän från en iOS-enhet? Överallt läser jag att man skall klicka på "dela" knappen uppe i högra hörnet men i Quiskampen (på Appstore) ser det ut såhär:

Så hur går jag till väga?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-01-25 08:04

Det ska vara där. När jag trycker på delaknappen så har jag en "ge bort"-knapp nere till höger under twitterikonen. Skumt att det är tomt där för dig.

• Avstängd
  • Överallt
  • 2013-01-25 08:05

Jag tror den kom tillbaka med iOS 6.0.2

Den finns åtminstone i 6.1b som borde släppas publikt när som helst.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-01-25 08:29

Beror nog på att det är en Gratis-app som det inte är meningsfullt att ge bort. Prova på en köpe-app så ska ni se att den finns där (i 6.0.2).

Tack för era svar. Snabbt jobbat! Jag har iPhone 4 och 6.0.1 som iOS-version och den är den senste säger min telefon när jag kollar uppdatering på telefon.
Kan jag manuellt installera 6.0.2?
Frazze - Det är en betal-app. 22:- kostar den.

Ursprungligen av Dockland:

Tack för era svar. Snabbt jobbat! Jag har iPhone 4 och 6.0.1 som iOS-version och den är den senste säger min telefon när jag kollar uppdatering på telefon.
Kan jag manuellt installera 6.0.2?

Jag har 6.0.2 på min iPhone 5 och ser inte någon "ge-bort" för det aktuella programmet. Men för andra appar som kostar pengar har jag det.

Testa gärna med Quizkampen ni som kan.

Det fungerar inte med appar som har in-app-purchase vilket det aktuella appen du prövar med råkar ha om jag förstått rätt.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2013-01-25 09:40
Ursprungligen av citronsyra:

Det fungerar inte med appar som har in-app-purchase vilket det aktuella appen du prövar med råkar ha om jag förstått rätt.

Stämmer, quizkampen finns inte som betal-app utan man får köpa premium "in-app".
Antagligen därför det inte går?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-01-25 11:04

Nix - Quizkampen är en gratisapp, därav frånvaron av att ge bort. Välj en som kostar pengar och du får ikonen för att ge bort. Har provat runt lite i App Store och det fungerar bra enligt den regeln: så fort den är gratis så saknas ge bort-ikonen.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-01-25 08:57

6.0.2 kom bara till iPhone 5 för att fixa nån wifi-bugg. Eftersom jag inte har den buggen så har jag inte uppdaterat, men jag ser ändå "Ge bort"-ikonen trots att jag kör 6.0.1.

Dockland: Har du testat nåt så enkelt som att starta om telefonen?

Den ikonen finns inte på min iPhone 4S med 6.0.1 heller.

iPhone 5 med 6.0.2, "Ge bort" finns här.

Testa gärna med Quizkampen ni som kan.

My bad, den finns visst här. Testade ju på en gratisapp. *facepalm*

Jag testar starta om telefonen

Quizkampen kostar inga pengar i min App Store och in app-köp går nog inte att ge bort, nej.

Det förklarar saken. Tack för hjälpen.

• Medlem
  • International user
  • 2013-01-25 09:19

Man kan ge bort betal-appar om man går in i iTunes på datorn och iTunes Store.

Det kan man i iOS också, men i det här fallet var det ju fråga om en gratisapp.

Hoppas det kommer att man kan skänka premiumversioner av gratisappar.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-01-25 11:05

Hoppas det kommer att man kan skänka premiumversioner av gratisappar.

En premuimversion kostar ju pengar och har alltid gått att ge bort. Den är ju inte gratis (längre).

Ursprungligen av frazze:

En premuimversion kostar ju pengar och har alltid gått att ge bort. Den är ju inte gratis (längre).

Just, men jag menar att jag i framtiden kan ge bort "in app-premium" till vänner också. Jag förstår att det går med renodlade betalappar, men inte när man köper "in-app". Det var så jag menade. Eller menar du att jag kan ge bort en Quizkampen premium till någon trots det är en gratis app, som jag köpt premium av?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-01-25 11:10

Inser att vissa inte skiljer på betal-app och in app-köp medans andra (och bla Apple själva) gör det...

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-01-25 19:27

Du kan i som sista utväg ge bort en hel hundring - iTunes: Skicka iTunes-presenter

1
Bevaka tråden