Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesign suger prosessorkraft.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Indesign 2 på en G5 1,6 GHz ligger och suger i sig 75% CPU-kraft, enligt top i terminalen, utan att ens ha något dokument öppet, bara programmet startat vilande i dockan. Verkar lite skumt väl.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-26 13:53

Jag kommer ibland på program med att ligga och dra en hel del processorkraft utan att egentligen göra något. Ofta hjälper det att starta om dem.

Ett tips är att använda exempelvis MenuMeters så att man hela tiden ser processorbelastningen i menyraden. På så sätt kan man se om nåt konstigt händer. (Och så kan man se hur effektivt programmen använder processorn/processorerna.)

InDesign är det mest processor-krävande program jag någonsin träffat på. Jag har stora förhoppningar på nästa version...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Michael Nord
InDesign är det mest processor-krävande program jag någonsin träffat på. Jag har stora förhoppningar på nästa version...

Du har inte testat Dreamweaver väl? MX 2004? Haha! - Ett fett stort skämt, fast man vill gråta snarast…

Det är något fel på din installation. Hos mig ligger InDesgin 2.0.2 på normala 0,5 - 2,5 %

Ring Adobes tekniska support för hjälp med felsökningen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Richard Rönnbäck
Det är något fel på din installation. Hos mig ligger InDesgin 2.0.2 på normala 0,5 - 2,5 %

Ring Adobes tekniska support för hjälp med felsökningen.

Efter omstart av programmet låg nivån nere på denna nivå igen. Ska försöka hålla koll på om det var en engångsföreteelse eller om det återkommer.

1
Bevaka tråden