Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesign Bokdokument - hur se hela på en gång

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jobbar - av någon anledning jag inte vet - i bokdokument. Finns det ett enkelt sätt att öppna HELA boken och få sidorna efter varandra som om det var ett vanligt dokument? Eftersom det vi jobbar med normalt sträcker sig över 24-48 sidor så är det inte så att datorn kommer tvärdö av arbetsbelastning.... Har letat men inte hittat var eller hur eller en om.
/m

Version av Indesign?
Operativsystem?

Tipsen/lösningarna kan ju ibland vara olika för olika versioner...

Flåt -glömde det:
Os 10.7.4
InDesign CS5, dvs 7.0.4

Nej.

Själv kör också bokform. Jag har ibland upp till 400–500 sidor samtidigt och det fungerar fint. Det som slöar ner InDesign är när man har många korsreferenser. Detta skulle kunna lösas av en framtida 64-bitars InDesign, eftersom jag märker att InDesign använder sig av VM när den börjar närma sig det kritiska minnestaket för 32-bitars (4 GB) (glöm inte heller bort att OS och andra aktiva program även använder RAM minne, så det det kritiska minnestaket är en bra bit mindre än 4 GB) och det slöar datorn en hel del. Jag har 8 GB RAM i min dator.

Hur som helst, bokfunktionen slöar inte alls min dator, när jag har 400–500 sidor, där varje InDesign fil varierar mellan 16 till 40 sidor och inte har korsreferenser.

Kontrollera hur mycket minne du, Martinator, har i din dator. Ju mindre RAM minne du har i din dator, desto snabbare kommer InDesign att börja använda sig av VM.

kort och koncist svar - det uppskattas, även om det inte var det svar jag ville ha...
Nästa fråga: Varför kan man inte det. Är det tekniskt komplicerat eller är det inte en efterfrågad funktion?
Inser att det nog inte är så vanligt att man styckar en 24-siding i 8 bokdokument. Kan tom vara ovanligt.
/m

Ursprungligen av martinator:

kort och koncist svar - det uppskattas, även om det inte var det svar jag ville ha...
Nästa fråga: Varför kan man inte det. Är det tekniskt komplicerat eller är det inte en efterfrågad funktion?
Inser att det nog inte är så vanligt att man styckar en 24-siding i 8 bokdokument. Kan tom vara ovanligt.
/m

Här kommer säkert ett svar som du inte heller vill ha…

Mellel från Redlers kan göra det du efterfrågar.

Jag har inget bra svar varför InDesign inte klarar det du frågar efter.

Du kan dock skapa ett nytt InDesign dokument och kopiera alla texter från olika inDesign filer från bokfilen till det dokument du nyss skapade.

Se till att huvudrubrikerna alltid hamnar på en ny sida på höger sidan. Då blir det som en bok i en enda fil…

Jag tackar för alla svar. Man rår inte alltid över omständigheterna, så jag får väl fortsätta tycka det är jobbigt:)
/martin

1
Bevaka tråden