Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ComHem tråden!

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av kenjon:

Men visst kvarstår frågan, om operatören uppdaterar firmware, och startar om modemet, om den går tillbaka till routerläge då, vilket inte är otroligt.

Det går inte tillbaka till router-läge efter uppdatering.

Däremot kan den nollställas av supporten om man så önskar. Eller, kunde iaf med Cisco Sicentific Atlanta. Har inte haft kontakt med Comhem-supporten när det kommer till de båda Netgear CG3100, CG3700 och Compal-modemet så är inte helt säker.

  • Medlem
  • 2014-09-28 19:42
Ursprungligen av Demiurgen:

Vem levererar? Bor du i lgh?

Ownit levererar till min lägenhet, bostadsrätt i Stockholmstrakten. Jag har en Extreme och en Netgear gigabitswitch inkopplade och jag får ut i runda slängar 900Mbit/s i bägge riktningarna.

Ursprungligen av Demiurgen:

Förening? :-D. Jag bor i hyreslgh.

Så du menar att det inte är någon förening/företag bakom lägenheten bara för att det är en hyresrätt?

Ursprungligen av Borttaget:

Det går inte tillbaka till router-läge efter uppdatering.

Däremot kan den nollställas av supporten om man så önskar...

Jaså? Det betyder alltså att de har gjort en nollställning utan att jag har önskat eller beställt det. Jaha, då sjönk uppfattningen om Comhem ytterligare en liten bit.

Senast redigerat 2018-07-23 10:37
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jaså? Det betyder alltså att de har gjort en nollställning utan att jag har önskat eller beställt det. Jaha, då sjönk uppfattningen om Comhem ytterligare en liten bit.

Fast vi kan ju inte utesluta att något gått fel.

Jag antar att du aldrig bott i hyreslgh. Hyreshus - som det jag bor i - ägs ofta av enorma konglomerat, pensionsfonder och försäkringsbolag. Företagen som förvaltar - om ägaren inte själv gör det vilket inte gäller för dessa konglomerat (fastigheter köps och säljs löpande på en marknad - miljardaffärer - konglomeraten har aldrig sett dessa hus) - sköter bara basbehoven (trasiga kranar, nytt kylskåp, dålig värme, etc). Har man önskemål om specifikt bredband så skrattar dom bara eller det vanliga är inget svar alls - som hyresgäst har man de facto inget att göra med den saken - vilka sladdar som går in och ut i fastigheten.
Dom som bor i allmännyttan kanske kan kommunicera frågan, men att företaget (som i detta fall alltså styrs av folkvalda byråkrater) skulle byta bredbansleverantör för sina 53 744 hyresgäster är föga troligt (understatement) Deras avtal med t.ex. Comhem löper på måååånga år och att över huvud taget jiddra med detta för att en nörd hört av sig och vill ha gigabit är...tja, det är inte verkligheten helt enkelt.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Så du menar att det inte är någon förening/företag bakom lägenheten bara för att det är en hyresrätt?

Ursprungligen av Demiurgen:

Jag antar att du aldrig bott i hyreslgh.

Det har jag.

Ursprungligen av Demiurgen:

Hyreshus - som det jag bor i - ägs ofta av enorma konglomerat, pensionsfonder och försäkringsbolag. Företagen som förvaltar - om ägaren inte själv gör det vilket inte gäller för dessa konglomerat (fastigheter köps och säljs löpande på en marknad - miljardaffärer - konglomeraten har aldrig sett dessa hus) - sköter bara basbehoven (trasiga kranar, nytt kylskåp, dålig värme, etc). Har man önskemål om specifikt bredband så skrattar dom bara eller det vanliga är inget svar alls - som hyresgäst har man de facto inget att göra med den saken - vilka sladdar som går in och ut i fastigheten.

Klart man inte har, men man kan alltid framföra önskemål.

Ursprungligen av Demiurgen:

Dom som bor i allmännyttan kanske kan kommunicera frågan, men att företaget (som i detta fall alltså styrs av folkvalda byråkrater) skulle byta bredbansleverantör för sina 53 744 hyresgäster är föga troligt (understatement) Deras avtal med t.ex. Comhem löper på måååånga år och att över huvud taget jiddra med detta för att en nörd hört av sig och vill ha gigabit är...tja, det är inte verkligheten helt enkelt.

Hur vet du det, har du sett avtalet de har med ComHem?

Bevaka tråden