Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inför, under o efter WWDC2013...

Tråden skapades och har fått 326 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vill ju gärna veta när iOS 7 släpps. Ser fram emot det

Ursprungligen av joakimo:

Inte för alla, för mig fungerar den perfekt förutom några sekunders hack i början av presentationen.

+1

  • Medlem
  • International user
  • 2013-06-10 20:30

Måste säga att det är likt WP, vilket jag dock gillar!

Även likt appar som Clear, Haze m.fl

Ursprungligen av zappee:

Herregud vad vackert!

Håller med helt fullt. Otroligt stilrent och snyggt !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-10 20:43

Ser att Apple licensierat Yahoos gamla Weather-symbol.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-06-10 20:43

Märks att Apple tittat på alla koncept och andra appar som utvecklats.

Photos är en kopia av Flayvr.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-10 20:45

Tippar på att WWDC-nätströmmen överbelastats på grund av rekordmånga tittare.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-06-10 20:49
Ursprungligen av Gordy:

Tippar på att WWDC-nätströmmen överbelastats på grund av rekordmånga tittare.

Testa köra den i iOS, fungerar mkt bra för mig där.

Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Tycker jag inte, ser precis ut som en vanlig soptunna.

Stående jetmotor snarare

Lite besviken över att iTunes Radio inte kommer till Sverige direkt.

Hur säkert är det med en låsskärm där man ser vilka siffror användaren slår ner på?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-06-10 21:00

Undra om Siri kommer på svenska...

11.995kr för vassaste Macbook Air. Det är fint. Billigaste 13" för 9 995kr.

Oehört nöjd med denna keynote! Allting som snackats om kom ju, kan knappt vänta på OS X Mavericks och iOS7!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-10 21:04

Då fick man rätt i att det visades upp en del hårdvara och det fick lite mer utrymme än bara under de sista minuterna. Angående Mac Pron så antar jag att de valde cylinderformen för att underlätta kylning inte för att de tänkt sälja en del till USAs missilförsvar.

För oss musiker var nya Mac Pro´n ingen höjdare...Soptunnan kommer alltså med dubbla hyfsat seriösa ( läs dyra och helt onödiga för musiker ) grafikkort och inga interna lediga PCI-e platser...ganska tvärtemot vad vi önskade.
Går knappast att köpa ett Thunderbolt chassi som kan hantera datamängden av 5-6 PCI-E kort. Om de åtminstone kunnat köra en ledig PCI-e slot...
Jämförelse, Soptunnan har 20 Gbps bandbredd i en Thunderbolt port och 1 st 16x PCI-e slot hanterar 64 Gbps.

Priser Education Store

MacBook Air
11 tum: 128 GB 8.455 kr
11 tum: 256 GB 10.335 kr

MacBook Air
13 tum: 128 GB 9.395 kr
13 tum: 256 GB 11.275 kr

Ursprungligen av Erik.dv:

Ny MacPro, intressant! Mycket skum form-faktor, ska bli spännande att få alla spec:ar framåt!

Vad var det jag sa att Apple går all out med hjäpl av Thunderbult 2 med externa kopplingar i långa perspektivet!

Grymt keynote, bästa på riktigt länge.

Som alltid jättebra för dem som bor i USA
Medan vi i Sverige inte får nyheterna ens innan nästa släpps.
Det finns så mycket som inte fungerar eller fungerar dåligt med både OS X och iOS
Att man borde lägga ner mer tid på detta innan man kom med allt nytt och fjantigt
Tex uppkoppling till publika nätverk med inloggningsidor såsom inte fungerar om de inte lägger in speciella rutiner för senaste oS X
Och vilket inte är det enklaste

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-06-10 21:10

Jag gillar nyheterna i iOS 7 skarpt, men blev det en retinaskärm på Air nu?

Har sett klart keynoten nu och hoppar in med mina kommentarer. Tycker att det var en riktigt intressant sådan.
Ser verkligen fram emot iOS 7. Blev nästan bättre än jag hoppats på. Ville se Ive på scen dock. Gillar honom!
Under sneak peaken av Mac Pro hoppades jag nästan att han skulle köra en liknande denna: " Äh, va fan. Varför inte dra allt nu och börja sälja nu också?!" Så blev det tyvärr inte.
Ännu bättre MacBook Air, vilken jag kommer köpa senare i sommar.
När kommer OSX Mavericks ut? Om man köper Mac nu isommar, får man det gratis när det kommer ut till vanligt folk då?

Mac Pro blir intressant, lika bra att börja förbereda ett vattentät motiv till att jag behöver en

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-06-10 21:12

Näe, ingen retina på Air...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-10 21:14
Ursprungligen av Firechild:

För oss musiker var nya Mac Pro´n ingen höjdare...Soptunnan kommer alltså med dubbla hyfsat seriösa ( läs dyra och helt onödiga för musiker ) grafikkort och inga interna lediga PCI-e platser...ganska tvärtemot vad vi önskade.
Går knappast att köpa ett Thunderbolt chassi som kan hantera datamängden av 5-6 PCI-E kort. Om de åtminstone kunnat köra en ledig PCI-e slot...
Jämförelse, Soptunnan har 20 Gbps bandbredd i en Thunderbolt port och 1 st 16x PCI-e slot hanterar 64 Gbps.

Hur mycket en 16x PCI slot klarar teoretiskt spelar inte så stor roll det finns ju andra begränsningar i datorn..
Sen borde det ju komma en nedbantad variant på MP, men antar att Apple anser att de flesta musiker klarar sig mer än väl med nya Pro Tunnan, en i7 iMac eller en "gammel" MP och det gör de flesta ju.

Ursprungligen av Gordy:

Då fick man rätt i att det visades upp en del hårdvara och det fick lite mer utrymme än bara under de sista minuterna. Angående Mac Pron så antar jag att de valde cylinderformen för att underlätta kylning inte för att de tänkt sälja en del till USAs missilförsvar.

Övriga stationära Macar får ju komponenter som gjorts som för mobila datorer med lägre strömförbrukning och mindre värmeutveckling så varför inte Mac Pro.

Litet fotavtryck = lätt att placera o transportera. Liten kartong = fler enheter per m3 i en container = effektivare o i längden kostnadseffektivare distribution = miljövänligare

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-06-10 21:16

iTunes Radio ser ut som Spotify Radio

Ursprungligen av Mymac4ever:

Hur säkert är det med en låsskärm där man ser vilka siffror användaren slår ner på?

Det gör man ju nu också, bara det att man vanligtvis har fingret i vägen när man matar in den.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-06-10 21:23

Riktigt besviken på att dom inte uppdaterade MBP Retina med Haswell.
Undra när man kan förvänta sig att den uppdateringen kommer!?

Allt annat var riktigt bra.

Bevaka tråden