Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inför, under o efter WWDC2013...

Tråden skapades och har fått 326 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Någon som vet om man behöver göra något speciellt om man registrerar sig som developer? Är så jävla sugen på att prova iOS7-betan så man riktigt kan tänka över om man ska byta till en HTC One i höst eller inte. Eller det räcker med att man reggar sig och betalar avgiften? Menar mest så man inte behöver ladda upp egna saker osv för att räknas som developer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-11 01:19
Ursprungligen av Firechild:

Inte riktigt, men kör du Pro Tools med 3 HDX kort och 256 kanaler med 8 HDX plugins på varje kanal är det 2048 x2 audio strömmar fram och tillbaka i realtid över Thunderbolt så det är inte mycket till headroom, men absolut det går nog inte att maxa ut inom 2-3 år ...

Fast mitt exempel visar ju att 4000 kanaler är inom det område som är teoretiskt möjligt med TB2, med marginal. Om man sedan beaktar att nästan ingen använder 192k, så är antalet kanaler det dubbla med 96k. Med andra ord, om man inte kan köra 16 kanaler så beror det inte på TB utan något annat. För övrigt så är TB ren PCIe till skillnad från Firewire.

För övrigt tror jag inte att det stämmer att 8 plugins per kanal innebär 8x mer trafik för normala inserts på ProTool HD, mer troligt är att alla plugins appliceras lokalt på DSP kortet innan något skickas tillbaka.

Sedan har ju Mac Pro 6 separata TB2 portar så inget säger ju att man måste koppla in allt på en port.

Senast redigerat 2013-06-11 01:33
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-06-11 01:48

Riktigt fula ikoner, men det bakom såg snyggt och genomtänkt ut. Ser dock ut att dra än mer ur batteriet...
Är iOS7 endast GUI förändringar på ytan, eller gäller de stora förändringarna även det bakomliggande systemet?
Nån info om vilka enheter som kommer kunna köra 7an?

Vad roligt att Mac Mini har fått en storebror. Ryser av tanken på hur skeumorfismen kommer slå tillbaka då Mac Pron kommer nyttjas som glas,vas,pennställ och papperskorg...

Ursprungligen av reboot81:

Är iOS7 endast GUI förändringar på ytan, eller gäller de stora förändringarna även det bakomliggande systemet?
Nån info om vilka enheter som kommer kunna köra 7an?

Det är klart där finns förändringar under ytan också.

iPhone 4 och nyare, iPad 2 och nyare, iPad mini, iPod Touch 5th gen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-11 07:32

HFS+ finns kvar.
Någon som vet spec för OS X 10.9?

Ursprungligen av acke:

HFS+ finns kvar.
Någon som vet spec för OS X 10.9?

Menar du systemkraven? Saxat från MacRumors forum:

NOTE: This list is still subject to change.

The OS X v10.9 Developer Preview supports the following Macs:
iMac (Mid-2007 or later)
MacBook (13-inch Aluminum, Late 2008), (13-inch, Early 2009 or later)
MacBook Pro (13-inch, Mid-2009 or later), (15-inch, Mid/Late 2007 or later), (17-inch, Late 2007 or later)
MacBook Air (Late 2008 or later)
Mac Mini (Early 2009 or later)
Mac Pro (Early 2008 or later)
Xserve (Early 2009)

9To5 Mac har tagit en närmare titt på iOS7 o visar mängder med skärmdumpar: http://9to5mac.com/2013/06/10/welcome-to-ios-...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-11 07:47
Ursprungligen av planB:

Även mellan Mac'ar?

Ja, om de båda kör OS X 10.9. Eller om du kör mot en dator med Windows. Valet sker automatiskt.

Jag tycker det nya ser ut som android, login-skärmen får mig att rysa..

Ett bra inlägg från Daring Fireball: http://daringfireball.net/2013/06/ios_7_signa...

Citat:

The software is now of a piece with the hardware. Two sides of the same coin. Not hardware design and software design. Just design.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-06-11 08:46
Ursprungligen av reboot81:

Riktigt fula ikoner, men det bakom såg snyggt och genomtänkt ut. Ser dock ut att dra än mer ur batteriet...
Är iOS7 endast GUI förändringar på ytan, eller gäller de stora förändringarna även det bakomliggande systemet?

Du såg inte presentationen? Se den! Där berättades om hur mycket dom lagt ner på att iOS skall ta än mindre ström genom olika tekniker, bland annat med den nya multitaskingen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-11 09:42
Ursprungligen av acke:

SMB2 ersätter AFP som grundprotokoll.

Har du en källa för detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-11 09:57

Någon som lyckats få igång betan utan developer account? Jag kom fram till hemskärmen, men inga appar går att öppna förutom telefon och FaceTime.

Edit: Glöm det, fick det att funka! Gäller att välja alt + uppdatera och inte alt + återställa i iTunes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-11 10:16
Ursprungligen av pesc:

Har du en källa för detta?

Citat:

OS X includes a broad set of network file services—SMB, AFP, and NFS—for sharing files between Mac and PC.
SMB2 is the new default protocol for sharing files in OS X Mavericks. SMB2 is superfast, increases security, and improves Windows compatibility.

http://images.apple.com/osx/preview/docs/OSX_...

Sid 21.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-06-11 10:22
Ursprungligen av mtntwg:

Någon som lyckats få igång betan utan developer account? Jag kom fram till hemskärmen, men inga appar går att öppna förutom telefon och FaceTime.

Edit: Glöm det, fick det att funka! Gäller att välja alt + uppdatera och inte alt + återställa i iTunes.

Var hittade du filen?
Och hur buggigt är det?

Testade första betan av iOS6, men den var inte lämplig för dagligt bruk så är lite försiktig med att lägga ned tid på det igen.

Ursprungligen av klarabara:

Jag tycker det nya ser ut som android, login-skärmen får mig att rysa..

Håller med att vissa delar liknar Android, men det handlar nog mycket om att man kör med det tunnare typsnittet. Visa delar liknar Windows Phone också: http://www.wpcentral.com/latest-windows-phone...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-11 11:27
Ursprungligen av Json_81:

Var hittade du filen?
Och hur buggigt är det?

Testade första betan av iOS6, men den var inte lämplig för dagligt bruk så är lite försiktig med att lägga ned tid på det igen.

Länken får du leta upp själv.

Fruktansvärt buggigt, tyvärr. Inget flyt i animering och navigering alls (precis som Android...), text hamnar på fel ställen och respringar när jag försöker dra ut appar från mapparna. Visst är det en beta och nu har jag aldrig testat tidigare iOS-betor, men det känns knappt användbart för utvecklare...

Ångrar lite att jag släppte mitt jailbreak för att testa detta.

Ursprungligen av star-affinity:

Håller med att vissa delar liknar Android, men det handlar nog mycket om att man kör med det tunnare typsnittet. Visa delar liknar Windows Phone också: http://www.wpcentral.com/latest-windows-phone...

Nu ryser jag ännu värre! hahaha

iOS/OS X-betor är till för utvecklare, länka inte till dessa om det inte är från källan (Apple).

Vill ni diskutera funktioner i iOS 7 så skapa gärna en egen tråd för det.

Tack.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-06-11 11:32
Ursprungligen av mtntwg:

Fruktansvärt buggigt, tyvärr. Inget flyt i animering och navigering alls (precis som Android...), text hamnar på fel ställen och respringar när jag försöker dra ut appar från mapparna. Visst är det en beta och nu har jag aldrig testat tidigare iOS-betor, men det känns knappt användbart för utvecklare...

Betorna är alltid långsammare i början med en massa loggning och felsökningskod aktiverad. Det är nu du ska hitta buggar ochg rapportera, inte tro att det är fullt användbart.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-06-11 11:59
Ursprungligen av mtntwg:

Länken får du leta upp själv.

Fruktansvärt buggigt, tyvärr. Inget flyt i animering och navigering alls (precis som Android...), text hamnar på fel ställen och respringar när jag försöker dra ut appar från mapparna. Visst är det en beta och nu har jag aldrig testat tidigare iOS-betor, men det känns knappt användbart för utvecklare...

Ångrar lite att jag släppte mitt jailbreak för att testa detta.

Har hittat länkar, men har läst även på andra ställen att den är buggig så jag får stilla min nyfikenhet och invänta en senare beta eller fullversionen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-11 12:37
Ursprungligen av acke:

SMB2 ersätter AFP som grundprotokoll.

Var har du läst detta? Finns några fördelar? Generellt har nätveket och OSX en hel del att förbättra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-11 12:39
Ursprungligen av mtntwg:

Länken får du leta upp själv.

Fruktansvärt buggigt, tyvärr. Inget flyt i animering och navigering alls (precis som Android...), text hamnar på fel ställen och respringar när jag försöker dra ut appar från mapparna. Visst är det en beta och nu har jag aldrig testat tidigare iOS-betor, men det känns knappt användbart för utvecklare...

Ångrar lite att jag släppte mitt jailbreak för att testa detta.

Då ska jag alltså avvakta med att dra ner betan... Är det förresten enkelt att hoppa mellan iOS6 och 7 (vi är reggade utvecklare)?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-11 12:46
Ursprungligen av Erik.dv:

Var har du läst detta? Finns några fördelar? Generellt har nätveket och OSX en hel del att förbättra.

Läs på sidan 21

http://images.apple.com/osx/preview/docs/OSX_...

Ursprungligen av Erik.dv:

Då ska jag alltså avvakta med att dra ner betan... Är det förresten enkelt att hoppa mellan iOS6 och 7 (vi är reggade utvecklare)?

Gick från iOS 6 senaste till iOS7 på min primära telefon igår kväll och kört den konstant tills nu inte upplevt ngt som är buggigt eller segt, flyter på lika bra om inte bättre än iOS6.
Riktigt nöjd att jag uppdatera har fört över 11.000+ bilder videos och musik stör mig lite på ikonerna dock kunde varit lite stilrenare med enfärgade mörka ikoner eller ngn glasyta annars är UI:et riktigt najs.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-11 12:52
Ursprungligen av lappen71:

Tack! Skummande igenom den igår men missade AFP-förändringen. Såg dock officiellt stöd för 128GB RAM!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-11 13:23
Ursprungligen av @ndreas:

Gick från iOS 6 senaste till iOS7 på min primära telefon igår kväll och kört den konstant tills nu inte upplevt ngt som är buggigt eller segt, flyter på lika bra om inte bättre än iOS6.
Riktigt nöjd att jag uppdatera har fört över 11.000+ bilder videos och musik stör mig lite på ikonerna dock kunde varit lite stilrenare med enfärgade mörka ikoner eller ngn glasyta annars är UI:et riktigt najs.

Du måste skoja? Håller med om ikonerna dock, de känns som ett skämt.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-11 13:48
Ursprungligen av mtntwg:

Du måste skoja?

Kanske beror på vilken iPhone/iPad man har och hur mycket minne man har plus hur man installerat etc.?

Ursprungligen av iAmFille:

Någon som vet om man behöver göra något speciellt om man registrerar sig som developer? Är så jävla sugen på att prova iOS7-betan så man riktigt kan tänka över om man ska byta till en HTC One i höst eller inte. Eller det räcker med att man reggar sig och betalar avgiften? Menar mest så man inte behöver ladda upp egna saker osv för att räknas som developer.

Jag citerar mig själv och ställer samma fråga igen. Säkert världens dummaste fråga men tänkte bara höra. Vet dock inte om det är värt 99 dollar för att få prova iOS7

Ursprungligen av iAmFille:

Jag citerar mig själv och ställer samma fråga igen. Säkert världens dummaste fråga men tänkte bara höra. Vet dock inte om det är värt 99 dollar för att få prova iOS7

https://developer.apple.com/programs/start/st...

Bevaka tråden