Jaha, nu sitter jag i klistret..
Problem 1.
Min telefon har börjat krångla. Jag har envisats med att köra iOS 5.1.1 och tänkte inte byta innan iOS 7. Gillar gamla Youtube mm. allt för mycket för det. Jag har inte haft några problem att tala om alls. Förrän nu. Inga nya apps, som har orsakat problem. Det är jag 99% säker på. Det har inte installerats något under den här knasperioden.
Det började med tappad wifi. Som inte går att få igång igen utan att starta om. Hård reset fungerar tom. sämre. Facebook kan frysa och krascha hela systemet. Jag kan inte använda Safari, förutom när jag trycker på länkar utifrån, alternativt går via goolge-fältet och söker. Kraschar annars så fort en bokstav har skrivits. Samma sak om man klistrar in i adressfältet. raderat cookies och data osv.
Jag fattar inte vad som händer..? Telefonen har verkligen kunnat köras galet hårt. Minnesutrymme kvar 1,3-1,5 GB.
Problem 2.
Jag har inte någon backup som är gjord på väldigt länge. Min dator som jag använder för att synka telefonen är korvstoppad till max. Jag har skjutit upp hårddiskbyte bara för att det är så knivigt att byta i iMacen. Det lustiga är att datorn går som en klocka trots att det bara finns 1,2GB ledigt utrymme på disken :-D. Den trummar på som om "det är väl inget med det". Men jag får alltså inte plats med en ny säkerhetskopia..
Ja ehurm, vad ska man ta sig till?