Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa 5s i UK, samma som i sverige??

Tråden skapades och har fått 571 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det här är inget man skojar om!

Jag blev livrädd att dom var rädda för rättsliga påföljder på grund av att dom bryter mot policyn Apple har att inte sälja telefoner utomlands.

Normalbegåvade.. Hmm.. Jo jag har faktiskt en mild asperger-diagnos men brukar vanligtvis förstå ironi.

Ursprungligen av Crossbone:

På Twitter säger Borderlinx i alla fall grattis att Apple skickade din order och jag hittar ingenting annat om att dom ska skicka tillbaka paketen till Apple. Om det var tänkt som ett skämt var det otroligt dåligt.

Ta en kanelbulle och slappna av, det var bara ett elakt skämt

Haha, jag vet. Men ärligt talat så kände jag verkligen hur otroligt jobbigt allting blev och började fundera ut eventuella sätt att övertyga Borderlinx på. Trodde först du hade skadeglädje för att din telefon inte var påväg/du fått den på annat sätt :(.

Förresten, någon som är sugen på en Iphone 5s, 16gb guld? Skicka ett PM/Meddelandet isåfall med ett bud, så återkommer jag ifall det är aktuellt!

Ursprungligen av Crossbone:

Det här är inget man skojar om!

Jag blev livrädd att dom var rädda för rättsliga påföljder på grund av att dom bryter mot policyn Apple har att inte sälja telefoner utomlands.

Normalbegåvade.. Hmm.. Jo jag har faktiskt en mild asperger-diagnos men brukar vanligtvis förstå ironi.

Vad skulle Apple möjligen kunna göra mot någon som vidarebefordrar paket åt andra? Borderlinx vet ju faktiskt teoretiskt sett inte mer än vem som är avsändare och mottagare. Vad paketen innehåller skiter de högaktningsfullt i, så länge det inte är något farligt eller förbjudet.

Det bidde inget flyg till UK inatt tyvärr. Fattar ändå inte den inte ska vara framme förrän sent måndag. Det borde kunna vara framme idag tycker jag. Ja, ja! Det närmar sej!

Ge inte upp ännu. Trackingen kan ligga efter. I mitt fall så lämnade den Köln efter det att den kom fram till UK:)

BTW: Skeppades din ut från Hong Kong eller var det via någon annan utskeppningsplats?

BTW2: Är det någon av oss lyckliga(?) som har fått ändrat status på Borderlinx? Min ligger fortfarande i "being processed" där

Edit: nu har jag ett trackingnummer som dock inte finns inne i systemet ännu men det kan tydligen ta upp till 24 timmar

Senast redigerat 2013-10-04 09:49

Från Hongkong via Dubai o sedan Köln sedan kl. 4 i morse. Den måste ju gå vidare till UK idag tycker man.

Ursprungligen av westerlu77:

Från Hongkong via Dubai o sedan Köln sedan kl. 4 i morse. Den måste ju gå vidare till UK idag tycker man.

Du kommer säkert att ta mig på spurten. Luleå ligger för långt bort:)

Cancellerade min beställning på Iphone 5S Space Grey 32GB via Borderlinx, eftersom jag beställde sent i september, och valde istället att beställa en via Ebay igår för ca £700 inkl frakt. Anlände idag vid 10-tiden Världens snabbaste levererans!

Hur nöjd som helst att skippa Borderlinx. Visserligen förlorade jag säkert ca 200-300kr genom att göra såhär, men lätt värt det.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-10-04 12:58
Ursprungligen av hector11:

Cancellerade min beställning på Iphone 5S Space Grey 32GB via Borderlinx, eftersom jag beställde sent i september, och valde istället att beställa en via Ebay igår för ca £700 inkl frakt. Anlände idag vid 10-tiden Världens snabbaste levererans!

Hur nöjd som helst att skippa Borderlinx. Visserligen förlorade jag säkert ca 200-300kr genom att göra såhär, men lätt värt det.

jag har också kollat 5s 32gb på ebay.uk men tycker alla ligger på typ 700gbp + frakt?,har din säljare fler?

Ursprungligen av hector11:

Cancellerade min beställning på Iphone 5S Space Grey 32GB via Borderlinx, eftersom jag beställde sent i september, och valde istället att beställa en via Ebay igår för ca £700 inkl frakt. Anlände idag vid 10-tiden Världens snabbaste levererans!

Hur nöjd som helst att skippa Borderlinx. Visserligen förlorade jag säkert ca 200-300kr genom att göra såhär, men lätt värt det.

Vad betyder "cancellerade"? Hittar inget sådant ord i SAOL.

Ursprungligen av pmarriott:

Vad betyder "cancellerade"? Hittar inget sådant ord i SAOL.

Ja du, tror du vet vad jag menar...

Jag ringde o kollade hos UPS och hon sa att godset går med båt från Tyskland till England, kan det verkligen stämma??

Ursprungligen av westerlu77:

Jag ringde o kollade hos UPS och hon sa att godset går med båt från Tyskland till England, kan det verkligen stämma??

Sedan säger hon bestämt att den kommer inte fram förrän onsdag när det står på deras egen hemsida måndag?? Vilken bra koll hon har! Jag sa det till henne men det förnekade hon att det stämmer, ha,ha!

Ursprungligen av BlackSmp:

Möjligen via lastbil på färja.

Ursprungligen av tsson:

jag har också kollat 5s 32gb på ebay.uk men tycker alla ligger på typ 700gbp + frakt?,har din säljare fler?

Hittar flera 16GB-are för ca £650 inkl frakt till Sverige, vilket jag inte tycker är så farligt i dagsläget.
Min säljare tar nu £655 för 16GB och ca £720 för 32GB, har dessa i lager och levereras på mindre än 2 arbetsdagar till Sverige med DHL.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-10-04 13:26
Ursprungligen av hector11:

Hittar flera 16GB-are för ca £650 inkl frakt till Sverige, vilket jag inte tycker är så farligt i dagsläget.
Min säljare tar nu £655 för 16GB och ca £720 för 32GB, har dessa i lager och levereras på mindre än 2 arbetsdagar till Sverige med DHL.

vill du lägga uppp en länk till annonsen:)?

Ursprungligen av tsson:

vill du lägga uppp en länk till annonsen:)?

http://stores.ebay.co.uk/Oz-Electronix/Mobile-Phones-/_i.html?_nkw=iphone&submit=Search&_fsub=19134676&_sid=120818312

Kan verkligen rekommendera denna säljaren. Blixtsnabb och pålitig leverans!

Ursprungligen av hector11:

http://stores.ebay.co.uk/Oz-Electronix/Mobile-Phones-/_i.html?_nkw=iphone&submit=Search&_fsub=19134676&_sid=120818312

Kan verkligen rekommendera denna säljaren. Blixtsnabb och pålitig leverans!

Enligt hans beskrivning...

"LTE (Bands 1, 2, 3, 4, 5, 8, 13, 17, 19, 20, 25)"

...så verkar det vara USA-modell, dvs inte samma LTE-band som Europa-modellen, och ingen garanti i Sverige.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Enligt hans beskrivning...

"LTE (Bands 1, 2, 3, 4, 5, 8, 13, 17, 19, 20, 25)"

...så verkar det vara USA-modell, dvs inte samma LTE-band som Europa-modellen, och ingen garanti i Sverige.

Den jag köpte var A1457., dvs UK/France/Germany modellen. Möjligt att de också säljer andra modeller nu.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-10-04 17:52
Ursprungligen av hector11:

http://stores.ebay.co.uk/Oz-Electronix/Mobile-Phones-/_i.html?_nkw=iphone&submit=Search&_fsub=19134676&_sid=120818312

Kan verkligen rekommendera denna säljaren. Blixtsnabb och pålitig leverans!

Jag väntar till apple sätter fart med min beställning..fick mail från dom idag
"Thank you for your recent iPhone 5s order. As you may know, demand has been incredible, and we appreciate your patience.

Your iPhone 5s is scheduled to ship in October . We will email you a more specific ship date shortly.

For the most up-to-date delivery information, visit Order Status on the Apple Online Store. And if you already have an iPhone, the easiest way to check your order status, including delivery information, is to use the Apple Store app.

We look forward to getting your iPhone 5s to you as soon as possible.

The Apple Online Store

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-10-04 18:36
Ursprungligen av hector11:

http://stores.ebay.co.uk/Oz-Electronix/Mobile-Phones-/_i.html?_nkw=iphone&submit=Search&_fsub=19134676&_sid=120818312

Kan verkligen rekommendera denna säljaren. Blixtsnabb och pålitig leverans!

Hur kan man garantera sig emot att man inte får en sten hemskickad till sig istället för den riktiga varan? Betalar man i efterskott eller? Annars skulle jag aldrig utsätta mig för risken att torska 7000 kr.

Ursprungligen av ipodfan:

Hur kan man garantera sig emot att man inte får en sten hemskickad till sig istället för den riktiga varan? Betalar man i efterskott eller? Annars skulle jag aldrig utsätta mig för risken att torska 7000 kr.

Man läser vilka omdömen säljaren har, dessutom har Ebay/Paypal bra garantier mot bedrägerier. Har aldrig blivit blåst på Ebay, gjort rätt många affärer där.

Ursprungligen av tsson:

Jag väntar till apple sätter fart med min beställning..fick mail från dom idag
"Thank you for your recent iPhone 5s order. As you may know, demand has been incredible, and we appreciate your patience.

Your iPhone 5s is scheduled to ship in October . We will email you a more specific ship date shortly.

For the most up-to-date delivery information, visit Order Status on the Apple Online Store. And if you already have an iPhone, the easiest way to check your order status, including delivery information, is to use the Apple Store app.

We look forward to getting your iPhone 5s to you as soon as possible.

The Apple Online Store

Fick samma mail idag. De tackar för mitt tålamod. Men jag har inget tålamod.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-10-05 06:45
Ursprungligen av pmarriott:

Fick samma mail idag. De tackar för mitt tålamod. Men jag har inget tålamod.

Äntligen händer ngt "förbereder leverans"?

(UPS) Shenzhen (måndag) -
Hong Kong (måndag) -
Anchorage (tisdag em/natt) -
Köln (onsdag) -
Castle Donnington -
Northampton (tordag) -
(DHL) Milton Keynes (torsdag) -
Birmingham (fredag em) -
East Midland -
Leipzig (lördag natt)

Edit: Jo, jag har för lite att göra...

Senast redigerat 2013-10-05 10:02

Min guld 32gb ligger i "Castle Donnington, GB" sedan klockan 04.14 i morse. Snart bara Borderlinx kvar!

Ursprungligen av BlackSmp:

Leipzig

Samma här...

Bevaka tråden