Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa 5s i UK, samma som i sverige??

Tråden skapades och har fått 571 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-09-30 22:38

Den där artikeln känns ointressant i dagsläget med tanke på att den skrevs 12:e september. Men även dom spekulerar i att Sverige är med i nästa lanseringsperiod.

Dom har dragit 6600:- för min iPhone 5S (32gb) vilket är förmodligen 1000:- billigare än vad den kommer kosta i Sverige+ att man får den tidigare än i Sverige. Det känns bra;)

Ursprungligen av ipodfan:

Den där artikeln känns ointressant i dagsläget med tanke på att den skrevs 12:e september. Men även dom spekulerar i att Sverige är med i nästa lanseringsperiod.

Finns betydligt mer matnyttigt i den kring releaser i länder som inte fanns med i wave 1 än vad som hittills spekulerats här. Men det passar en annan tråd bättre naturligtvis.

Min är också "prepairing.." Men kollade mitt konto hos Handelsbanken och mitt saldo är blankt på just det kontot. Någon som har Handelsbanken och har någon aning om varför? Kan inte se korttranssktioner men saldo när jag går in på kontot (och Apple har inte dragit pengar). Det går överföra pengar till och från kontot och hittar ingenting om att det skulle vara spärrat.

Men undrar om detta.

Ursprungligen av Crossbone:

Min är också "prepairing.." Men kollade mitt konto hos Handelsbanken och mitt saldo är blankt på just det kontot. Någon som har Handelsbanken och har någon aning om varför? Kan inte se korttranssktioner men saldo när jag går in på kontot (och Apple har inte dragit pengar). Det går överföra pengar till och från kontot och hittar ingenting om att det skulle vara spärrat.

Men undrar om detta.

Bra:)

Jag hade samma problem med mitt konto på SHB så vi är inte ensamma - vi är minst två:)

Och det gäller bara just det kontot, övriga är ok, så jag antar att det är någon uppdatering som körs eller så. Jag fick samma snabba lilla oroskänsla att det var något skumt på gång men slog bort den som foliehattstankar

Det ser vanligt ut nu iaf:). Har du blivit fakturerad än?

På mitt kort hos HB så har det prel.dragits, o det ser jag under mina kort i bankappen.

NU ser det ok ut:)

Men vi morgonpigga måste ha landat i ett uppdateringsfönster.

Handelsbanken tog 6.600 för en 32 GB (eller 6598,80 om vi ska vara petiga). Helt ok

Ursprungligen av BlackSmp:

NU ser det ok ut:)

Men vi morgonpigga måste ha landat i ett uppdateringsfönster.

Handelsbanken tog 6.600 för en 32 GB (eller 6598,80 om vi ska vara petiga). Helt ok

En av mina har skickats redan, den andra är "Preparing for shipment" men inget har dragits eller reserverats för någon av dom :/

Ursprungligen av ipodfan:

Jag väntar på sverigereleasen. Jag inbillar mig att den släpps här inom två veckor, alltså någon gång i mitten av oktober. Sverige har tidigare ingått i den andra lanseringsvågen och ingenting talar för att det ska bli annorlunda denna gång. Frågan är bara när den andra lanseringsvågen kommer. Men i och med att den redan är senarelagd jämfört med tidigare år, borde det inte dröja mer än två veckor från och med idag.

Har väldigt svårt att tro att den släpps inom 2 veckor i Sverige, med tanke på att de ligger "efter" såpass mycket som det gör nu i England/Kina. Men man ska aldrig säga aldrig, svårt att tro dock. Tror mer i mitten på November!

Ursprungligen av andy_88:

En av mina har skickats redan, den andra är "Preparing for shipment" men inget har dragits eller reserverats för någon av dom :/

Det beror nog på vilken typ av kort man har. Jag använder genomgående aldrig kontokort som är kopplade till konto. Bara kort där man får faktura i efterhand. Korten jag använder har obegränsad kredit. Därmed är det fritt fram för Apple att debitera. Har aldrig varit med om att det dykt upp någon form av reservation av medel på kortet. Systemen känner nog igen vilken typ av kort det är och om det är typen kontokort kopplat till ett konto så görs en täckningskontroll i form av en reservation.

Liten anekdot: Enda gången mitt kort blivit nekat var när Apotekets terminal hade en trilskande nolla på sin terminal och de försökte debitera mitt American Express 99 miljoner för lite Alvedon mm. Då skrek terminalen till, så obegränsad kredit är väl ett teoretiskt begrepp.

Ursprungligen av pmarriott:

Det beror nog på vilken typ av kort man har. Jag använder genomgående aldrig kontokort som är kopplade till konto. Bara kort där man får faktura i efterhand. Korten jag använder har obegränsad kredit. Har aldrig varit med om att det dykt upp någon form av reservation av medel på kortet. Systemen känner nog igen vilken typ av kort det är och om det är typen kontokort kopplat till ett konto så görs en täckningskontroll i form av en reservation.

Då sitter vi i samma sits, då behöver jag inte tänka på det mer. Också kort där man får faktura och obegränsad kredit! Då är det bara att vänta in telefonerna!

Ni som har fått era skickade från UK, beställde ni direkt dom släpptes? Vad tror ni om leveranstid på en 64gb guld, bättre å vänta till sverige-release eller?

Ursprungligen av the_karate_kid:

Ni som har fått era skickade från UK, beställde ni direkt dom släpptes? Vad tror ni om leveranstid på en 64gb guld, bättre å vänta till sverige-release eller?

Vi som inte beställde under de första timmarna får nog snällt vänta någon vecka till. Om du beställer idag kanske den skickas om typ 3 veckor. Den stora frågan är när den släpps i Sverige och vilken tillgång vi får på telefoner. En bekant beställde sin iPhone 5 i Tyskland några veckor efter släpp, den levererades efter 4 månader.

Ursprungligen av pmarriott:

Vi som inte beställde under de första timmarna får nog snällt vänta någon vecka till. Om du beställer idag kanske den skickas om typ 3 veckor. Den stora frågan är när den släpps i Sverige och vilken tillgång vi får på telefoner. En bekant beställde sin iPhone 5 i Tyskland några veckor efter släpp, den levererades efter 4 månader.

Fast vi som beställde direkt på natten till fredag 20/9 får ändå vänta tills den 7-10/10. Det är förmodligen minst en vecka kvar innan dom dyker upp hos oss, eller?
Då måste det väl dröja ytterligare för er andra antar jag.

Ursprungligen av westerlu77:

Fast vi som beställde direkt på natten till fredag 20/9 får ändå vänta tills den 7-10/10. Det är förmodligen minst en vecka kvar innan dom dyker upp hos oss, eller?
Då måste det väl dröja ytterligare för er andra antar jag.

Jag vet inte vad du har fått för status, men en av mina levereras nu på Fredag, beroende på hur snabba Borderlinx hanterar det, så tror jag att man som snabbast har den Onsdag nästa vecka. Senast Fredag!

Det tar max 24 timmar från det att Borderlinx skickar varorna, tills dom ankommer till mottagaren
här i Sverige.
Dom fraktar alltid med DHL 24 hrs.

//E

Ursprungligen av everlast:

Det tar max 24 timmar från det att Borderlinx skickar varorna, tills dom ankommer till mottagaren
här i Sverige.
Dom fraktar alltid med DHL 24 hrs.

//E

4S 3 dagar, Iphone 3 dagar. Det är det jag har erfarenhet av själv. Går det snabbare nu så blir jag inte ledsen för det.

Ursprungligen av andy_88:

4S 3 dagar, Iphone 3 dagar. Det är det jag har erfarenhet av själv. Går det snabbare nu så blir jag inte ledsen för det.

4, 4S, 5
Alla 1 dygn för mig.
Om man ej bor ute i ödemarken...

//e

Ursprungligen av everlast:

4, 4S, 5
Alla 1 dygn för mig.
Om man ej bor ute i ödemarken...

//e

Har samma erfarenhet. Har alltid kommit dagen efter. Har dock alltid betalat för express för att vara säker på att doningarna kommer så fort som möjligt.

Ursprungligen av everlast:

4, 4S, 5
Alla 1 dygn för mig.
Om man ej bor ute i ödemarken...

//e

Ursprungligen av pmarriott:

Har samma erfarenhet. Har alltid kommit dagen efter. Har dock alltid betalat för express för att vara säker på att doningarna kommer så fort som möjligt.

Gillar det jag läser!

Låter bra även om jag bor ute i ödemarken så har vi en stor (för oss) DHL hub i stan.

Det är väl läge att dirigera om leveransen till jobbet antar jag...

egentligen så är det lustigt att tracking av paket gör att det känns ännu längre...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-01 17:46

Tänk om Apple kunde agera på det när det gäller andra tjänster såsom iTunes Match också

Citat:

Scandinavia appears to be an iPhone 5s and 5c hotspot

Ursprungligen av lappen71:

Tänk om Apple kunde agera på det när det gäller andra tjänster såsom iTunes Match också

Skillnaden är väl att där kan inte Apple själva bestämma - skivbolagen måste godkänna det - så det är inte säkert att det är Apple som vi ska gnälla på

  • Medlem
  • Haninge
  • 2013-10-01 20:25
Ursprungligen av everlast:

4, 4S, 5
Alla 1 dygn för mig.
Om man ej bor ute i ödemarken...

//e

Grejen är den att Borderlinx inte nödvändigtvis skickar särskilt fort beroende på hur hög belastning de har. Vid 4an tog det säkert 4 dagar innan de skickade vidare min.

Drog iväg en beställning på en guld 32a ändå, får hoppas den levereras innan sverigerelease!

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-01 23:02
Ursprungligen av ipodfan:

Intressant. Du lär få den runt 14-15 Oktober, vilket innebär att den med ganska stor sannolikhet har släppts i Sverige då.

Det tror jag verkligen inte. Och om den släpps då så räkna med ett par veckor eller en månads ytterligare väntetid.

Ursprungligen av Richrad.t:

Vad tror ni om att beställa nu från UK, när ungefär hade den kommit fram då? Eller hade ni väntat på Sverigerelease?

Man vill ju gärna ha den så fort som möjligt!

Ursprungligen av the_karate_kid:

Ni som har fått era skickade från UK, beställde ni direkt dom släpptes? Vad tror ni om leveranstid på en 64gb guld, bättre å vänta till sverige-release eller?

Oktober.

Man skulle ju kunna tycka att nu, en dryg vecka efter att man lagt ordern, skulle Apple kunna uppdatera ens leveransstatus med åtminstone ett spann på några dagar då ens telefon ska skickas. Säkerligen har de koll på exakt vilken minut min telefon kommer att tillverkas och därmed borde de nu kunna ange leveransstatus med bättre upplösning än 1/12 år.

Har jag asflyt så kommer den till mej innan nästa helg. Den beräknas komma till England den 9/9. Har det tagit utsatt tid för er innan eller är den ganska exakt tro?

Ursprungligen av westerlu77:

Har jag asflyt så kommer den till mej innan nästa helg. Den beräknas komma till England den 9/9. Har det tagit utsatt tid för er innan eller är den ganska exakt tro?

Är det datumet du fått från UPS? Känns som att det är rätt så exakt. Min ena telefon är nu i Koeln, Tyskland. Kom dit inatt, borde väl åka vidare under eftermiddag/kvällen så är den väl framme imorgon i England kan jag tänka mig. Beräknad leverans 4/10, alltså på Fredag. Så det verkar stämma hyffsat.

Nu återstår bara att min andra blir skickad, så kan jag andas ut. Preparing for dispatch har jag haft sen i Måndags

Edit: 16:37
Nu var den skickad!!!!!!

Senast redigerat 2013-10-02 16:37
Bevaka tråden