Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa 5s i UK, samma som i sverige??

Tråden skapades och har fått 571 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-13 22:17
Ursprungligen av BlackSmp:

Du var inte ensam, jag blev också orolig men körde på den adress som Borderlinx angav, dvs samma du har där!
Och allt gick bara bra!

Phu tack för infon... då kan jag luta mig tillbaka och njuta av väntan (not )

Ni som fått era, kan ni säga ungefär hur lång tid det tog från att den ankom Köln till att den var framme hos BL?

Övernattenbefordran till UK och sedan till Borderlinx på förmiddagen.
Ett dygn hos Borderlinx och väldigt snabbt hos DHL

Ursprungligen av denniswall:

Ni som fått era, kan ni säga ungefär hur lång tid det tog från att den ankom Köln till att den var framme hos BL?

Min kom till Köln sent igår och är ute för leverans till BL idag. Med lite flyt har jag den här imorgon eller senast onsdag.

Tack boys, UPS säger egentligen eftermiddag onsdag hos BL men den är redan out for delivery i northampton.

Och så var paketet framme hos BL. Då ska man bara vänta på att de ska få tummen loss och registrera det så man kan betala frakten hit.

Hur mycket har borderlinx tagit betalt av er som redan fått era telefoner?

Ursprungligen av eightyseven:

Hur mycket har borderlinx tagit betalt av er som redan fått era telefoner?

325:- Lite drygt £30 om jag minns korrekt

Ursprungligen av BlackSmp:

325:- Lite drygt £30 om jag minns korrekt

325,01 (£ 31,06) för att vara exakt. Tog express för att vara på den säkra sidan även om många har rapporterat att det går lika fort med standard.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-10-14 15:48
Ursprungligen av pmarriott:

325,01 (£ 31,06) för att vara exakt. Tog express för att vara på den säkra sidan även om många har rapporterat att det går lika fort med standard.

bra pris-min syster i uk,skickar hem min med dhl . det kostar exakt samma..

Frågan är kanske lite offtopic men det diskuterades tidigare i tråden så jag ger det ett försök.
Hur stor är risken att man inte får tag på en lur om man köar på releasedagen? Gäller en svart 32 gb i Malmö.. Hur länge innan brukar folk vara där?

// Novis

Ursprungligen av Christopher Carlsson:

Frågan är kanske lite offtopic men det diskuterades tidigare i tråden så jag ger det ett försök.
Hur stor är risken att man inte får tag på en lur om man köar på releasedagen? Gäller en svart 32 gb i Malmö.. Hur länge innan brukar folk vara där?

// Novis

Det är omöjligt att säga, tyvärr!

Usch vad dagarna känns långa. Mitt paket kom fram till Borderlinx igår strax före 11 lokal tid, men de registrerade inte det förrän senare på eftermiddagen, så det hann inte gå vidare igår. Men idag ska det skickas. Då ser man fram emot en dag imorgon då man vankar av och an här i väntan på DHL.
2011 när jag köpte min 4S lyckades de faktiskt få iväg paketet samma dag som det anlände.

Ursprungligen av pmarriott:

Usch vad dagarna känns långa. Mitt paket kom fram till Borderlinx igår strax före 11 lokal tid, men de registrerade inte det förrän senare på eftermiddagen, så det hann inte gå vidare igår. Men idag ska det skickas. Då ser man fram emot en dag imorgon då man vankar av och an här i väntan på DHL.
2011 när jag köpte min 4S lyckades de faktiskt få iväg paketet samma dag som det anlände.

Jag sitter i samma sits, har fått tracking number på BL's sida men kan ej använda det än.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-10-15 15:01
Ursprungligen av pmarriott:

Min kom till Köln sent igår och är ute för leverans till BL idag. Med lite flyt har jag den här imorgon eller senast onsdag.

min syster ska skicka min iphone från uk-och har kollat med dhl,men dom erbjuder ingen försäkring,,hur hade ni gjort?,även om man beställer med borderlinx så skickar dom också med dhl utan försäkring,känns osäkert:(

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-15 15:03
Ursprungligen av tsson:

min syster ska skicka min iphone från uk-och har kollat med dhl,men dom erbjuder ingen försäkring,,hur hade ni gjort?,även om man beställer med borderlinx så skickar dom också med dhl utan försäkring,känns osäkert:(

Annars har du ju ett gyllene tillfälle att flyga över till öarna och hämta telefonen själv hos din syster, samtidigt hälsa på henne. Två flugor på smällen

Ursprungligen av tsson:

min syster ska skicka min iphone från uk-och har kollat med dhl,men dom erbjuder ingen försäkring,,hur hade ni gjort?,även om man beställer med borderlinx så skickar dom också med dhl utan försäkring,känns osäkert:(

För varor över en viss värdegräns så måste man ha borderlinx försäkring, så använder man BL är telefonen försäkrad.

Den är i Malmö nu. 18 km bort. Kan nästan känna lukten av den.

Ursprungligen av pmarriott:

Den är i Malmö nu. 18 km bort. Kan nästan känna lukten av den.

Min är på väg till borderlinx just nu, lär väl få den på måndag

Fina saker kommer i lådor från Shenzhen.

Grattis men guld? Jag trodde att du var en inbiten anhängare av den mörka sidan?

Ursprungligen av BlackSmp:

Grattis men guld? Jag trodde att du var en inbiten anhängare av den mörka sidan?

Jag vet. Har alltid hållit mig där förr, men kände att det var läge för omväxling. Den är åtminstone inte vit.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-10-16 12:14

Jag ville ha en vit, men den var svårast att få tag på, så det blev en (tjej-)guldfärgad för mej också

Ursprungligen av kenjon:

Jag ville ha en vit, men den var svårast att få tag på, så det blev en (tjej-)guldfärgad för mej också

Det är den vita som är till för fruntimmer. Jag har bestämt mig för att den guldfärgade utstrålar framgång, manlighet och stabilitet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-16 12:49
Ursprungligen av kenjon:

Jag ville ha en vit, men den var svårast att få tag på, så det blev en (tjej-)guldfärgad för mej också

Ni är modiga män med ert guldval måste jag säga, så upp med huvudet högt ni åkallar den feminina sidan inom er först då ska man tydligen bli en fullständig man

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-16 13:57
Ursprungligen av kenjon:

Jag ville ha en vit, men den var svårast att få tag på, så det blev en (tjej-)guldfärgad för mej också

Var vit svår att få tag på?
Jag tyckte min gick lika snabbt som övriga i tråden.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-10-16 14:55

Jag var sen med att beställa så första sändningen var slut. Fick vänta 14 dagar och då kom bara guld och svart.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-16 21:11
Ursprungligen av pmarriott:

Det är den vita som är till för fruntimmer. Jag har bestämt mig för att den guldfärgade utstrålar framgång, manlighet och stabilitet.

Ursprungligen av cubeis:

Ni är modiga män med ert guldval måste jag säga, så upp med huvudet högt ni åkallar den feminina sidan inom er först då ska man tydligen bli en fullständig man

Metrosexualitet, har jag hört det kallas...

Känns jäkligt segt att vänta på att borderlinx skickar paketet! tog det lång tid för er efter betalning till BL?

Ursprungligen av eightyseven:

Känns jäkligt segt att vänta på att borderlinx skickar paketet! tog det lång tid för er efter betalning till BL?

Ungefär ett dygn tror jag.

Bevaka tråden