Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa 5s i UK, samma som i sverige??

Tråden skapades och har fått 571 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av eightyseven:

Ordern uppdaterades på apple, Processing Items Dispatched: by October 18
Delivery: 25 Oct, 2013 by Standard Shipping dom är inte snabba direkt :/

Den skickas från Kina så nog är de ganska snabba...

Edit: Min kommentar gäller frakten, ingenting annat.

Ursprungligen av BlackSmp:

Den skickas från Kina så nog är de ganska snabba...

Edit: Min kommentar gäller frakten, ingenting annat.

Min kommentar gällde inte frakten

Ursprungligen av MRM-Racing:

Ok första best 20 sept 2 x 32 Gb Guld kom till Bordelinx 7:e Oktober och mig i sverige den 9:e.

best 1:a okt en guld 16 Gb som nu har skickats mot min bordelinx adress.

Vissa har tur, beställde också den 1:a okt och fortfarande "Processing Items"

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-10-11 14:08
Ursprungligen av Richrad.t:

Vissa har tur, beställde också den 1:a okt och fortfarande "Processing Items"

det var snabbt!,jag beställde 25 sept, och har Preparing for Dispatch - igen...:(

Ursprungligen av MRM-Racing:

Beställde dem 20 September, lade best på en till 1 Okt och den har precis lämnat Apple mot Borderlinx.

Grattis! Min order från 27 sept är fortfarande fast i "processing item".

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-10-11 14:30
Ursprungligen av hugo99:

Grattis! Min order från 27 sept är fortfarande fast i "processing item".

jag hittade deras e-post adress,ska höra med vad som händer egentligen och hur deras kö system funkar..
[email protected]

Ursprungligen av tsson:

jag hittade deras e-post adress,ska höra med vad som händer egentligen och hur deras kö system funkar..
[email protected]

Kan vara smart att låta bli det där. När de uppmärksammar din Borderlinx-adress skulle de mycket väl kunna avkräva dig en annan adress i England eller annullera din order. Men om du kontaktar dem så får du gärna återge svaret.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-10-11 15:08
Ursprungligen av pmarriott:

Kan vara smart att låta bli det där. När de uppmärksammar din Borderlinx-adress skulle de mycket väl kunna avkräva dig en annan adress i England eller annullera din order. Men om du kontaktar dem så får du gärna återge svaret.

jag struntar i borderlinx-skickar den till min syster i uk-som skickar hem den..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-11 17:40

En stilla undran till er som fortfarande inte har fått era ordrar behandlade - vill ni vänta in dem trots att ni kommer få luren senare än det svenska släppet den 25:e? Hur resonerar ni kring detta?

Ursprungligen av zinned:

En stilla undran till er som fortfarande inte har fått era ordrar behandlade - vill ni vänta in dem trots att ni kommer få luren senare än det svenska släppet den 25:e? Hur resonerar ni kring detta?

Billigare att köpa från England. Releasen den 25e är ju långt ifrån en garanti på att du kommer att ha en 5s den dagen.

1000:- billigare i UK. Plus att det inte finns nån garanti för att jag skulle kunna lägga vantarna på en 64 GB Guld här den 25:e eller ens veckorna efter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-11 18:29
Ursprungligen av pmarriott:

1000:- billigare i UK. Plus att det inte finns nån garanti för att jag skulle kunna lägga vantarna på en 64 GB Guld här den 25:e eller ens veckorna efter.

Lite billigare, sant, men inte mycket samt att man får casha upp allt direkt.
Vad det gäller tillgängligheten så kan det absolut vara så om man har otur, dock har jag haft alla modellerna hittills och köpt dem på releasedagen i Sverige.

Jag säger inte att det är fel att köpa från UK, var mest bara nyfiken på hur ni resonerade.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-11 19:14
Ursprungligen av zinned:

Lite billigare, sant, men inte mycket samt att man får casha upp allt direkt.
.

Köper helst kontant obundet. Och 1000 kr är inte lite billigare för mig

  • Medlem
  • 2013-10-11 19:27
Ursprungligen av wolf:

Beställde en 64GB Gold igår från UK, det ska bli intressant att se lev-tid i förhållande till en svensk...förhoppningsvis så går det hyfsat fort och man slipper ju köa i Täby...det står fortfarande oktober som lev period.

Min teori är att Gold är lättare att få tag på via postorder, i fysiska butiker så säljer de ju ändå allt de får in, hittills har det varit väldigt lite Gold i de vanliga butikerna...

Fick detta besked nu (beställt igår):
Processing Items Available to ship: October 24-28
Delivers: 04 Nov, 2013 by Standard Shipping

Ursprungligen av wolf:

Fick detta besked nu (beställt igår):
Processing Items Available to ship: October 24-28
Delivers: 04 Nov, 2013 by Standard Shipping

Det var som fan, fick samma besked idag och jag beställde 1 okt Dock 32 GB guld, verkar vara den mest efterfrågande modellen.. Nu ska man bara bestämma sig om man ska behålla beställningen eller köpa i Sverige.

Fick också just ship 24-28 okt och lev 4 nov. Vilken olidlig väntan!

Ursprungligen av pmarriott:

1000:- billigare i UK....

Ursprungligen av spaceas:

...Och 1000 kr är inte lite billigare för mig

Det skiljer inte 1000 kr.

Med dagens valutakurs skiljer det ungefär 630 kr. Räknar man in frakt blir skillnaden ännu mindre.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det skiljer inte 1000 kr.

Med dagens valutakurs skiljer det ungefär 630 kr. Räknar man in frakt blir skillnaden ännu mindre.

Med Forex kurs möjligen. Sist jag kollade var kursen 10,30. Då blir 709 pund ca 7300 kr.

Nej, det var enligt Google, inte Forex.

Men jag såg inte att ni jämförde pris på 64 GB. Jag utgick från "baspriset", GBP 549 och SEK 6295.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-12 12:57
Ursprungligen av zinned:

Lite billigare, sant, men inte mycket samt att man får casha upp allt direkt.
Vad det gäller tillgängligheten så kan det absolut vara så om man har otur, dock har jag haft alla modellerna hittills och köpt dem på releasedagen i Sverige.

Jag säger inte att det är fel att köpa från UK, var mest bara nyfiken på hur ni resonerade.

Då måste du ödsla tid på att springa till en butik och köa.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-10-12 15:34
Ursprungligen av pmarriott:

Kan vara smart att låta bli det där. När de uppmärksammar din Borderlinx-adress skulle de mycket väl kunna avkräva dig en annan adress i England eller annullera din order. Men om du kontaktar dem så får du gärna återge svaret.

Som väntat ett väldigt diplomatiskt svar..- det är bara att vänta..

Thank you for your e-mail. My name is Maria and I am contacting you from the Apple Online Store Customer Service Department.

I understand that you have placed an order for the iPhone 5S and are concerned about the delivery date. Your order is currently estimated to ship in October.

Apple makes every effort to ship products in the order that they are purchased. We are working hard to fill every order as quickly as possible.

Once your order ships, you will receive a Shipment Notification email with tracking information. For the latest updates on your order, please visit http://store.apple.com/uk/orderstatus

I hope this is of assistance and thank you for shopping with us.

Kind Regards,
Maria

UK 0845 600 1683
Help Pages
http://store.apple.com/uk/help
Online Self Service
http://store.apple.com/uk/orderstatus

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-12 16:52
Ursprungligen av spaceas:

Köper helst kontant obundet. Och 1000 kr är inte lite billigare för mig

Jag har ingen nytta av en olåst lur, jag planerar inte att byta operatör i tid och otid utan jag klarar mig med en operatör under ett år.

1000 kr är det ju då inte riktigt utan mer åt det håll Jesper pekade men visst, det väger ju olika tungt för olika personer.

Ursprungligen av zappee:

Då måste du ödsla tid på att springa till en butik och köa.

Jag har aldrig köat något överdrivet, så att säga, utan det har rört sig om ganska blygsamma köer.

Ursprungligen av zinned:

Jag har ingen nytta av en olåst lur, jag planerar inte att byta operatör i tid och otid utan jag klarar mig med en operatör under ett år.

1000 kr är det ju då inte riktigt utan mer åt det håll Jesper pekade men visst, det väger ju olika tungt för olika personer.

Jag har aldrig köat något överdrivet, så att säga, utan det har rört sig om ganska blygsamma köer.

Jag har heller inga planer på att byta men vill kunna sätta i lokalt sim när jag reser.

Min order har nu för första gången ändrats till preparing for dispatch, håller tummarna nu att det inte är falskalarm.

Fick mail igår om att den skulle skickas 24-28 okt och anlända den 4 nov. Fick mail idag om att den skickats och kommer fram den 21 okt. Går in och spårar på UPS och där framgår att den skickades i förrgår och kommer fram den 16:e.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-12 21:40
Ursprungligen av pmarriott:

Fick mail igår om att den skulle skickas 24-28 okt och anlända den 4 nov. Fick mail idag om att den skickats och kommer fram den 21 okt. Går in och spårar på UPS och där framgår att den skickades i förrgår och kommer fram den 16:e.

Hyffsad slutspurt. Kanske någon råkade öppna en städsdrubb eller nåt på fabriken och hittade lådvis med de där 850 000 touch-id sensorerna som oförklarligt slarvades bort för tre veckor sedan? Eller nåt.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-10-13 05:39
Ursprungligen av pmarriott:

Fick mail igår om att den skulle skickas 24-28 okt och anlända den 4 nov. Fick mail idag om att den skickats och kommer fram den 21 okt. Går in och spårar på UPS och där framgår att den skickades i förrgår och kommer fram den 16:e.

Äntligen händer ngt!
Beställde min 25sept och den har lämnat Asien och är framme i uk 16 okt?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-13 10:45
Ursprungligen av pmarriott:

Jag har heller inga planer på att byta men vill kunna sätta i lokalt sim när jag reser.

Det förstår jag absolut

Dock inbillar jag mig att det är få köpare i denna tråden som reser så pass att det har en avgörande betydelse

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-13 14:07

Tjena,

Då har även jag beställt en lur från UK, (via Borderlinx) detta satt hårt inne men tröttnade på att vänta på SWE släppet...
Dock så blev jag lite osäker när jag skrev in adressen till Borderlinx, då Apples UK sida inte kunde bekräfta adressen och kom med en alternativ adress som inte kändes helt 100.
Dock så valde jag att gå på den adressen jag skrev in som är som nedan.
Kan ni som har fått Era lurar från UK bekräfta att nedan adress är OK? (så jag kan sluta nojja mig:))

XXXX-XXXX Borderlinx/DHL
Unit 7 Maidstone Road
Kingston Business Park
Milton Keynes
Kingston
Buckinghamshire MK10 0BY

Stort tack på förhand

Ursprungligen av Freddie:

Tjena,

Då har även jag beställt en lur från UK, (via Borderlinx) detta satt hårt inne men tröttnade på att vänta på SWE släppet...
Dock så blev jag lite osäker när jag skrev in adressen till Borderlinx, då Apples UK sida inte kunde bekräfta adressen och kom med en alternativ adress som inte kändes helt 100.
Dock så valde jag att gå på den adressen jag skrev in som är som nedan.
Kan ni som har fått Era lurar från UK bekräfta att nedan adress är OK? (så jag kan sluta nojja mig:))

XXXX-XXXX Borderlinx/DHL
Unit 7 Maidstone Road
Kingston Business Park
Milton Keynes
Kingston
Buckinghamshire MK10 0BY

Stort tack på förhand

Du var inte ensam, jag blev också orolig men körde på den adress som Borderlinx angav, dvs samma du har där!
Och allt gick bara bra!

Bevaka tråden