Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa 5s i UK, samma som i sverige??

Tråden skapades och har fått 571 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av westerlu77:

Är det bara BlackSmp, Andreas o jag som fortfarande har:
Processing Items Dispatched: 7- 10 business days
Delivery: 07 Oct, 2013 - 10 Oct, 2013 by Standard Shipping

Jag har en kompis som också hänger kvar;)

Detta datum (7-10/10, är det då det beräknas landa i Sverige? Chattade precis med Borderlinx o dom sa så här till mej precis:
Please be advised that Apple UK has recently changed their policy not to ship to any Freight Forwarders such Borderlinx
Man får avvakta några dagar till o se om det går igenom. Det lär väl inte vara lätt att kunna beställa via t.e.x skypax i så fall. Lagret lär ju vara slut för länge sen

Ursprungligen av westerlu77:

Detta datum (7-10/10, är det då det beräknas landa i Sverige?

Nej, Apple kan omöjligen veta när den landar i Sverige. Först till Borderlinx (det datumet Apple beräknar), sen till Sverige.

Hmm... Har en kontakt som kan ordna en telefon på måndag men det kostar ett påslag på 50%
Sjukt nog så funderar jag på det...

Ursprungligen av westerlu77:

Är det bara BlackSmp, Andreas o jag som fortfarande har:
Processing Items Dispatched: 7- 10 business days
Delivery: 07 Oct, 2013 - 10 Oct, 2013 by Standard Shipping

Även jag och en kompis har samma status! Jag beställde 00:05, han beställde runt 01:15!

Ursprungligen av BlackSmp:

Hmm... Har en kontakt som kan ordna en telefon på måndag men det kostar ett påslag på 50%
Sjukt nog så funderar jag på det...

Haha. Jag förstår dig. Hade hoppat på;)

Det var ingen snäll kontakt! 50%!

Ursprungligen av westerlu77:

Är det bara BlackSmp, Andreas o jag som fortfarande har:
Processing Items Dispatched: 7- 10 business days
Delivery: 07 Oct, 2013 - 10 Oct, 2013 by Standard Shipping

Jag har det jag med :). Jag beställde 00:02.

Nu börjar Blocketracet. Såg en annons där killen skriver "Jag har varit i USA och har en iPhone 5S extra, svart, 64GB modell som är olåst och säljs till högsta bud."

Med tanke på att telefonerna släpptes i morse (svensk tid) så är det snabbt marscherat... Blåsningsvarning?

Ursprungligen av westerlu77:

Det var ingen snäll kontakt! 50%!

Det är inte han som gör påslaget. Han har bara förmedlat kontakten och slår inte på något mot mig utan köper själv en telefon till det priset.

Ni som beställde 00:05 etc. Hur kunde ni beställa då? Då låg väl sidan nere?

Kan säga att min beställning ligger kvar och jag beställde 01.20!

Ursprungligen av BlackSmp:

Nu börjar Blocketracet. Såg en annons där killen skriver "Jag har varit i USA och har en iPhone 5S extra, svart, 64GB modell som är olåst och säljs till högsta bud."

Med tanke på att telefonerna släpptes i morse (svensk tid) så är det snabbt marscherat... Blåsningsvarning?

Rent tekniskt skulle väl det kunna gå men det låter ju lite skumt.

Ursprungligen av Crossbone:

Ni som beställde 00:05 etc. Hur kunde ni beställa då? Då låg väl sidan nere?

Kan säga att min beställning ligger kvar och jag beställde 01.20!

Jag beställde min 01.21 svensk tid alltså.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2013-09-20 19:38

Fick bli ebay för mig istället... Hittade en för 685 pund med frakt och skickad idag. Kan det vara värt.

Ursprungligen av dermike:

Fick bli ebay för mig istället... Hittade en för 685 pund med frakt och skickad idag. Kan det vara värt.

Storlek o färg?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2013-09-20 19:42
Ursprungligen av westerlu77:

Storlek o färg?

16 GB Space gray. Killen hade lagt upp auktionen medan han satt i kön hehe

Ursprungligen av Crossbone:

Ni som beställde 00:05 etc. Hur kunde ni beställa då? Då låg väl sidan nere?

Kan säga att min beställning ligger kvar och jag beställde 01.20!

00:05 BTS (British Summer Time)
01:05 Svensk tid!

Än så länge lever min order!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-20 21:19
Ursprungligen av westerlu77:

Är det bara BlackSmp, Andreas o jag som fortfarande har:
Processing Items Dispatched: 7- 10 business days
Delivery: 07 Oct, 2013 - 10 Oct, 2013 by Standard Shipping

Min (andra) order har inte blivit avbruten. Ser ut som eran utom att datumet är 8-11 oktober. La den order minuter efter 9 imorse.

Ursprungligen av westerlu77:

Rent tekniskt skulle väl det kunna gå men det låter ju lite skumt.

iPhone 5S från USA fungerar inte i Sverige dock

Ursprungligen av skinza:

iPhone 5S från USA fungerar inte i Sverige dock

En sanning med modifikation. Du får problem med LTE eftersom de inte har stöd för 2600 MHz.

Är det hundra att dessa modeller fungerar med 4G här i Sverige nu ? är det 2600 bandet man skall se till att ha ?
Kan få hem flertalet storlekar och färger från Tyskland nämligen redan mitten av nästa vecka! Funderar på köpa 5-10 st och sälja till humana priser!

Ursprungligen av @ndreas:

Är det hundra att dessa modeller fungerar med 4G här i Sverige nu ? är det 2600 bandet man skall se till att ha ?
Kan få hem flertalet storlekar och färger från Tyskland nämligen redan mitten av nästa vecka! Funderar på köpa 5-10 st och sälja till humana priser!

Jag köper av dig om min Borderlinxorder går åt pipan=)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-09-21 08:57
Ursprungligen av BlackSmp:

En sanning med modifikation. Du får problem med LTE eftersom de inte har stöd för 2600 MHz.

Är det verkligen ett problem? Man kommer inte åt de högsta hastigheterna runt storstäderna.

Ursprungligen av Json_81:

Är det verkligen ett problem? Man kommer inte åt de högsta hastigheterna runt storstäderna.

Om jag köper en telefon för ex. antal tusen så skulle jag tycka det var synd om man inte nu har alla 4G banden. Men det är jag det.
Har man provat på det ett tag så vill du inte gå tillbaka till ett halvtrött 3g nät sen. Särskilt uppströms. Jag vet för att jag har haft en iPhone 5 innan.

Ursprungligen av @ndreas:

Är det hundra att dessa modeller fungerar med 4G här i Sverige nu ? är det 2600 bandet man skall se till att ha ?
Kan få hem flertalet storlekar och färger från Tyskland nämligen redan mitten av nästa vecka! Funderar på köpa 5-10 st och sälja till humana priser!

Jag är också en köpare, skriv meddelande bara.

Har också saknat 4G på min femma, men Frankrike, England och Tyska modeller ska ju inte vara några problem med.

Ursprungligen av Json_81:

Är det verkligen ett problem? Man kommer inte åt de högsta hastigheterna runt storstäderna.

Jag sa inte att det var ett problem men väl ett faktum att betänka. Dessutom så mitt svar en korrigering till en post som sa att amerikanska mobiler inte fungerar i Sverige så jag förtydliga vad detta innebar.

Ursprungligen av @ndreas:

Är det hundra att dessa modeller fungerar med 4G här i Sverige nu ? är det 2600 bandet man skall se till att ha ?
Kan få hem flertalet storlekar och färger från Tyskland nämligen redan mitten av nästa vecka! Funderar på köpa 5-10 st och sälja till humana priser!

Jag är gärna på också ifall du tar in från Tyskland

Går det att ändra leveransadress nu i efterhand. Letar efter kontakter i England och om det nappar tänkte jag ändra leveransadressen innan Apple som förmodat tar bort ordern snart.

Vaknade av att jag drömde om att jag upptäckte att min order var cancel:ad. hemsk känsla och vilken nörd man är.

Men senaste 24 timmarna har ingen fått sin order cancel:ad va?

Bevaka tråden