Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa 5s i UK, samma som i sverige??

Tråden skapades och har fått 571 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av andy_88:

Jag reagerade på en sak, går in på sidan för att titta på min beställning, hade inte reflekterat på det förut men såg följande - Ordered On 19 September 2013

Någon mer som har den 19'e som datum? Hoppas det inte är någon bugg som gör att min order glöms bort #supernojig

Det står samma på min order som avbröts...
Tror inte det är något problem

Ursprungligen av skinza:

Det står samma på min order som avbröts...
Tror inte det är något problem

Hahaha "..min order somavbröts" nu känns det geeenast bästtre!

Skämt å sido, dåså då håller vi tummarna!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-23 23:23
Ursprungligen av MagnusM:

Ursäkta mig för en dubbelpost, tänkte att det kanske kan vara av intresse. I tråden för om iPhone5 har stöd för 4G har jag postat följande.
En viss spekulation vad N?? innebär... men det verkar rätt troligt att operatörerna garderar sig för att man kan använda flera modeller av iPhone5S / 5C beroende på var man har köpt den.

Edit 2: efter en del sökande hittade jag detta:

Citat:

iPhone4,1:0x08:0x8940:n94ap:iPhone
iPhone5,1:0x00:0x8950:n41ap:iPhone
iPhone5,2:0x02:0x8950:n42ap:iPhone
iPhone6,1:0x00:0x8960:n51ap:iPhone
iPhone6,2:0x02:0x8960:n53ap:iPhone
iPhone5,3:0x0A:0x8950:n48ap:iPhone
iPhone5,4:0x0E:0x8950:n49ap:iPhone

Overrides N48&N49 = iPhone 5c
N51&N53 = iPhone 5s

Så det går troligen bra att beställa från Australien eller England.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-24 10:41

Här när Norge…. bara förhandsbeställning.

http://www.netshop.no/Telefoni/Mobiltelefoner...

Ursprungligen av kenjon:

Här när Norge…. bara förhandsbeställning.

http://www.netshop.no/Telefoni/Mobiltelefoner...

Ingen dålig prislapp!!!

Ursprungligen av andy_88:

Hahaha "..min order somavbröts" nu känns det geeenast bästtre!

Skämt å sido, dåså då håller vi tummarna!

Hehe va inte meningen och skrämma dig
Förmodligen så fick alla ordrar lagda på natten det datumet.

Ursprungligen av skinza:

Hehe va inte meningen och skrämma dig
Förmodligen så fick alla ordrar lagda på natten det datumet.

Gött och höra! Ingen annan på forumet som fått ny status? Alla har fortfarande "Processing items" eller?

Då var man ägare av en 5S Dock har jag beställt Guld också 64GB men de kommer först på Måndag skickades från Tyskland idag.

Var inne på ett köpcentra hos några telefonförsäljare för kolla om jag skulle byta mitt Abb till ett bättre 4G nät, de blev ganska chockade när jag avböjde mig en ny telefon gratis och visade upp 5S

Ursprungligen av @ndreas:

Då var man ägare av en 5S Dock har jag beställt Guld också 64GB men de kommer först på Måndag skickades från Tyskland idag.

Var inne på ett köpcentra hos några telefonförsäljare för kolla om jag skulle byta mitt Abb till ett bättre 4G nät, de blev ganska chockade när jag avböjde mig en ny telefon gratis och visade upp 5S

Frågan alla ställer sig - Hur gick du tillväga?

Ursprungligen av andy_88:

Frågan alla ställer sig - Hur gick du tillväga?

kontakter

Denna modell

iPhone 5s Model A1457.

Har stöd för:
(1900 MHz)
(1800 MHz)
(850 MHz)
(2600 MHz)
(900 MHz)
(800 DD)

De som är intressanta i Sverige är således 2600 + 800, men vad betyder 800 DD ? jag märker tydligt att 4G är kass utanför en större stad och det är just där 800 mhz skall fungera.
Fick 40-50 mbit i Borås men 1 mil utanför 12 mbit

Ursprungligen av @ndreas:

Då var man ägare av en 5S Dock har jag beställt Guld också 64GB men de kommer först på Måndag skickades från Tyskland idag.

Var inne på ett köpcentra hos några telefonförsäljare för kolla om jag skulle byta mitt Abb till ett bättre 4G nät, de blev ganska chockade när jag avböjde mig en ny telefon gratis och visade upp 5S

Hur är den "rymdgråa"? Eller snarare hur verkar kanterna? På femman så nöttes ju den svarta färgen av läskigt fort...

Ursprungligen av skinza:

Hur är den "rymdgråa"? Eller snarare hur verkar kanterna? På femman så nöttes ju den svarta färgen av läskigt fort...

Inte då. Fick sätta stålborsten i min för att få lite antik-känsla.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-09-24 12:42
Ursprungligen av @ndreas:

Denna modell

iPhone 5s Model A1457.

Har stöd för:
(1900 MHz)
(1800 MHz)
(850 MHz)
(2600 MHz)
(900 MHz)
(800 DD)

De som är intressanta i Sverige är således 2600 + 800, men vad betyder 800 DD ? jag märker tydligt att 4G är kass utanför en större stad och det är just där 800 mhz skall fungera.
Fick 40-50 mbit i Borås men 1 mil utanför 12 mbit

900 och 1800 är intressanta med beroende på operatör.

Ursprungligen av pmarriott:

Inte då. Fick sätta stålborsten i min för att få lite antik-känsla.

Själv bytte jag till en vit hehe

Ursprungligen av skinza:

Hur är den "rymdgråa"? Eller snarare hur verkar kanterna? På femman så nöttes ju den svarta färgen av läskigt fort...

AnandTechs review fick mig att stanna med Space Gray:)

Ursprungligen av BlackSmp:

AnandTechs review fick mig att stanna med Space Gray:)

Länk tack!

Ursprungligen av barbapappa_86:

Länk tack!

Den här, förmodligen:
http://www.anandtech.com/show/7335/the-iphone...

Ursprungligen av barbapappa_86:

Länk tack!

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Lite får du väl jobba själv:)

Tack Jesper;)

Det var denna bild som fick mig att bestämma mig...

Space Grå är betydligt bättre än svarta, har själv både iPhone 5 som svart företagsmobil och vit privat!
Den vita var helt klart att föredra, svart som många klagat på kan jag bara hålla med att den inte var optimal då den tappade färgen ganska lätt.
5S motsvarande svart känns inte alls som den skulle flagna på detta sätt, nu är jag ganska förstiktig så jag kommer inte testa att repa den medvetet
Dock har jag hört att Apple har problem med Guldfärgade och att denna repas väldigt lätt, hoppas så inte är fallet då det är just den jag väntar på och vill ha.

Ursprungligen av @ndreas:

Space Grå är betydligt bättre än svarta, har själv både iPhone 5 som svart företagsmobil och vit privat!
Den vita var helt klart att föredra, svart som många klagat på kan jag bara hålla med att den inte var optimal då den tappade färgen ganska lätt.
5S motsvarande svart känns inte alls som den skulle flagna på detta sätt, nu är jag ganska förstiktig så jag kommer inte testa att repa den medvetet
Dock har jag hört att Apple har problem med Guldfärgade och att denna repas väldigt lätt, hoppas så inte är fallet då det är just den jag väntar på och vill ha.

Jag har faktiskt också beställt en gold, trots mina tidigare aversioner mot denna färg. Jag har inget emot att den inte är så vansinnigt motståndskraftig för jag gillar när använda grejor ser använda ut. Nya grejor ska se nya ut. En 12 månader gammal lur har passerat bäst före datum och ska se ut därefter.

Ursprungligen av andy_88:

Gött och höra! Ingen annan på forumet som fått ny status? Alla har fortfarande "Processing items" eller?

Tyvärr, ingen ny status ännu. Min står fortfarande på "Processing items".

Ursprungligen av @ndreas:

Space Grå är betydligt bättre än svarta, har själv både iPhone 5 som svart företagsmobil och vit privat!
Den vita var helt klart att föredra, svart som många klagat på kan jag bara hålla med att den inte var optimal då den tappade färgen ganska lätt.
5S motsvarande svart känns inte alls som den skulle flagna på detta sätt, nu är jag ganska förstiktig så jag kommer inte testa att repa den medvetet
Dock har jag hört att Apple har problem med Guldfärgade och att denna repas väldigt lätt, hoppas så inte är fallet då det är just den jag väntar på och vill ha.

Var har du läst att den guldiga repas väldigt lätt?

Ursprungligen av @ndreas:

... svart som många klagat på kan jag bara hålla med att den inte var optimal då den tappade färgen ganska lätt...

Det var väl på kanterna som den hade problem?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-24 13:52
Ursprungligen av @ndreas:

Då var man ägare av en 5S Dock har jag beställt Guld också 64GB men de kommer först på Måndag skickades från Tyskland idag.

Var inne på ett köpcentra hos några telefonförsäljare för kolla om jag skulle byta mitt Abb till ett bättre 4G nät, de blev ganska chockade när jag avböjde mig en ny telefon gratis och visade upp 5S

Har du satt på någon skyddsfilm eller liknande på den? Jag tycker ytan i nedre delen, alltså kring Home-knappen, ser väldigt matt ut. För övrigt så ser kanten väldigt mycket svartare ut än vad jag har sett på andra bilder tidigare.

Det blir nog att stanna med en vit.

Ursprungligen av zinned:

Har du satt på någon skyddsfilm eller liknande på den? Jag tycker ytan i nedre delen, alltså kring Home-knappen, ser väldigt matt ut. För övrigt så ser kanten väldigt mycket svartare ut än vad jag har sett på andra bilder tidigare.

Det blir nog att stanna med en vit.

Kan vara bilden bara i ljuset är den inte så mörk

Ursprungligen av iPerr:

Funderar på att vara tidig, och köpa en iphone 5s när de nu släpps i UK, tex via borderlinx eller liknande.
En 64BG kommer kosta 709 GBP, vilket man kan leva med.

Men är det samma telefon som kommer säljas sverige tro?? Vet nån?
Alltså samma telefoni-frekvenser (främst 4G/LTE) som är intressant...

Ni som köper den version av telefonen som förmodligen kommer art bli den version som kommer till Sverige dvs den tyska versionen var beredda på att det INTE räcker med själva stödet för rätt mhz i telefonen utan er operatör (i mitt fall Telia) måste tillsammans med Apple skicka ut en uppdatering för att min iPhone 5s skall fungera med 4G/LTE i Telias nät..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-24 14:51

Och är inte det 15.1 som kom nyss?

Ursprungligen av @ndreas:

Då var man ägare av en 5S Dock har jag beställt Guld också 64GB men de kommer först på Måndag skickades från Tyskland idag.

Var inne på ett köpcentra hos några telefonförsäljare för kolla om jag skulle byta mitt Abb till ett bättre 4G nät, de blev ganska chockade när jag avböjde mig en ny telefon gratis och visade upp 5S

Fungerar 4G för dig?

Ursprungligen av skinza:

Fungerar 4G för dig?

Japp dock är detta engelsk version.
Kör tele 2 och har 4G hela tiden dock pendlar 4G mellan 12-50 Mbit beroende vart jag är men de är väl mer nätet som är kasst lite utanför staden

Bevaka tråden