Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställa inloggningslösenord

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2013-10-23 10:50

Hej!
Jag skulle uppdatera Maverick på min MacBook Air men har glömt mitt lösenord. De instruktioner som ges för återställning stämmer inte med hur det ser ut i verkligheten. Jag ska klicka på en pil i inloggningsrutan, men det finns ingen pil där. Skulle någon kunna vägleda en dataosäker medlem? Mycket tacksam för hjälp.
stikur

• Medlem
  • 2013-10-23 10:54

Du kan endast byta lösenord inne i OS X. Eventuellt kanske det går om du startar upp i Recovery Mode med cmd+r under uppstart?

Edit: Har du specialtecken i ditt lösen som @ eller något annat? Du kanske har fått ett amerikanskt tangentbord när du uppdaterat?

• Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2013-10-23 16:59

Tack för svar. Jag måste nog be om ursäkt för ofullständig fråga. Jag har laddat ner Maverick men måste uppge lösenord för att kunna installera den. Slarvigt nog har jag glömt det. Då ska man kunna återställa det. Jag har tryckt på frågetecknet i installeringsrutan och försökt använda mitt Apple-ID. Det som händer då stämmer inte med instruktionerna. Om jag fattar rätt ska det komma ett frågetecken till "i lösenordsfältet" som man ska klicka på. Jag ser inget sådant frågetecken. Sedan ska det stå "Återtäll lösenord", vilket det alltså inte heller gör. Hur kommer det sig att instruktionerna inte stämmer med verkligheten? Gör jag något fel?

1
Bevaka tråden