Ingen som har några idéer här?
Förmodligen för att filerna sparade i Garageband 10 går inte att öppna i äldre versioner. Jag har iofs inte testat och har ingen möjlighet att göra det just nu, men det är ju inte helt ovanligt att filer sparade i nya versioner av program inte kan öppnas i äldre versioner.
Jag noterade av en slump att den gamla versionen av Garageband fanns kvar som en backup när jag uppgraderade till 10.0. Inte helt säker på varför man gör så, men kanske är det för att det är en ganska stor förändring man gjort till version 10 och alla användare kanske inte känner sig helt bekväma, vad vet jag? Det kan ju även vara så enkelt att jag själv angav att man skulle spara en backup vid uppgraderingen, men minnet sviker tyvärr.
Åter till filnamnet... Vad händer om du explicit talar om vad du vill ha för filnamn första gången du sparar i den nya versionen? Visst får man väl upp en "save as" dialog när man sparar, och kan du i den klicka på den befintliga filen med det urspringliga namnet? Får du fortfarande en "1":a efter filnamnet då?