Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
På hotellet Scandic Victoria Tower i Kista är pappersmenyer historia. Istället används ett 30-tal Ipad bland gästerna i restaurangen och med det finns det nästan bara fördelar.
Tänkbara framtida funktioner är att låta gästerna lägga beställningar som skickas direkt till köket och betala för notan, allt i samma Ipad. Läs hela artikeln här
Jag kan bara hålla med. En stor del av beställningen är att prata med servitören och få reda på vilka rekommendationer de har utifrån ens egna preferenser. Det blir liksom inte samma grej när en app visar "Köket rekommenderar" i blinkande text...
I övrigt är det en bra idé med paddor istället för pappersmenyer, men man ska nog inte dra det för långt. Man kanske kan låta appen sortera rätterna enligt pris i fallande ordning. Då kan man ju pensionera den "gyllene högertummen"...
Nu har jag förvisso inte ätit på restaurangen i fråga, men de har ju personal på plats för all vanlig service. Är ju bara menyn som blivit smartare, tror inte att de tänker sig att den ska byta ut serveringspersonalen, utan vara ett komplement.