För att sammanfatta: RAW är ingenting som skulle behöva ny hårdvara utan det är "ren" mjukvara i den bemärkelsen att RAW är det som läses ut från kamerasensorn och sedan behandlas för att ge JPG bild. Så det krävs ingen bildprocessing som Iphone inte klarar redan idag. Det är inte heller någon fråga för eventuella licensrättigheter.
Däremot är det svårare för det stora flertalet användare att fota i RAW eftersom det kräver efterhandhandling och fler moment för att få fram en bild som du kan skicka vidare. Därför är det nog sannolikt som lappen71 skriver - det kommer inte vara en funktion som Apple prioriterar eftersom det ger ett mer invecklat flöde som inte ger något extra för det stora flertalet av användarna.
RAW formatet kräver dessutom mer utrymme eftersom filerna blir större än de komprimerade JPG-bilderna.
Jag har funderat på det där och även om jag fotograferar i RAW med min DSLR så tror jag inte att jag skulle använda RAW på Iphonen. För mig så är den är point-and-shoot och flödet ska vara så enkelt som möjligt eftersom jag använder den mycket...