Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft Bluetooth Tangentbord + Mus 995:-

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.dustin.se/Shopping/ProductDetail.asp?PID=5010047886

Sådär ja.. aggresivt prissatt är den också, utseendet kan man ju diskutera - vanligt PC stuk tycker jag.
Logitech kommer ju med en blåtandsmus också men tangentbord har jag inte sett från dom.
Hur som helst - blåtand seems to be the future..

Svengelska sunday night..

• Medlem
  • Södertälje
  • 2003-10-12 23:22

(OBS! Frågan är av filosofisk art. Jag har inga funderingar på att köpa ett PC-tangentbord till min Mac.)

Går det koppla ett PC-tangenbord till en Mac? (Att det fungerar rent tekniskt med en USB-port antar jag.)
Men jag tänker på specialtangenter som t.ex. Kringla, blir ALT- eller Windows-tangenten kringla per automatik?

Eller måste man ha något program för att "programmera om" specialtangenterna så att tangentbordet blir brukbart?

Jag ser gärna att Testlabbet testar Microsofts produkter. Framför allt musen med tanke på att den borde kunna ge de saknade extraknapparna och hjulet.
Tangentbordet kan ju vara intressant också. Att låta Windows-tangenten vara Apple-tangent låter ju som det mest logiska. Alt-tangenten kan man ju inte ta, som tidigare föreslagits.

• Medlem
  • Tjörn
  • 2003-10-13 06:42

Har ett Apple tangentbord till min PC-burk och där får Äpple motsvarande WINknapp funktion

Borde väl vara samma tvärtom?
Unix som Unix =P

Windows-tangent blir automatiskt Kommando-tangent de gånger jag provat iaf

Har dom nån lösning på att boota en nyinstall med en BT-tangentbord/mus ?

Sist jag läste så måste man ju ha ett vanligt usb ifall man har tänkt installera om sin data..

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
Logitech kommer ju med en blåtandsmus också men tangentbord har jag inte sett från dom.

Fick en broschyr från Logitech igår som dels innehåller en mus vid namn MX 900 Bluetooth Optical Mouse och dels två olika kombinationer tangentbord+mus vid namn diNivo Media Desktop samt Cordless Desktop MX for Bluetooth, båda med blåtand (och båda förmodligen med tidigare nämnd mus). I alla tre fallen framgår dock att Win 2000 eller Win XP krävs för PC och att Mac OS X inte stöds. Förmodligen finns mer info på deras hemsida för den som är intresserad.

Edit: Sistnämnda kombination verkar för övrigt, till utseendet, skrämmande likt MS produkt.

Här finns det lite mer info angående nya logitech produkter:

http://www.sweclockers.com/html/artikel/art_031002_logitechprev.php?page=1

• Medlem
  • Kungälv
  • 2003-10-13 09:35

Jag har motsvarande trådlösa tangentbord och mus MS WOD utan Bluetooth. Det fungerar utmärkt ihop med min PM G4, men man måste spara sitt gamla Apple-tangentbord ifall man skulle behöva göra en ominstallation av systemet.

Programvaran till MS WOD är utmärkt bra. Knapparna som styr iTunes borde även Apple ha på sina tangentbord, anser jag.

Vill man så kan man skifta funktionen på alt och win-tangenten, men jag föredrar att låta placeringen av tangenterna vara de samma som på Apples tangentbord d v s med kommandotangenten närmast mellanslagstangenten..

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-13 10:26

Jag gillar inte trådlösa möss.
Alla jag har testat har varit så tunga och klumpiga med batterierna.

jag undrar om nån vet om den lilla usb-dongeln som följer med microsofts usb-mus är en vanlig usb-dongle eller om den krävs för att använda musen?

vore chef om man kunde använda den med osx på sin PB (som jag förhoppningsvis snart kommer att ha råd med) utan att behöva ha en jobbig dongle att dras med.

Citat:

Från nowelectronics.biz
For all the Mac people out there...

I have a Powerbook G4 17" which has Bluetooth built into it. There was no installation required. Simply plop in a few batteries and have your Powerbook search for new devices. Done!

Regarding battery consumption, I've been using this setup for 3 months and have used two sets of batteries for both components.

The keyboard and mouse do powersave if your computer goes to sleep or after a few minutes of activity. A simple nudge will wake them up and it will stream all your keystrokes in once it comes to life.

If you have a Powerbook and a good supply a batteries, this setup will give you great mobility or suffice as a would-be docking station.

jag gissar att detta även besvarar min fråga ovan

1
Bevaka tråden