Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allmän tråd om Apple Watch

Tråden skapades och har fått 903 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Fick precis hem mitt Classic Buckle jag köpte av @adress@mac. Fy tusan vilket trevligt armband! Riktigt grymt skönt och fantastisk passform. Lätt värt pengarna! Stort tack!!

Senast redigerat 2015-06-22 20:40
Ursprungligen av grenhall:

https://www.dropbox.com/s/9s950rgdw273myh/fil%202015-06-22%2018%2052%2018.jpeg

Fick precis hem mitt Classic Buckle jag köpte av @adress@mac. Fy tusan vilket trevligt armband! Riktigt grymt skönt och fantastisk passform. Lätt värt pengarna! Stort tack!!

@grenhall. Lika roligt för mig att du är nöjd. Slit det med hälsan. Allt gick smidigt. ?

Ursprungligen av adress@mac:

@grenhall. Lika roligt för mig att du är nöjd. Slit det med hälsan. Allt gick smidigt. ?

Det ska jag absolut! Grymt!

Ursprungligen av grenhall:

Startade en tråd på Macrumors och en annan användare hade fått samma sak. Men han stängde av sin iPhone vid uppdatering. Det gjorde inte jag.

Hur menar han att han stängde av iPhone vid uppdatering ? Det är ju genom appen/iPhone man gör uppdateringen. Eller har jag fattat fel ? ?

Ursprungligen av adress@mac:

Hur menar han att han stängde av iPhone vid uppdatering ? Det är ju genom appen/iPhone man gör uppdateringen. Eller har jag fattat fel ? ?

Nej det är korrekt. Men ja jag vet inte. Han stängde väl av telefonen i förtid eller så tappade telefonen kontakten med klockan. Det är ju inte orimligt.

Ursprungligen av grenhall:

Nej det är korrekt. Men ja jag vet inte. Han stängde väl av telefonen i förtid eller så tappade telefonen kontakten med klockan. Det är ju inte orimligt.

Så kan det vara. Det ända vi diskuterat tidigare är ju  Watch på armen eller på bordet vid parning och registrering med kameran. Det verkar ju funka vilket som. Min låg på bordet. Dessutom hade jag andra bluetooth anslutningar tillfälligt avstängda på iPhone. Har 4 st normalt. Vad händer om du gör en hård reseat av  Watch precis som på en iPhone - ingen förändring ?

Ursprungligen av adress@mac:

Så kan det vara. Det ända vi diskuterat tidigare är ju  Watch på armen eller på bordet vid parning och registrering med kameran. Det verkar ju funka vilket som. Min låg på bordet. Dessutom hade jag andra bluetooth anslutningar tillfälligt avstängda på iPhone. Har 4 st normalt. Vad händer om du gör en hård reseat av  Watch precis som på en iPhone - ingen förändring ?

Min klocka är körd tills den får en kabel och ny firmware inlagd. Det är 100% säkert. Det enda jag stör mig på är oviljan av Apple Sverige att fixa iväg den på service. Jag har ju en AW också så det är inte så att jag står helt utan klocka. Sporten ska dessutom antingen ges bort till frun eller säljas.

Angående felsökning så har jag gjort allt som står i min makt. Allt.

Ursprungligen av grenhall:

Min klocka är körd tills den får en kabel och ny firmware inlagd. Det är 100% säkert. Det enda jag stör mig på är oviljan av Apple Sverige att fixa iväg den på service. Jag har ju en AW också så det är inte så att jag står helt utan klocka. Sporten ska dessutom antingen ges bort till frun eller säljas.

Angående felsökning så har jag gjort allt som står i min makt. Allt.

Dåligt av Apple. Då är det "bara" att vänta till den kommer till Sverige - och dom kan utnyttja porten bakom
adaptern. Skall ändå bli intressant och se hur dom gör för att lösa det. Kanske byter dom den rakt över disk också - om det nu inte är så " enkelt " som att nyttja porten. Tur i oturen att du har ett "riktigt" ex kvar som fungerar. Undrar ändå vad som utlöser ett sådant problem i firmwaren. Framtiden får visa.

Ursprungligen av adress@mac:

Dåligt av Apple. Då är det "bara" att vänta till den kommer till Sverige - och dom kan utnyttja porten bakom
adaptern. Skall ändå bli intressant och se hur dom gör för att lösa det. Kanske byter dom den rakt över disk också - om det nu inte är så " enkelt " som att nyttja porten. Tur i oturen att du har ett "riktigt" ex kvar som fungerar. Undrar ändå vad som utlöser ett sådant problem i firmwaren. Framtiden får visa.

Antagligen har klockan fastnat vid återställning och nu försöker den göra klart det trots att den inte har en telefon parad vilket inte går så den startar om / stängs av.

Enligt killen på AC så hintade han att klockan skulle börja säljas inom två veckor. Det gjorde han typ sex gånger. Så det är nog nära.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-22 23:25
Ursprungligen av adress@mac:

Skall ändå bli intressant och se hur dom gör för att lösa det. Kanske byter dom den rakt över disk också - om det nu inte är så " enkelt " som att nyttja porten.

Garanterat byte över disk. Tog upp detta med en kille på Apple Store som bekräftade detta, om man nu väljer att tro på honom.

Ursprungligen av grenhall:

Enligt killen på AC så hintade han att klockan skulle börja säljas inom två veckor. Det gjorde han typ sex gånger. Så det är nog nära.

Kom ihåg var du hörde det först

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-22 23:28

Btw, hämtade ut min Milanese Loop idag. Fantastiskt band Nu har jag bara haft det på mig ikväll men det osar kvalitet och nu när man har några tredjeparts-band/länkar så reagerar jag också på en speciell sak - fästena. Orginal sitter så otroligt klockrent medans de från tredje part alltid klappar mer eller mindre. Det gör också väldigt mycket för upplevelsen, i mina ögon.

Ursprungligen av zinned:

Btw, hämtade ut min Milanese Loop idag. Fantastiskt band Nu har jag bara haft det på mig ikväll men det osar kvalitet och nu när man har några tredjeparts-band/länkar så reagerar jag också på en speciell sak - fästena. Orginal sitter så otroligt klockrent medans de från tredje part alltid klappar mer eller mindre. Det gör också väldigt mycket för upplevelsen, i mina ögon.

Snyggt ! Kvalitet känns igen. Sedan är nog risken hos dom Kinesiska kopiorna större - att bli grön på handleden efter ett tag. Sådant har jag sett för många år sedan på klockarmband av Milanese typ - och sämre material. Både vitt och guldfärgat. Magnetlåset tycker jag är bekvämt. Samma som på min loop.
Blir nog ett senare - för att fira introduktionen i Sverige. Men Haco länken tycker jag har bra fästen. Åtminstone mitt ex. Några andra kopior har jag inte provat.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-22 23:48
Ursprungligen av adress@mac:

Men Haco länken tycker jag har bra fästen. Åtminstone mitt ex. Några andra kopior har jag inte provat.

HOCO-länken, åtminstone den med tre rader, har helt ok adaptrar. Dock är jag inte lika nöjd med de ytterligare adaptrarna jag köpte från USA som var med "fjäderpinne".

Ursprungligen av zinned:

Btw, hämtade ut min Milanese Loop idag. Fantastiskt band Nu har jag bara haft det på mig ikväll men det osar kvalitet och nu när man har några tredjeparts-band/länkar så reagerar jag också på en speciell sak - fästena. Orginal sitter så otroligt klockrent medans de från tredje part alltid klappar mer eller mindre. Det gör också väldigt mycket för upplevelsen, i mina ögon.

Snygg!! Håller med om att adaptorerna från Apple håller en helt annan kvalité än kopiorna, även de dyra kopiorna.

Men du har loopen på fel håll!

PS. Skämt ovan. Okej. Du behöver inte bli helt Taylor Swiftig och zånt.

Ursprungligen av grenhall:

Snygg!! Håller med om att adaptorerna från Apple håller en helt annan kvalité än kopiorna, även de dyra kopiorna.

Men du har loopen på fel håll!

PS. Skämt ovan. Okej. Du behöver inte bli helt Taylor Swiftig och zånt.

Ena bilden är väl H arm och andra V. Reagerade likadant först. Tror inte jag kan vänta till releasen i Sverige med att skaffa en Milanese i alla fall. Får sova på det till i morgon ( idag ser jag nu).
Snygg är den @zinned.

Ursprungligen av zinned:

HOCO-länken, åtminstone den med tre rader, har helt ok adaptrar. Dock är jag inte lika nöjd med de ytterligare adaptrarna jag köpte från USA som var med "fjäderpinne".

Bandstift är det ännu större kvalitetsskillnader på. Kompisen köpte " billigt" till sin Rolex. Det ångrade han - efter att klockan lossnat och ramlat i sjön. Ungefär 30 m djup när han pilkade strömming. Köpa en klocka för en jäkla massa pengar - och sedan snåla in på bandstift av sekunda kvalitet. Han har fått höra det några gånger - detta var förra sommaren. Bättre att köpa hos en riktig urmakare.

Ursprungligen av zinned:

Btw, hämtade ut min Milanese Loop idag. Fantastiskt band Nu har jag bara haft det på mig ikväll men det osar kvalitet och nu när man har några tredjeparts-band/länkar så reagerar jag också på en speciell sak - fästena. Orginal sitter så otroligt klockrent medans de från tredje part alltid klappar mer eller mindre. Det gör också väldigt mycket för upplevelsen, i mina ögon.

Alltså milanese är så jäkla snyggt. Det blir mitt nästa helt klart. Har ju inget i stål.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-23 09:02
Ursprungligen av grenhall:

Men du har loopen på fel håll!

PS. Skämt ovan. Okej. Du behöver inte bli helt Taylor Swiftig och zånt.

Haha, det var ett adjektiv som hette duga!

Möjligt att jag har den på fel håll, tänkte faktiskt inte på det när jag satte på det

Ursprungligen av adress@mac:

Ena bilden är väl H arm och andra V. Reagerade likadant först. Tror inte jag kan vänta till releasen i Sverige med att skaffa en Milanese i alla fall. Får sova på det till i morgon ( idag ser jag nu).
Snygg är den @zinned.

Samma arm hela tiden, vänster.

Tack, den är vacker

Ursprungligen av adress@mac:

Ena bilden är väl H arm och andra V. Reagerade likadant först. Tror inte jag kan vänta till releasen i Sverige med att skaffa en Milanese i alla fall. Får sova på det till i morgon ( idag ser jag nu).
Snygg är den @zinned.

Nu har jag sovit. Det är samma arm - men fortfarande jäkligt snyggt.

Ursprungligen av zinned:

Btw, hämtade ut min Milanese Loop idag. Fantastiskt band Nu har jag bara haft det på mig ikväll men det osar kvalitet och nu när man har några tredjeparts-band/länkar så reagerar jag också på en speciell sak - fästena. Orginal sitter så otroligt klockrent medans de från tredje part alltid klappar mer eller mindre. Det gör också väldigt mycket för upplevelsen, i mina ögon.

Vad blev totala priset på den - fram till armen ? Finns det även där två längder som på Läderloop ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-23 13:41
Ursprungligen av adress@mac:

Vad blev totala priset på den - fram till armen ? Finns det även där två längder som på Läderloop ?

Jag har för mig att det totala priset låg på 2100,47 kr, om jag miss rätt.

Två storlekar, 38mm och 42mm.

Ursprungligen av zinned:

Jag har för mig att det totala priset låg på 2100,47 kr, om jag miss rätt.

Två storlekar, 38mm och 42mm.

Men bara en längd - eller ? Jag tänkte gämfört med Läderloop som finns i två längder.
Tycker du att längden känns " lagom " ?

I morse hände det för första gången. På  Watch skärm stod det " detta tillbör är inte kompatibelt med
 Watch ". Ingen laddning hade heller skett. Laddaren är den som kom med  Watch.
Man har ju hört förr om dessa varningar på iPhone och iPad - men  Watch. När jag satte dit den i går - plingade det som vanligt och batteritiden lyste upp. Inget jätteproblem för mig - bara att ladda 1 timma - så var det ok så länge. Tänkte mest på vad som utlöste varningen - inte på studs - utan vid senare tillfälle.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-23 14:57
Ursprungligen av adress@mac:

Men bara en längd - eller ? Jag tänkte gämfört med Läderloop som finns i två längder.
Tycker du att längden känns " lagom " ?

Ja, dock spänner varje längd över hela 50 mm så det lär ju inte vara ett problem...inte för mig iaf

Ursprungligen av adress@mac:

I morse hände det för första gången. På  Watch skärm stod det " detta tillbör är inte kompatibelt med
 Watch ". Ingen laddning hade heller skett. Laddaren är den som kom med  Watch.
Man har ju hört förr om dessa varningar på iPhone och iPad - men  Watch. När jag satte dit den i går - plingade det som vanligt och batteritiden lyste upp. Inget jätteproblem för mig - bara att ladda 1 timma - så var det ok så länge. Tänkte mest på vad som utlöste varningen - inte på studs - utan vid senare tillfälle.

Skumt, undrar vad den trodde den var "parad" med?

Jag vet en gång som klockan inte ladda och det visade sig att laddaren glidit in för långt i HiRise-hållaren, den höll kvar klockan men laddade inte, så nu har jag satt en bit svart tejp på baksidan så laddaren inte kan åka in för långt.

Ursprungligen av CekariYH:

Skumt, undrar vad den trodde den var "parad" med?

Jag vet en gång som klockan inte ladda och det visade sig att laddaren glidit in för långt i HiRise-hållaren, den höll kvar klockan men laddade inte, så nu har jag satt en bit svart tejp på baksidan så laddaren inte kan åka in för långt.

Samma med min hållare från TwelveSouth - fast lite silvertejp. "För säkerhets skull ". Men denna gång satt den inte i hållaren - utan som första tiden - bara klickade dit. Kanske aldrig händer igen....

Ursprungligen av adress@mac:

Samma med min hållare från TwelveSouth - fast lite silvertejp. "För säkerhets skull ". Men denna gång satt den inte i hållaren - utan som första tiden - bara klickade dit. Kanske aldrig händer igen....

Funderade på om det är som med andra i-Enheter, att den behöver en omstart ibland för att må bra eller om den kanske höll på med att skyffla mycket trafik och blev lite varm? En feature kanske?

Ursprungligen av CekariYH:

Funderade på om det är som med andra i-Enheter, att den behöver en omstart ibland för att må bra eller om den kanske höll på med att skyffla mycket trafik och blev lite varm? En feature kanske?

Omstar har jag gjort en gång ngn vecka efter leverans. Varm blir den helt klart när man laddar. Känns på handleden när man knäpper på bandet på morgonen.

Ursprungligen av adress@mac:

Omstar har jag gjort en gång ngn vecka efter leverans. Varm blir den helt klart när man laddar. Känns på handleden när man knäpper på bandet på morgonen.

Hmmm, har inte startad om den alls sen jag fick den, utom då jag uppdaterade OS vilket var alldeles efter jag fick den vill jag minnas.
Får känna efter extra noga imorgon bitti då jag inte kan påminna mig om att dens känns varm efter att ha laddat under natten, men det kan väl också bero på att den laddat klart en tid innan jag tar upp den.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2015-06-23 23:13

Har köpt en 42mm AWS som är från Tyskland. Hade tänkt köpa en HOCO-länk i svart från eBay, men jag undrar om det är olika länkar/adaptrar för AW och AWS? Kommer Apple Sverige ta emot klockor köpta i Tyskland om det är en garantireparation?

Bevaka tråden