Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allmän tråd om Apple Watch

Tråden skapades och har fått 903 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-19 08:42
Ursprungligen av BlackSmp:

Adaptrar skulle jag beställa via dx.com, aliexpress.com etc eftersom de går att få för runt 100 kr (inklusive frakt) från dessa ställen. Det tar kanske lite längre tid men de kommer fram.

Det är det som är dealbreakern för mig, orkar inte vänta en månad på leverans.

Ursprungligen av zinned:

Det är det som är dealbreakern för mig, orkar inte vänta en månad på leverans.

Tvärtom för mig, för dessa typer av tillbehör så vill jag inte betala onödigt mycket. Vi är alla olika men vi njuter av vår klocka oavsett

Jag gillar den mer och mer. Har en långsiktig plan på Apples metallänk. Tror att jag eventuellt köper den innan nästa hårdvaruuppdatering och flyttar med bandet till den nya klockan som jag säkert köper:)

Ursprungligen av zinned:

Det är det som är dealbreakern för mig, orkar inte vänta en månad på leverans.

Det brukar finnas typ 10-pack av varor på AliExpress som skickas med DHL/UPS/FedEx. Men då måste oftast de extra varorna säljas.

Jag är tveksam till Kina-adaptrarna dock. Även om jag beställt för ganska mycket så känns kvalitén inte sådär jättebra. Alltså jag tvivlar på att Apples egna adaptrar är svåra att föra in. Typ som att gummi-bitarna sitter för högt eller något. Äsch. Jag vet inte. Givande inlägg va?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-06-19 13:26
Ursprungligen av pmarriott:

Min 7-åring läser högt. Av någon anledning kickar Siri igång på klockan.

Är inte det där Nils Ferlins dikt, eller del av den?
Tycker mig känna igen den. (andra halvan alltså)

Ursprungligen av grenhall:

Det brukar finnas typ 10-pack av varor på AliExpress som skickas med DHL/UPS/FedEx. Men då måste oftast de extra varorna säljas.

Jag är tveksam till Kina-adaptrarna dock. Även om jag beställt för ganska mycket så känns kvalitén inte sådär jättebra. Alltså jag tvivlar på att Apples egna adaptrar är svåra att föra in. Typ som att gummi-bitarna sitter för högt eller något. Äsch. Jag vet inte. Givande inlägg va?

Första gången jag skiftade armband med befintliga adaptrar - satte jag det bara bredvid skåran i klockan - för att dra åt sidan. Funkade inte perfekt - tog emot lite som du skriver - och detta är original. Andra gången vinklade jag adaptern uppåt lite - när jag satte den i skåran - då fungerar det perfekt. Tror att man missbedömner vinkeln lite - i alla fall jag. Provade i morse med två " Kina " - fungerade perfekt. Tror det var Kina i alla fall. Komplett sats i stål med mejsel och frakt 190kr - helt ok - från ena dagen till den andra.

Ursprungligen av mattiL:

Är inte det där Nils Ferlins dikt, eller del av den?
Tycker mig känna igen den. (andra halvan alltså)

Tror det - men fråga Siri.......?

Angående batteritid. Idag har min  Watch varit på - och jobbat ganska mycket - sedan 07:30 i morse.
Det gör väl 13 timmar. 74% av batteriet kvar. Tycker tiden blir bättre och bättre för varje dag/laddning.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-19 23:23
Ursprungligen av adress@mac:

Angående batteritid. Idag har min  Watch varit på - och jobbat ganska mycket - sedan 07:30 i morse.
Det gör väl 13 timmar. 74% av batteriet kvar. Tycker tiden blir bättre och bättre för varje dag/laddning.

Jag har 39% av batteriet kvar efter att ha haft den på mig lika länge. Jag vet dock varför det diffar så mycket så jag frågar dig så här:

Har du använt tränings-appen någonting idag?

Ursprungligen av zinned:

Jag har 39% av batteriet kvar efter att ha haft den på mig lika länge. Jag vet dock varför det diffar så mycket så jag frågar dig så här:

Har du använt tränings-appen någonting idag?

NEJ........?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-20 08:26
Ursprungligen av adress@mac:

NEJ........?

There you go...

Jag använde den under 3h 15min igår.

Ursprungligen av zinned:

Jag har 39% av batteriet kvar efter att ha haft den på mig lika länge. Jag vet dock varför det diffar så mycket så jag frågar dig så här:

Har du använt tränings-appen någonting idag?

Jag hade 17% kvar igår när jag gick och la mig. Träningsappen igång i ca 90 min klockan var aktiv i ~20h.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-20 10:13
Ursprungligen av grenhall:

Jag hade 17% kvar igår när jag gick och la mig. Träningsappen igång i ca 90 min klockan var aktiv i ~20h.

Det lär ju vara jämbördigt med min post ovan

Ursprungligen av zinned:

Det lär ju vara jämbördigt med min post ovan

Ja det stämmer. Hade närmare 4h användning igår.

Ehm... Jag budade på ett Milanese på Ebay som jag trodde skulle stanna iaf under ordinarie pris. Icke. £175 + £20 frakt. WTF? Apple skickar ju inom 1-2 veckor och då för £129. Märkliga värld.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-21 23:52
Ursprungligen av grenhall:

Ehm... Jag budade på ett Milanese på Ebay som jag trodde skulle stanna iaf under ordinarie pris. Icke. £175 + £20 frakt. WTF? Apple skickar ju inom 1-2 veckor och då för £129. Märkliga värld.

Ja, det är vansinne. Jag har sett ett link bracelet gå för $500-600 nyligen också, tokigt.

Ursprungligen av grenhall:

Ehm... Jag budade på ett Milanese på Ebay som jag trodde skulle stanna iaf under ordinarie pris. Icke. £175 + £20 frakt. WTF? Apple skickar ju inom 1-2 veckor och då för £129. Märkliga värld.

Jag tycker > 700kr för ett sportband på Tradera är dyrt. Auktionen inte färdig ännu...

Ursprungligen av zinned:

Ja, det är vansinne. Jag har sett ett link bracelet gå för $500-600 nyligen också, tokigt.

Varför betalar man mer än retail när det finns i butik? Det är helt sjukt. Apple Store US har ju 3-5 arbetsdagar på frakten. Så jäkla viktigt kan det väl ändå inte vara?

Ursprungligen av adress@mac:

Jag tycker > 700kr för ett sportband på Tradera är dyrt. Auktionen inte färdig ännu...

Det är bisarrt. Helt ärligt. Sportbandet är trevligt men inte värt över 500:-. Vilket det säkert kommer kosta i Sverige. Jag gissar på 495:- kanske 550:- om dollarkursen håller sig runt 8:-.

Ursprungligen av grenhall:

Varför betalar man mer än retail när det finns i butik? Det är helt sjukt. Apple Store US har ju 3-5 arbetsdagar på frakten. Så jäkla viktigt kan det väl ändå inte vara?

Det är bisarrt. Helt ärligt. Sportbandet är trevligt men inte värt över 500:-. Vilket det säkert kommer kosta i Sverige. Jag gissar på 495:- kanske 550:- om dollarkursen håller sig runt 8:-.

Då kommer jag kanske köpa ett - eller man får väl två - efter vad jag förstår. Måste ju handla ngt av Apple i Sverige också. Återigen - skall bli intressant att se när Sverige hamnar på Apple Watch kartan.Trodde aldrig att vi inte skulle vara med i 2:a omgången. Lite trendbrott. Vet många som går och suktar på att få åka ut till Täby - och hämta/köpa en i butiken. Har själv aldrig varit där. Bör vara dags i den vevan. Du bör väl få din loop i morgon. 4-5 dagar bör väl räcka även för Post Nord......?
Hör av dig så jag får veta gad du tycker.

Ursprungligen av adress@mac:

Då kommer jag kanske köpa ett - eller man får väl två - efter vad jag förstår. Måste ju handla ngt av Apple i Sverige också. Återigen - skall bli intressant att se när Sverige hamnar på Apple Watch kartan.Trodde aldrig att vi inte skulle vara med i 2:a omgången. Lite trendbrott. Vet många som går och suktar på att få åka ut till Täby - och hämta/köpa en i butiken. Har själv aldrig varit där. Bör vara dags i den vevan. Du bör väl få din loop i morgon. 4-5 dagar bör väl räcka även för Post Nord......?
Hör av dig så jag får veta gad du tycker.

Jaja den bör vara framme imorgon. Men jag hoppas att du skickat CB annars blir nog du själv besviken.

Ursprungligen av grenhall:

Jaja den bör vara framme imorgon. Men jag hoppas att du skickat CB annars blir nog du själv besviken.

Tröttheten var markant i går kväll. Svårt att hålla reda på loop och CB. Tur jag var vaken när jag skickade ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-22 12:58
Ursprungligen av adress@mac:

Då kommer jag kanske köpa ett - eller man får väl två - efter vad jag förstår. Måste ju handla ngt av Apple i Sverige också. Återigen - skall bli intressant att se när Sverige hamnar på Apple Watch kartan.Trodde aldrig att vi inte skulle vara med i 2:a omgången. Lite trendbrott. Vet många som går och suktar på att få åka ut till Täby - och hämta/köpa en i butiken. Har själv aldrig varit där. Bör vara dags i den vevan. Du bör väl få din loop i morgon. 4-5 dagar bör väl räcka även för Post Nord......?
Hör av dig så jag får veta gad du tycker.

En fågel på Apple Store Emporia viskade i mitt öra i helgen att vi troligtvis kommer se en del roliga saker om två veckor...vi får se

Ursprungligen av zinned:

En fågel på Apple Store Emporia viskade i mitt öra i helgen att vi troligtvis kommer se en del roliga saker om två veckor...vi får se

Hoppas det var en bofink - och inte en skata som viskade. Vore kul om det stämde. ?

Ursprungligen av zinned:

En fågel på Apple Store Emporia viskade i mitt öra i helgen att vi troligtvis kommer se en del roliga saker om två veckor...vi får se

De tar iaf fortfarande inte emot trasiga AWS...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-22 13:23
Ursprungligen av grenhall:

De tar iaf fortfarande inte emot trasiga AWS...

Men om två veckor kan de möjligtvis göra det

Ursprungligen av zinned:

Men om två veckor kan de möjligtvis göra det

Hoppas att du har rätt:)

Ursprungligen av grenhall:

De tar iaf fortfarande inte emot trasiga AWS...

Är det ngn som har en trasig redan ?
Inte du hoppas jag.
Paketet är framme på Hemköp ?

Ursprungligen av zinned:

Men om två veckor kan de möjligtvis göra det

Kanske. Lär väl ändå få vänta så länge. Känns som att min garantitid bör förlängas rätt rejält.

Ursprungligen av adress@mac:

Är det ngn som har en trasig redan ?
Inte du hoppas jag.
Paketet är framme på Hemköp ?

Jo min Sport gick in i någon märklig omstartsloop som den inte kan ta sig ut från. Så den är heldöd mer eller mindre. Min AW funkar naturligtvis som den klocka den är.

Ska hämta ut på vägen hem från jobb!!!

Ursprungligen av grenhall:

Jo min Sport gick in i någon märklig omstartsloop som den inte kan ta sig ut från. Så den är heldöd mer eller mindre. Min AW funkar naturligtvis som den klocka den är.

Ska hämta ut på vägen hem från jobb!!!

Man kan få en " loop" på många sätt. Har du sett ngt liknande fel på andra forum ?

Ursprungligen av adress@mac:

Man kan få en " loop" på många sätt. Har du sett ngt liknande fel på andra forum ?

Startade en tråd på Macrumors och en annan användare hade fått samma sak. Men han stängde av sin iPhone vid uppdatering. Det gjorde inte jag.

Bevaka tråden