Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Music - kända buggar

Tråden skapades och har fått 78 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av MalcomX:

Men det och mycket mer finns ju i drivor hos Spotify som fungerar minst lika bra på min iPhone som AM
När jag kommer in i bilen så fortsätter Spotify spela precis där det slutade för att ta ett exempel. Behöver inte ens ta upp mobilen ur fickan. Det fungerar inte lika bra med AM. Topplistorna är mer uppdaterade och dessutom många fler hos Spotify.
Dessutom fungerar Spotify med Sonos och det gör inte AM

Problemet jag har med Spotify är deras oförmåga att vara konsekventa med låtars tillgänglighet.
Ett exempel: Jag har en spellista med lite gammal go hårdrock som jag byggt upp under åren. När jag kollar igenom listan så är det väldigt ofta ett antal låtar som är gråmarkerade med förklaringen att de inte är tillgängliga i min region. Ursäkta? Jag har ju lagt till dom själv och alltså har de ju funnits i min region! För att göra saken ännu sämre så är det ju inte nödvändigtvis samma låtar det rör sig om utan det varierar med tiden...

Kan man inte lita på att den musik man vill lyssna på faktiskt finns tillgänglig p.g.a. att Spotify strular med avtal så är det ju inte en särskilt bra lösning i mina öron, men om det är den som du föredrar så får du jättegärna använda den för min del. Spotify kanske vårdar avtalen för din typ av musik bättre än vad de gör för min...

Ursprungligen av MalcomX:

Men det och mycket mer finns ju i drivor hos Spotify som fungerar minst lika bra på min iPhone som AM
När jag kommer in i bilen så fortsätter Spotify spela precis där det slutade för att ta ett exempel. Behöver inte ens ta upp mobilen ur fickan. Det fungerar inte lika bra med AM. Topplistorna är mer uppdaterade och dessutom många fler hos Spotify.
Dessutom fungerar Spotify med Sonos och det gör inte AM

Fungerar med AM också...om nu det verkligen är en dealbreaker för att välja tjänst.

Ursprungligen av Dytron:

Fungerar med AM också...om nu det verkligen är en dealbreaker för att välja tjänst.

Nej AM fungerar inte med Sonos så som alla andra musiktjänster gör

Har åter aktiverat AM för att testa om det hänt något positivt, men allt är sig likt. Rörigt och massor av menyer (se och lär av spotify)
Men det skall få en chans eftersom att jag har använt "Match" sedan det kom och har några hundra artister och 20000 låtar uppe.
Men det som retar mig, är att allt man lägger till (om det inte räknas som en apple spellista) kommer upp i "min musik"
Så gör man en egen lista med 40 olika artister, så blir det inte bara 40 artister i ens lista, det blir även 40 album med en låt i.
Några listor blir lätt några 100 artister och sedan får man scrolla som en idiot för att hitta "sin egen music"
Någon som hittat en lösning på detta, eller är det något man får leva med ?
Helt otroligt om det skall vara så.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-20 08:27
Ursprungligen av MalcomX:

Har åter aktiverat AM för att testa om det hänt något positivt, men allt är sig likt. Rörigt och massor av menyer (se och lär av spotify)
Men det skall få en chans eftersom att jag har använt "Match" sedan det kom och har några hundra artister och 20000 låtar uppe.
Men det som retar mig, är att allt man lägger till (om det inte räknas som en apple spellista) kommer upp i "min musik"
Så gör man en egen lista med 40 olika artister, så blir det inte bara 40 artister i ens lista, det blir även 40 album med en låt i.
Några listor blir lätt några 100 artister och sedan får man scrolla som en idiot för att hitta "sin egen music"
Någon som hittat en lösning på detta, eller är det något man får leva med ?
Helt otroligt om det skall vara så.

Hur gör du exakt när detta uppstår?

Jag kan inte minnas att jag upplever detta.

Ursprungligen av zinned:

Hur gör du exakt när detta uppstår?

Jag kan inte minnas att jag upplever detta.

Jag skapar en lista under spellistor "min lista"
Sedan lägger jag till olika låtar i denna "lägg till i spellista/min lista"
Då kommer alla dessa även upp under min musik som album och under artister

Som sagt, blir det en jäkla massa artister och album när jag bara vill ha detta i "min lista"

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-20 11:46

@MalcomX

Aha, då är jag med. Du har helt rätt i att det blir så, det är ju för att man ska kunna browsa alla artister man har i sitt bibliotek. Biblioteket innefattas ju av spellistornas innehåll också, precis som i iTunes.

Ursprungligen av zinned:

@MalcomX

Aha, då är jag med. Du har helt rätt i att det blir så, det är ju för att man ska kunna browsa alla artister man har i sitt bibliotek. Biblioteket innefattas ju av spellistornas innehåll också, precis som i iTunes.

Jo men det hade varit bättre om man kunde skilja på matchad musik och låtar från listor. Det är ju ohållbart att ha så många album och artister när man skall scrolla i sin mobil. Man borde inte skapa album av en låt som ligger i en lista sedan kunde man låta användaren växla mellan match och AM ... Därför tycker jag det är bättre att använda AM till min egen musik och Spotify till listor och annat som jag inte själv har. Mycket smidigare

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-20 12:51

@MalcomX

Varför inte istället bara använda dina spellistor?

Hur menar du?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-20 15:37
Ursprungligen av MalcomX:

Hur menar du?

Att inte browsa din musik via biblioteket utan att istället använda spellistor som du sätter upp.

Ursprungligen av zinned:

Att inte browsa din musik via biblioteket utan att istället använda spellistor som du sätter upp.

Det blir lite jobbigt med alla låtar och album som jag har i match och ännu jobbigare blir det när det är tillåtet med 100000

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-20 17:00
Ursprungligen av MalcomX:

Det blir lite jobbigt med alla låtar och album som jag har i match och ännu jobbigare blir det när det är tillåtet med 100000

Smarta spellistor?

Ursprungligen av zinned:

Smarta spellistor?

Jag skall kolla på det ..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-20 23:07
Ursprungligen av MalcomX:

Nej AM fungerar inte med Sonos så som alla andra musiktjänster gör

Det var inte det han svarade på, kolla fetstilen.

Ursprungligen av kenjon:

Det var inte det han svarade på, kolla fetstilen.

spelar ingen roll samma svar på det

Ursprungligen av zinned:

Smarta spellistor?

Nu har jag testat och det fungerar riktigt bra om man har datorn med sig i fickan då man kan välja "artist" i iTunes
Men Apple Music på iPhone har inte den funktionen och man får alla låtarna i en evigt lång lista

Du var smartare än apple ..

Synd att man är så dåliga på att göra sina appar i iOS fullt kompatibla med OS X
Tex sorterar inte AM som man väljer sortera i iTunes. Man kan inte ens sortera i AM
Det gäller mer än AM

Apple har lite/mycket kvar tills att man är där och med tanke på vilka resurser man har och allt betatestande så är det helt otroligt att man aldrig kan komma med "färdiga produkter". Har de ens själva tänkt på det, eller är det bara gamla gubbar som jobbar där ?

Jag kan köpa att mindre företag inte har koll på allt och allt som oftast behöver man bara ha ett program eller en produkt i handen ett par timmar så hittar man självklara saker som man borde ha tänkt på redan när man började utvecklingsarbetet.

Jag skall ha kvar AM ett tag till för att det finns och för att jag helst skulle vilja att AM var bättre än Spotify.
Men om så inte sker och om man inte fattar att man måste skilja på match och streamat i appen, så återgår jag till ursprunglig lösning
AM för "match" och Spotify för allt annat

skall lägga till vad jag skrev tidigare
Om man lägger till Apple's spellistor så läggs inte dessa låtar till i "min musik"
Hade man kunnat välja att låtar som man lägger till i egna spellistor inte läggs till i "min musik" så hade problemet varit löst.
För när man lägger till låtar i spellistor så kan man välja vad man vill lägga till i men det läggs automatiskt in i "min musik" och detta måste ju ses som en bugg

Edit: Har precis uppdaterat till sista OS X och samtidigt fick vi ny iTunes
Same Shit

Senast redigerat 2015-10-22 00:06
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-22 09:14

Jag menar att det inte är en bugg. "Min musik" är ju motsvarigheten till iTunes bibliotek och där ska ju all media som man har finnas tillgänglig.

Bevaka tråden