Nu är jag lite konfunderad, men hoppas att någon kan förklara.
Förra helgen var jag på Silverstone och tog en massa bilder med min Canon EOS 70D. Senare var jag i London och tog ännu fler bilder med kameran. På Silverstone tog jag även lite bilder med min iPhone, mest för att få GPS positionen från olika läktare.
När jag kom hem tog jag SD kortet från kameran och stoppade i min iMac. Jag startade Bilder appen och importerade alla bilder till datorn. Därefter började jag dela upp de importerade bilderna och nu kommer det skojiga. När jag markerade alla bilder från Silverstone och valde att lägga till ett nytt album föreslog Bilder namnet "Silverstone Circuit, Towcester England"!!!
Hur visste datorn vart de bilderna var tagna? Så vitt jag vet har inte kameran någon GPS.
Jag valde bilderna ur "Senaste importerade" så rimligtvis kan inte de bilder jag tog med iPhonen spela in, eller?
Jag bör även nämna att jag kopplade ihop iPhone & kamera med kamerans WiFi funktion på lördagskvällen (då jag inte längre var på banan) och förde över ett foto från kameran till iPhonen. Rimligtvis borde detta inte spela någon roll då ingen överföring görs åt andra hållet.
Så frågan är alltså hur min dator kunde veta att bilderna från Silverstone var tagna där? Någon som har en idé?