Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Youtube viker sig för alla som filmar fel

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av hummel:

Vi får helt enkelt vänja oss vid att halva skärmen är svart om man nu inte vrider den 90°.

Eftersom konsumtionen av youtubefilmer främst sker på telefoner och plattor så går det ju faktiskt att vrida på enheten också...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2015-07-29 22:53

Jag får väl vara lite motvalls nu...

Jag håller med om att det i de allra flesta fall är bäst att filma horisontellt. MEN inte alltid. Det beror helt på vad jag filmar och var filmen ska konsumeras.

Jag har flera mobilfilmer på min dotters försök att börja gå. De flesta är filmade i vertikalt läge. Om jag skulle vara nära dottern för att eventuellt fånga upp henne, kunde jag inte samtidigt komma så pass långtifrån för att filma hela henne genom att hålla mobilen horisontellt. Dessutom var flera av filmerna avsedda att skickas till svärmors och andras mobiler, som inte har några problem med att avnjuta filmerna genom att hålla mobilerna som de brukar hålla dem.

Det finns således undantag. Därför vill jag inte avfärda sådana filmningar som kategoriskt felaktiga.

/ Kiwi

Bevaka tråden