Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pete Townshend kör Mac

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det fanns en bra slogan för en tid sedan som rör just detta ämnet...

"FÖRBJUD SKITEN NU !!!"

Den slagdängan funkar ännu tycker jag...

faan, dalta inte med såna här människor, dom gör så att resten av befolkningen tvingas må dåligt i en eller annan form...
Och kom inte med att "killen gör faktiskt något bra också, hans musik är si eller så".
Det håller inte heller eftersom då kan man ju rättfärdiga i stort sett vad som helst...

Sån här jävla barnporr-skit ska inte tillåtas.
Inte under några som helst omständigheter.

Punkt slut !

PJW: Ge farao i att sätta ord i munnen på mig.
Vad jag tycker om dödsstraff vet du ingenting om!

Allt jag ville förmedla var att jag tycker folk i allmänhet (många här) är naiva. Det snackas om offer hit och offer dit men en människa HAR ett VAL när det väl kommer till kritan.

Vare sig denne kille har gjort något eller ej så kommer du alltid ned till samma sak: offer när man var barn-JA! Offer när man begår ett brott bara FÖR att man var offer när man var barn-NEJ!

Jag hyllar medkänsla.
Jag hyllar goda intentioner och att inte dömma folk på förhand.
Men det finns gränser i vissa ämnen.

Och skiter man i vissa av dessa gränser i sin naiva godtrogenhet hjälper man omedvetet eländet att få fortsätta.

PJW: försök förstå vad jag menade: en lag är till för att skydda folk. om lagen skyddar en brottsling som gör valet att begå ett brott så är lagen inte skriven i sten utan skall ifrågasättas!

Det är lätt att tala om andra när man är på säkert avstånd. Det är lättare att vända ansiktet ifrån saker som man inte orkar se på.

PJW: Jag önskade endast att du skulle stå bredvid ett barn, kanske dig själv, kanske ditt eget barn och se hur dennes liv blir förstört på ett vidrigt sätt.

Säg mig sedan hur enkelt det är att ifrånta ansvaret från en vuxen man som gjort detta och tala om för alla om att HAN är ett offer och därmed inkapabel att hantera sig själv.

Om han är ett offer...varför söker han inte hjälp?
För Gudarna skall veta att dumma...de är de inte.

/G

Jag tycker faktiskt "tänk på vad du skulle göra om det var ditt barn" är ett dåligt argument. Jag tror inte man kommer närmar att göra det rätta/lämpliga/rättvisa genom att vara direkt känslomässigt inblandad. Därmed inte sagt att man skall vara känslokall.

Om jag tar ett extremt motexempel. Om jag skulle kunna rädda livet på mitt döende barn genom att offra livet på 10 okända barn på en annan konitinent kanske jag skulle göra det. Jag menar att man inte kan upphöja "vad dom flesta av oss skulle göra i en given situation" till moraliskt rätt.

• Medlem
  • 2003-01-15 13:02

ace > word.

Att bara tänka med känslor är inte vad jag vill ha sagt här.
Jag vill bara ha lite balans och realism i ämnet.

Man kan ta upp en massa jämförelser (som inte har med ämnet att göra) och dra slutsater utifrån dem för att säkra sina argument för att distansiera sig och slippa känna efter.

1. Barn blir utnyttjade och förnedrade, förstörda för livet (om de får behålla det)

2. En vuxen person har alltid ansvar för sina handlingar såvida de inte är psykotiska och pedofiler är inte psykotiska.

3. I slutändan (oavsett alla tänkbara ursäkter) kommer du inte ifrån att en vuxen man som förgriper sig på ett barn har gjort ett val!

Jag har aldrig talat om något annat.

Min undran är: hur länge tänker vanligt folk blunda för de vidriga detaljerna i ett övergrepp på ett barn, utan röst, innan man börjar ta ansvar för vad man slänger ur sig i all hast.

Det är politiskt korrekt att tala om att alla är offer.
Likaså att man kan bota alla människor ifrån "begär" som innebär övergrepp emot människor som inte kan försvara sig.

Men så är inte fallet. Jag står vid det.

Visst skall bevis eftersökas.
Men vi måste växa upp lite mera här i sverige för att kunna börja se bevisen som stirrar oss rätt in i ögonen. Våga göra det.

Det vi ser nu, då och då i massmedia är bara toppen på ett isberg!

/G

Detta får bli mitt slutord här för nu gränsar det till politik, religion och andra snårstigar.

Jag är inte fanatisk pedofiljägare.
Jag är inte för dödsstraff.
Inte heller vill jag dömma folk utan bevis.

Jag önskar bara lite mera insikt och ansvar.

Mvh,
Gambit

• Medlem
  • 2003-02-04 20:58

Lite mer nyheter om Townshends förehavanden, och som tur är (tycker jag iaf) verkar det som att man skulle kunna se en del sanning i hans utsaga om "research"! Hoppas verkligen att han är oskyldig.... Petes hemsida

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-02-04 22:43

Det enda man med säkerhet kan veta, är att man inte kan veta.
Vi här på detta forumet har ju ingen möjlighet att bedöma bevisen mot mr T.
Jag kan svårligen tänka mig att det finns personer här som kämpar _för_ pedofili?

Jag håller dock med om argumenten mot att bedriva häxjakt. Att ställa sig på barikaderna och begära missdådarens huvud på ett fat innan man ens har prövat saken ger en fadd smak i munnen.

En _dömd_ missdådare bör väl å andra sidan ges vård? Pedofili är en mysko form av sexuell avvikelse, men den finns dock. En del männsikor i vår värld skulle också likställa den avvikelsen med homosexualitet. Det är intressanta är ju att vilka "avvikelser" som accepteras. De varierar beroende på vilket samhälle man befinner sig i. Myndigheterna i vissa östasiatiska länder har väl, vad jag fått för mig, sett mellan fingarna eller tyckt det varit ok med sexhandel med barn, därav förekomsten i dessa länder. Medans vissa delar av vårt kära, stora land i väst har synnerligen svårt med homosexuella (i gott sällskap med andra länder världen över).
Innan ni kastar hinkvis med skit över mig så observera här att jag bara tar upp några ståndpunkter som de facto existerar i vår värld, inte mina egna åsikter!

• Medlem
  • 2003-06-04 01:04

Pete är nu frikänd och har fått en ursäkt från Phoenix Survivors. Tack och lov säger jag och hoppas att det är en rejäl tankeställare för de värsta lynchhetsarna!

Mer info här: http://www.petetownshend.co.uk/diary/index.cfm?zone=pr

Bevaka tråden