Hej, en snabb fråga som jag hoppas kan lösa problemet med mina bokmärken i Safari som synkar mot iCloud.
Jag satt och redigerade mina bokmärken på min iMac. Uppkopplad som vanligt mot iCloud. Nåt gick fel, en hel viktig bokmärkesmapp raderades, den nya listan synkades mot iCloud.
Återskapade filen Bookmarks.plist från Time Machine. Tänkte inte på att logga ur Safari i systeminställningar, och märkte att mina bokmärken återställdes från iCloud direkt. Mao mina bokmärken i iCloud, filen ligger fortfarande kvar.
Bockar ur iCloud och Safari, likadant på min iPhone. När jag sen åter igen återskapat Bookmarks.plist från Time Machine och iClud inte är synkat så funkar bokmärkena som de skall på min iMac.
Nu är frågan, hur synka upp den återskapade filen mot iCloud så att den uppdateras och kan ge korrekta bokmärken mot min iPhone samt att jag då är säker på att jag har aktuella bokmärken på samtliga mina enheter?
Någon som vet att tvinga ut den återskapade bokmärkeslistan mot iCloud? Eller går inte det. Jag förstår inte varför inte iCloud nu synkar från min iMac så det blir korrekt.
Snabbt svar om någon har tid och lust tack!
MVH
Maths