Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sverige får Iphone 6S i oktober

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Iphone 6S och Iphone 6S Plus slår nya försäljningsrekord för Apple, som nu tillkännager datum när Sverige får den nya telefonen.

Läs hela artikeln här

Tråd rensad. Diskussionstråden är för att diskutera artikelns ämne. Feedback görs via särskilt forum och rättning via särskilt formulär.

http://www.99mac.se/forum/28-feedback-och-hja...

Jag är peppad. Skönt att vi slipper vänta så mycket till! Vill prova 3D Touch!

Ursprungligen av jakobnilsson:

Tråd rensad... ...Feedback görs via särskilt forum...

Ok, nu finns det en tråd i Feedback-forumet. Får man lov att länka till den, eller är det också förbjudet?

http://www.99mac.se/forum/t/314868-sluta-med-...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-09-28 16:09

Har det sagts något om det där uppgraderingsprogrammet?

Blir att åka till butiken i Täby på releasedagen då

Tror ni att man kommer få köpa två stycken, som man iaf fick när 5s kom?

Senast redigerat 2015-09-28 16:33
Ursprungligen av Json_81:

Har det sagts något om det där uppgraderingsprogrammet?

Inte för Sveriges del nej. Kollar vi på hur Apple gjorde med exempelvis Applecare Plus så tog det ganska lång tid från lanseringen i USA till det kom till Sverige. Vet inte om vi vågar tro på att det kommer redan nu med andra ord.

Ursprungligen av C.Barrow:

Blir att åka till butiken i Täby på releasedagen då

Tror ni att man kommer få köpa två stycken, som man iaf fick 5s kom?

Jag gissar att du kommer få sällskap där

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jag gissar att du kommer få sällskap där

Tidigare har man fått den lika snabbt om man beställer från ngn av operatörerna. På posten samma dag som i Täby. Sedan kan det ju vara roligt att köa i en applebutik - men ...... ingen tradition för mig. ?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-09-28 16:22
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Inte för Sveriges del nej. Kollar vi på hur Apple gjorde med exempelvis Applecare Plus så tog det ganska lång tid från lanseringen i USA till det kom till Sverige. Vet inte om vi vågar tro på att det kommer redan nu med andra ord.

Vet du något om hur det ser ut med olåsta modeller i USA?
Kollegan åker över v.44 och det är ju en slant att spara, men när jag köpte min 5S tog det ganska lång tid innan de hade olåsta, de fanns inte när jag var där i oktober, och hade rätt nyligen kommit in när jag köpte min i januari.

Ursprungligen av Json_81:

Vet du något om hur det ser ut med olåsta modeller i USA?
Kollegan åker över v.44 och det är ju en slant att spara, men när jag köpte min 5S tog det ganska lång tid innan de hade olåsta, de fanns inte när jag var där i oktober, och hade rätt nyligen kommit in när jag köpte min i januari.

Nej, det gör jag inte. Men jag fick i alla fall för mig att de bara säljer olåsta lurar i och med det där uppgraderingsprogrammet.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jag gissar att du kommer få sällskap där

Jag tror du gissar helt rätt

Sambon vill verkligen ha en Rose gold och det känns som att man borde ha bra chans att fiska upp en sådan på releasedagen i butiken.

Tillgången hos operatörerna har man ju ingen aning om tänker jag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-28 16:56

Alltså blev det precis som jag sa

Jag gissade på den 2/10 men gav också en brasklapp om att release kunde ske den 9/10 också, med tanke på att Kina inkluderades i första vågen denna gången.

Så, har ni frågor och vill ha svar - fråga mig

  • Medlem
  • 2015-09-28 17:41

Någon som eventuellt vet var man kan köpa en olåst iPhone 6S 64 gb billigast när den släpps nästa vecka? Ett plus med kort leveranstid. Är det dom "vanliga" elektronikaffärerna som gäller? Vet att operatörerna och Apple brukar sälja telefonerna för någon tusenlapp extra. Kanske för tidigt att svara på denna fråga, men tänkte hur det sett ut från tidigare år?

Ursprungligen av Json_81:

Vet du något om hur det ser ut med olåsta modeller i USA?
Kollegan åker över v.44 och det är ju en slant att spara, men när jag köpte min 5S tog det ganska lång tid innan de hade olåsta, de fanns inte när jag var där i oktober, och hade rätt nyligen kommit in när jag köpte min i januari.

Hur är det med olika LTE band om man köper från USA?

Ursprungligen av zinned:

Alltså blev det precis som jag sa

Jag gissade på den 2/10 men gav också en brasklapp om att release kunde ske den 9/10 också, med tanke på att Kina inkluderades i första vågen denna gången.

Så, har ni frågor och vill ha svar - fråga mig

Jag har en fråga " zinned ". Vad blir priset på olika iPhone 6S ? Sedan kan vi se den 2 oktober hur nära du är svaret. Min gissning + 1000kr mot förra året och iPhone 6. Höjningen rakt över - oavsett modell. ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-28 20:13
Ursprungligen av adress@mac:

Jag har en fråga " zinned ". Vad blir priset på olika iPhone 6S ? Sedan kan vi se den 2 oktober hur nära du är svaret. Min gissning + 1000kr mot förra året och iPhone 6. Höjningen rakt över - oavsett modell. ?

Min gissning vad det gäller priset är ungefär samma som din. Jag skulle gissa att 6s 64GB kommer ligga på 8.395 kr och 9.395 för 6s+.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2015-09-28 20:37

(Ledsen om detta är OT eller har diskuterats i andra trådar...)
När Apple släpper ny modell (6S) i Sverige, brukar tidigare modeller (6, 5 etc.) prissänkas?

Ursprungligen av zinned:

Min gissning vad det gäller priset är ungefär samma som din. Jag skulle gissa att 6s 64GB kommer ligga på 8.395 kr och 9.395 för 6s+.

Om du räknar vad de kostar i Euro i Tyskland så skulle det kunna stämma
Tror dock att vi får betala 8495

  • Medlem
  • 2015-09-28 21:01
Ursprungligen av hego99:

(Ledsen om detta är OT eller har diskuterats i andra trådar...)
När Apple släpper ny modell (6S) i Sverige, brukar tidigare modeller (6, 5 etc.) prissänkas?

Mjo, priset går ner och vilken minneskapacitet de kan köpas i stryps. Vilket redan har skett - det går t ex inte att köpa en iPhone 6 plus 128 GB längre från Apple Store på nätet... (bara 16 & 64 GB nu)

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2015-09-28 21:10

Bara det att Touch Id inte är efterblivet längre är ju värt en hel del!
3D Touch verkar riktigt bra.

Ursprungligen av MalcomX:

Om du räknar vad de kostar i Euro i Tyskland så skulle det kunna stämma
Tror dock att vi får betala 8495

Feber verkar veta, 8595:- skulle det bli om deras uppgifter går att lita på

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-09-28 21:38
Ursprungligen av panther:

Feber verkar veta, 8595:- skulle det bli om deras uppgifter går att lita på

Svinigt dyrt! ?

Är det någon som har någon aning om när telefonerna kommer gå att förhandsboka från apple.se?
Blir det på releasedatumet tror ni eller kör dom några dagar innan?

  • Medlem
  • Skåne
  • 2015-09-28 22:27
Ursprungligen av Whatkatie:

Är det någon som har någon aning om när telefonerna kommer gå att förhandsboka från apple.se?
Blir det på releasedatumet tror ni eller kör dom några dagar innan?

borde komma info under veckan känns det som?

Ursprungligen av Whatkatie:

Är det någon som har någon aning om när telefonerna kommer gå att förhandsboka från apple.se?
Blir det på releasedatumet tror ni eller kör dom några dagar innan?

2/10 kl 00.01 gäller för operatörerna, så antagligen samma för Apple.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-29 12:24
Ursprungligen av zinned:

Min gissning vad det gäller priset är ungefär samma som din. Jag skulle gissa att 6s 64GB kommer ligga på 8.395 kr och 9.395 för 6s+.

Ursprungligen av MalcomX:

Om du räknar vad de kostar i Euro i Tyskland så skulle det kunna stämma
Tror dock att vi får betala 8495

Ingen av oss hade helt rätt

8595.

pris USA 6S plus 64GB

Köpte en olåst 6s plus med 64GB, space gray i New York i lördags, 26sep. Om man tittar på de amerikanska sidorna så står det att alla lurar säljs med abonnemang. Det funkar enligt följande: Kontantpris, man betalar hela luren på en gång, min kostade USD 924,35 inklusive lokal skatt, vilket blev när det drogs från mitt kort 7936 kronor. Man får den med ett Verizon eller AT & T simkort installerat, meningen är att man ska kunna ringa upp och aktivera kortet som tex kontantkort med sitt kreditkort, med men det är bara att plocka ur det och installera sitt eget simkort. Luren är helt olåst. Snabbt aktivering via min laptop, sedan var jag igång. Du kan även använda WiFi i Apple Store för att aktivera och installera allt från en iCloud backup på den gamla telefon. Luren funkar utmärkt!

Ursprungligen av zinned:

Ingen av oss hade helt rätt

8595.

Men jag var närmast

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-30 08:49
Ursprungligen av MalcomX:

Men jag var närmast

Jajaja, jag prickade iaf in releasedagen

Bevaka tråden