Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite jämförelser G5/G4 !!

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Jadu, vart vill du komma? Du övertygar knappast någon annan än dig själv.

Tror det är få personer här som hellre sitter i Windows-miljö körd på en sunkig PC från lågpristillverkaren Acer, bara för att någon mac-hatare hävdar att Photoshop 7.0.1 går några procent fortare på PCn än på motsvarande mac. Jisses...

Vakna!

mac-hatare? Skrev inte miri "Nöjd PC och Mac änvändare"? Varför är det så svårt för folk att förstå att det finns de som kör båda systemen och ibland är rätt nöjd med bägge två? Jag är själv en sån.

Knappast övertyga någon annan än sig själv, skriver du. Kanske handlar det inte om att övertyga, bara om att öppna lite ögon. Var kritiska. Svälj inte vad som helst och idiotförklara inte folk som ifrågasätter.

Att man ska ställa krav på tillverkarna är ju bara sunt. Apple vill väl positionera sig som premium-märke om jag inte fattat helt fel. Är det inte lite befogat att kräva att deras rätt så dyra datorer (dubbelproppen kostar trots allt sina modiga kronor) ska fungera? (egentligen kommentar till en annan tråd där miri stack ut hakan)

Intressant också att du i en och samma mening snackar om en "sunkig PC från lågpristillverkaren Acer" som jämförbar med en rättså kraftfull mac , "motsvarande mac".

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-17 23:11

Det som nog många tycker är jobbigt med miri är att han i princip i alla trådar först berättar hur mycket snabbare och billigare det blir om man köper PC, och sedan att han är nöjd PC- och Macanvändare...

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Detta är inget prestandatest som jag skrev, bara lite kul att jämföra sin egen dator med och se vad man får för skillnader.

Virgina det är ju ett bra exempel på att G5 är SNABBA...

Motif: Jag menade inte ditt test. Det äger säkert sin relevans. Jag syftade på testet mellan PC och G5 som togs upp tidigare i tråden.

Jag tror att G5 är snabbare än vad dessa tester visar.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Erik R.
Motif: Jag menade inte ditt test. Det äger säkert sin relevans. Jag syftade på testet mellan PC och G5 som togs upp tidigare i tråden.

Jag tror att G5 är snabbare än vad dessa tester visar.

Erik: Fel av mig, såg det nu också.
Jag vet många som sitter på PC och Cubase SX, skulle vara kul och se hur många kanaler jämförelsevis man kan plocka ur sitt system mot en PC.

Eller mot Logic på Mac, kanske är det så att Cubase får ut fler kanaler eller fler Vst syntar än Logic...

/AN

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Jag och Peter Esse testade hur lång tid det tog att starta upp Photoshop 7.0 från docken.

28 sek på min iBook G4, 800 Mhz 256 DDR(vid första inläsningen/starten)

9 sek på min gamla PC, P4 2 Ghz 512 SDRAM

Allt med Photoshop 7.0 första versionen, med standardfilter

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kentor
Men det står ju i texten att i alla maskinerna satt det 1GB arbetsminne.

1 GB är lite lite i dagens läge speciellt för dubbelprocessorer 2 GB hade varit mer relevant.

Bevaka tråden