Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
OK, jag borde veta - men är inte helt säker. Hur gör jag för att avinstallera ett program i OS X? Slänger det i trashen? I så fall - försvinner alla spår/settings då? Eller finns det uninstall som på XP?
Du tar helt enkelt programmappen och slänger den. Borta. Om du vill var helt säker på att du fått med alla filerna kan du göra en sökning efteråt och se ifall något ligger kvar. Någon avinstallerare behövs inte.
Desinstaller (som länken ovan går till) är en avinstallerare för paketinstallationen. Till exempel systemuppdateringar osv. Den fungerar bara om paketinstalleraren lämnat ett fullständigt kvitto.
Använd den inte om du inte verkligen vet att du vill bli av med en paketinstallation. Ett exempel kan vara om du installerat GIMP-print men vill ta bort det. Då fungerar Desinstaller bra.
Jag har själv använt programmet några gånger, men inte speciellt ofta. Det normala vid avinstallationer är som nämnts ovan.