Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måste starta om Apple TV för att fjärrkontrollsappen ska fungera

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon mer än jag som upplever att man som jag måste starta om Apple TV:n för att få fjärrkontrollsappen att fungera?
När jag inte använt Apple TV:n på några timmar så måste jag starta om den för att den ska hittas i appen i min iPhone, det står bara "slå på hemmadelning i Apple TV:n" i appen (och den är ju så klart påslagen).

Detta är superirriterande och jag undrar om det möjligen kan finnas någon lösning på problemet.

Jag har förra generationen av Apple TV kan jag tillägga!

Vad har du testat för att lösa problemet? Startat om, återställt din ATV? Installerat om appen?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2015-12-22 11:17

Det räcker alltså inte att väcka AppleTV:n ur vila med den vanliga fjärrkontrollen? För det är nämligen det vanliga beteendet med appen, den hittar bara en vaken AppleTV och kan inte användas för att väcka från vila. (Detta gäller AppleTV 4, men jag tror det är likadant på 3:an)
Korrigerar ovanstående, se inlägg #8

Väldigt irriterande varje gång jag glömt att gömma fjärrkontrollen till natten och katten spelat fjärrkontrollsfotboll med sin nya favoritleksak. Det är bara då jag behöver använda appen.

Senast redigerat 2015-12-22 22:40

Med appen på iPhone / iPad kan jag väcka TV 3 utan problem men på TV 4 funkar det bara om TV 4 satts i vila dom senaste 10-15 minuterna. I övrigt har jag aldrig haft TS:s problem.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad har du testat för att lösa problemet? Startat om, återställt din ATV? Installerat om appen?

Jag startar om Apple TV:n varje gång som jag skriver, har även installerat om appen men jag har inte återställt Apple TV:n. Kanske ska prova det?

Ursprungligen av IngoX:

Det räcker alltså inte att väcka AppleTV:n ur vila med den vanliga fjärrkontrollen?

Nej...

Ursprungligen av kjellebelle:

Jag startar om Apple TV:n varje gång som jag skriver, har även installerat om appen men jag har inte återställt Apple TV:n. Kanske ska prova det?

Ja, testa.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2015-12-22 22:37

Ikväll märkte jag att det gick utmärkt att väcka AppleTV 4 från fjärr-appen fastän AppleTV varit i vila i flera timmar. Så jag får korrigera mitt tidigare påstående, och jag kom på vad skillnaden är jämfört med tidigare när det inte funkade.

Om man låter fjärrkontrollsappen hitta AppleTV automatiskt via Hemmadelning så går det inte att väcka ur vila. Om man däremot parkopplar enheterna genom "Lägg till ett iTunes-bibliotek" i appen och Fjärrkontrollsinställningarna på AppleTV så går det bra att väcka ur vila.

Jag vet inte om det går att göra på båda sätten i AppleTV 3, men det kanske kan vara en ledtråd till TS? Annars skulle jag testa en återställning av AppleTV.

Ursprungligen av IngoX:

Om man låter fjärrkontrollsappen hitta AppleTV automatiskt via Hemmadelning så går det inte att väcka ur vila. Om man däremot parkopplar enheterna genom "Lägg till ett iTunes-bibliotek" i appen och Fjärrkontrollsinställningarna på AppleTV så går det bra att väcka ur vila.

Bra tips, jag testade detta nu så återkommer jag om nån dag när detta är utvärderat! God Jul!

Ursprungligen av IngoX:

Kalas, funka ju

Ursprungligen av IngoX:

Jag vet inte om det går att göra på båda sätten i AppleTV 3, men det kanske kan vara en ledtråd till TS? Annars skulle jag testa en återställning av AppleTV.

Nu har det gått lite tid sen jag testade detta, depp, funkar fortfarande inte stabilt nog. Den tappar kopplingen hela tiden så det blir väl att återställa i alla fall och hoppas på det bästa.

1
Bevaka tråden