Jisses va klumpigt! Nej, det där håller ju inte alls...herregud.
Jag tycker Apple har flippat ut när dom dumpar en så EXTREMT etablerad industri/konsument-standard som mini-tele. Det är t.o.m. mera rubbat än om dom skulle hitta på en egen närradio-standard istället för Blue-tooth - tänk er att dom dumpar Blue-tooth och inför egen standard för trådlösa tillbehör!!!
Om det fanns en chans att resten av mobil-industrin gick över till Lightning - vilket skulle innebära att alla lurar tillslut kom med Lightningkontakt - så skulle jag förstå detta...men det händer ju aldrig så klart.
Att ORSAKEN till detta vansinne dessutom är något så fjantigt som telefoners TUNNHET är ju...ja, jag vet inte vad jag ska säga. Apple har pajat ihop denna gång. Totalt.
Nå - det är ju bara att anpassa sig då jag givetvis inte tänker byta plattform (en stor del av livet kan man säga) för en sådan här sak; jag väntar bara in när lurar med Lightning kommer (det kommer ju några få så klart, high-end-lurar...och det är vad jag använder i alla fall). Upp med börsen igen.
Under tiden så hoppas jag verkligen på en slim adapter...jag gissar att Apple själva släpper en (säkert överpris, men sliiiim och snygg).