Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft sågar iTMS

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av molia
IRiver iDP-100
Sanyo SSP-PD7
Panasonic SV-SD50
Impactra Motion-i
NAPA PA-15
Philips EXP411 Pocket Expanium
Creative Labs Nomad Jukebox 10GB

Klarar de här produkterna att spela upp AAC-filer som är nedladdade från iTMS? Är det inte så att det bara är iPod'en som klarar av Apples DRM-format. Eller har jag fel?

Citat:

Skrevs ursprungligen av KristerG
Klarar de här produkterna att spela upp AAC-filer som är nedladdade från iTMS? Är det inte så att det bara är iPod'en som klarar av Apples DRM-format. Eller har jag fel?

Jag äger ingen iPod själv, så jag riskerar väl att skriva något dumt...

Det går väl att bränna vanliga musik-CD från filerna man tar hem via iTMS? Borde det inte gå att sedan rippa dem till MP3:or? Visserligen lite omständligt, och man får väl en viss kvalitetsförsämring av att komprimera en låt som redan varit komprimerad i ett annat format, men är det möjligt?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-18 23:16

Jag äger ingen [f]iPod[/f] än men kommer att köpa en snart - när priserna gått ner lite. För det kommer de att göra nu när [f]iTunes[/f] och [f]iTunes Music Store[/f] finns även för Windows.

• Medlem
  • 2003-10-18 23:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Ingelstam
Berätta hur du gör det är du snäll....nyfiken ju!

Anders

Du går tilbaka till version 4.0 (b106) då kan du dela fritt över internet... delar ofta spelistor med mina cyberpolare...

Obs.. tänk på att jaguar kommer att installera över 4 nollan.. stoppa undan den före innan du installerar jaguar..

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-19 02:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av KristerG

Svår att säga, jag har ju givetvis inte haft möjlighet att prova nån av dem.

--http://www.nomadworld.com/support/faq/welcome.asp?subtype=&faqtype=1&cat=3006&id=3019&page=1--
Notice to Mac® OS X users: Macintosh® support for Creative's NOMAD players is now fully integrated with Apple's iTunes Digital Music software. iTunes supports Mac OS 9.x and Mac OS X, and can be downloaded for free at http://www.apple.com/itunes. Creative continues to work closely with Apple to deliver the best digital music experience possible.
--klipp--

Visst kan man kanske tycka det är dåligt att inte fler portabla musikspelare stöds, men iTunes för Windows riktar sig i första hand till iPod-användare, det är därför Apple skapade en Windows-version.

Svar: ja. Om man väljer att använda iTunes för Windows så väljer man förmodligen också att använda iPod och iTunes Music Store för att köpa musik. Det är liksom det som är hela poängen.

Ciryon

Bevaka tråden