Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung presenterar Note 7

Tråden skapades och har fått 191 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2016-10-05 22:07
Ursprungligen av Alix:

Jag tror inte att räknenissarna känner att de har något val (än att hoppas att skitbatterier håller bättre än ännumerskitbatterier). De håller tummarna efter att ha härjat bland kvalitetsvillkoren. Snålheten bedrar visheten. Blir förr eller senare alltid så när räknenissarna segrar över ingenjörerna. Och de kan ju inte gärna nu vid lanseringen vända sig till en vettig tillverkare och fått gjort om till nya, bra batterier...

Ja, verkligen konstigt att det brast i kvalitetskontrollerna. Man borde ju ha kontrollerat det ordentligt, nu förlorar ju konsumenterna tillit mot Samsung och Note.

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Obra för Samsung:

Note7 brinner på flygplan

??

Om detta fortsätter tror jag det bästa för samsung är att skrota Note 7 och ge galaxy s8 s-pen och dess funktioner för att fundera ut ett nytt namn till hösten 2017.

  • Medlem
  • 2016-10-06 04:46
Ursprungligen av WiFi:

Verkar vara något fel på Kina-batterierna med, de som inte skulle brinna enligt Samsung.

http://money.cnn.com/2016/09/27/technology/sa...

Om det verkligen stämmer att utbytta enheter börjar brinna så har dem ju klantat sig något otroligt rejält.

Detta fallet anses vara fake då ägaren av mobilen vägrade lämna den ifrån sig för inspektion.

  • Medlem
  • 2016-10-06 04:53
Ursprungligen av Mackan1984:

Om detta fortsätter tror jag det bästa för samsung är att skrota Note 7 och ge galaxy s8 s-pen och dess funktioner för att fundera ut ett nytt namn till hösten 2017.

Antingen har en "säker" Note 7 brunnit eller så är det med fake. Inte förrän Samsung och CPSC har undersökt saken vet vi. Börjar utbytes Note som anses säkra brinna ja då kan vi bara gissa var detta slutar. Mycket alarmerande historia men sista raden i intervjun med The Verge gör att man drar öronen åt sig. Killen har redan minuter efter incidenten bytt ut sin Note 7 mot en iPhone 7.

Samsung har skeppar miljoner säkra Notes och detta är det första fallet som kan sätta saker på sin spets

  • Medlem
  • 2016-10-06 09:00

Killen satt på ett plan och skulle snart lyfta. Tror ni verkligen att han medvetet skulle sabba telefonen bara för att få uppmärksamhet? Vad skulle inte det kosta honom om det kommer fram att han själv har orsakat branden/röken och de konsekvenser det fick? Är androidanvändare verkligen korkade?

  • Medlem
  • 2016-10-06 09:08
Ursprungligen av PaO:

Kul
Men positiva nyheter varje dag nu

Jo vi ser det. ?

Ursprungligen av PaO:

Antingen har en "säker" Note 7 brunnit eller så är det med fake. Inte förrän Samsung och CPSC har undersökt saken vet vi. Börjar utbytes Note som anses säkra brinna ja då kan vi bara gissa var detta slutar. Mycket alarmerande historia men sista raden i intervjun med The Verge gör att man drar öronen åt sig. Killen har redan minuter efter incidenten bytt ut sin Note 7 mot en iPhone 7.

Samsung har skeppar miljoner säkra Notes och detta är det första fallet som kan sätta saker på sin spets

Det låter lite misstänksamt så klart när de säger att de byter till iPhone men samtidigt är det ju inte så konstigt.
Hade det varit att det varit en iPhone som brunnit hade de med största trolighet bytt till en samsung.
För många är ju det de enda alternativen.

Nu är det ju bara "två" rapporter än så länge på de säkra batterierna dock kom det nån artikel om överhettning på en del enheter men det är ju inte ovanligt heller.
http://www.digitaltrends.com/mobile/galaxy-no...

  • Medlem
  • 2016-10-06 18:49
Ursprungligen av PaO:

Detta fallet anses vara fake då ägaren av mobilen vägrade lämna den ifrån sig för inspektion.

Om det stämmer så är det märkligt ja. Efter att ha blivit utsatt för något sånt så vill man nog ha händelsen utredd. Vart läste du det?

  • Medlem
  • 2016-10-06 19:29
Ursprungligen av WiFi:

Om det stämmer så är det märkligt ja. Efter att ha blivit utsatt för något sånt så vill man nog ha händelsen utredd. Vart läste du det?

Läste det igår kväll sent hittar inte just det men hittade detta istället

https://www.droidmen.com/26-fake-reports-sams...

http://www.sammobile.com/2016/09/19/samsung-b...

Skall bli intressant när Samsung har utrett Southwestern incidenten

Jag kanske får mina Note 7 på tredje gången gillt ?

  • Medlem
  • 2016-10-06 19:34
Ursprungligen av PaO:

Jag kanske får mina Note 7 på tredje gången gillt ?

Teckna en ordentlig hem- och olycksfallsförsäkring medan du väntar.

  • Medlem
  • 2016-10-06 19:35
Ursprungligen av Mackan1984:

Det låter lite misstänksamt så klart när de säger att de byter till iPhone men samtidigt är det ju inte så konstigt.
Hade det varit att det varit en iPhone som brunnit hade de med största trolighet bytt till en samsung.
För många är ju det de enda alternativen.

Nu är det ju bara "två" rapporter än så länge på de säkra batterierna dock kom det nån artikel om överhettning på en del enheter men det är ju inte ovanligt heller.
http://www.digitaltrends.com/mobile/galaxy-no...

Flera andra tillverkare har med då och då problem med överhettning. Samsung haft bekymmer med bitvis. S5 hade tex bekymmer med detra men det bränner inte ner hus eller kraschar flygplan.

Vi får se vart det slutar

Men jag tror nog att det kan komma allmänna restriktioner kring mobiler och andra elektroniska produkter på flygplan. Är dock mer orolig för en Kina balansbräda i bagage rummet än en Note 7 i cabinen ?

  • Medlem
  • 2016-10-06 19:37
Ursprungligen av Dalle:

Teckna en ordentlig hem- och olycksfallsförsäkring medan du väntar.

Du skulle bara veta mina försäkringskostnader på bil, hus, maestro, frun och barnen ?

Ursprungligen av PaO:

Du skulle bara veta mina försäkringskostnader på bil, hus, maestro, frun och barnen ?

Följer ni rapporteringarna?
Jag misstänker att Note 7an försvinner snart.

http://www.theverge.com/2016/10/8/13214272/sa...

En 13-årig pojke brände sig på sin nya "säkra" Note 7a i Minnesota häromdagen.

http://www.wkyt.com/content/news/Nicholasvill...

Ett par vakna av att deras nya "säkra" galaxy Note 7 brann i badrummet.

http://www.phonearena.com/news/Replacement-Sa...

En kvinna var ute och rasta sin hund och hennes nya "säkra" Note 7a explodera.

Just nu byter nästan alla operatörer i USA ut kundernas Note 7a mot valfri mobil.
Bl a At&t överväger att ta bort den helt ur sortimentet.

  • Medlem
  • 2016-10-09 07:31
Ursprungligen av Mackan1984:

Följer ni rapporteringarna?
Jag misstänker att Note 7an försvinner snart.

http://www.theverge.com/2016/10/8/13214272/sa...

En 13-årig pojke brände sig på sin nya "säkra" Note 7a i Minnesota häromdagen.

http://www.wkyt.com/content/news/Nicholasvill...

Ett par vakna av att deras nya "säkra" galaxy Note 7 brann i badrummet.

http://www.phonearena.com/news/Replacement-Sa...

En kvinna var ute och rasta sin hund och hennes nya "säkra" Note 7a explodera.

Just nu byter nästan alla operatörer i USA ut kundernas Note 7a mot valfri mobil.
Bl a At&t överväger att ta bort den helt ur sortimentet.

Jag följer rapportering timme för timme ?

Onekligen inte bra nyheter vi får se vad Samsung kommer fram till

Ett par saker som är lite underligt

Inga rapporter från Europa eller Australien om problem

Flera av dessa incidenter vägrar ägaren att lämna ifrån sig den defekta telefonen

Vi får se vad som händer

Ursprungligen av PaO:

Jag följer rapportering timme för timme ?

Onekligen inte bra nyheter vi får se vad Samsung kommer fram till

Ett par saker som är lite underligt

Inga rapporter från Europa eller Australien om problem

Flera av dessa incidenter vägrar ägaren att lämna ifrån sig den defekta telefonen

Vi får se vad som händer

Var det inte bara killen med macbooken som vägra ge sin till samsung?

De andra har väl gett sina till operatörerna eller brandinspektionen så samsung har ju inte fått tillgång till dem än.

Kan det ha med att den inte släppts i Europa än?
Vet inte hur lanseringarna sett ut i de övriga länderna riktigt i Europa.
Läste att 56% eller så hade lämnat tillbaka sin samma vecka som återkallningen kom i Europa, så vi är lite hurtigare.
Sen vet vi ju att amerikanarna är snabba med att rapportera om något händer dom som kan sluta i skadestånd eller bara tv-tid.
Européer är väl lite lugnare där ?

Senast redigerat 2016-10-09 08:22

The Verge har kollat IMEI numret på den som brann på planet, och den är utbytt och av Samsung bedömd som säker.

Hade missat att det fanns fler fall, och att Samsung kände till det. Har svårt att se att det kommer att säljas fler Note7 nu.

  • Medlem
  • 2016-10-09 09:30
Ursprungligen av Mackan1984:

Var det inte bara killen med macbooken som vägra ge sin till samsung?

De andra har väl gett sina till operatörerna eller brandinspektionen så samsung har ju inte fått tillgång till dem än.

Kan det ha med att den inte släppts i Europa än?
Vet inte hur lanseringarna sett ut i de övriga länderna riktigt i Europa.
Läste att 56% eller så hade lämnat tillbaka sin samma vecka som återkallningen kom i Europa, så vi är lite hurtigare.
Sen vet vi ju att amerikanarna är snabba med att rapportera om något händer dom som kan sluta i skadestånd eller bara tv-tid.
Européer är väl lite lugnare där ?

Angående han med röken i rummet
Klering says Samsung also wanted possession of his device but he refused to give it up. Klering says the company did pay for him to have it x-rayed.

19 september startade utbytesprogrammet i UK

21 september i Australien

Återkallningen berodde på att telefonen exploderade när den laddas över 60 till 80 procent. ATL batteri var aldrig påverkade och detta har ingen motsagt. ATL telefoner har sålts hela tiden i Kina

Dessa rapporter indikerar på spontan överhettning närsom vilket är otroligt allvarligt

Enda skillnaden mellan USA och andra delar av världen är olika processorer

Oavsett oroväckande och personligt finns där ingen annan lur jag vill ha ?

  • Medlem
  • 2016-10-09 10:02
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

The Verge har kollat IMEI numret på den som brann på planet, och den är utbytt och av Samsung bedömd som säker.

Nja sanning med modifikation
The Verge har kollat IMEI nummer från kartongen och den är korrekt. Samsung säger att de kan inte säkerställa att det inte är en säker telefon som brunnit upp förrän de undersökt själva telefonen
Dock tycker jag personligen att de borde gjort det nu och basunerar ut om det var något falskt med påståendet

  • Medlem
  • 2016-10-09 10:04
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Hade missat att det fanns fler fall, och att Samsung kände till det. Har svårt att se att det kommer att säljas fler Note7 nu.

Vi kommer att få höra om alla fall så småningom

USA och Taiwan övriga världen knäpptyst
Kina var fake

Men om Samsung inte kommer med andra uppgifter så är nog Note 7 dagar räknade

  • Medlem
  • 2016-10-09 10:09

Någon som vill köpa tillbehör till en Note 7 billigt ☺

Ursprungligen av PaO:

Nja sanning med modifikation
The Verge har kollat IMEI nummer från kartongen och den är korrekt. Samsung säger att de kan inte säkerställa att det inte är en säker telefon som brunnit upp förrän de undersökt själva telefonen
Dock tycker jag personligen att de borde gjort det nu och basunerar ut om det var något falskt med påståendet

Jag vet att du gärna ser att det är fake, men tänk vilken shit storm killen skulle råka ut för om han ljuger/saboterar en telefon på ett plan. Klart att det KAN vara så, men det är långsökt.

  • Medlem
  • 2016-10-09 11:28
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Jag vet att du gärna ser att det är fake, men tänk vilken shit storm killen skulle råka ut för om han ljuger/saboterar en telefon på ett plan. Klart att det KAN vara så, men det är långsökt.

Naturligtvis hoppas jag på en "säker" Note 7 någon gång i framtiden. Personligen kan jag vänta

Sedan går jag på fakta och det som förbryllar mig är att återkallningen berodde på batteri från SDI som överhettas vid laddning över 60 till 80 procent

Denna runda rapporter är ju rena vilda västern med spontana överhettningar till höger och vänster. Tex Southwest incidenten där den var avstängd

Samsung hade ju en återkallning som fungerade och kunder stannade kvar nu är det ju mycket ovisst

Ett officiellt uttalande måste till illa kvickt med åtgärder ?

  • Medlem
  • 2016-10-09 13:19

Jag säger bara som Erica Griffin, om det visar sig att dem nya telefonerna är farliga och behöver återkallas så är det kört för Samsung. Då är det inte ens någon idé att ställa ut dem på hyllorna igen. Att lova en andra gång att produkten är ofarlig funkar inte, och dem kommer inte ha någon trovärdighet kvar. Det kommer även slå hårt mot deras nya telefoner nästa år.

  • Medlem
  • 2016-10-09 13:39

Jag tror inte att detta kommer att påverka Samsung i det långa loppet. Likt SD och Trump så har man så hängivna supportrar/huliganer att precis allt rinner av dem som vattnet på en gås. Vad som är konstigt är att detta inte har fått mer uppmärksamhet i media. Hade det varit Apple som drabbats så hade mediadrevet varit totalt.
Är det någon som vet hur Samsung har påverkats ekonomiskt av detta? Vad har denna cirkus kostat Samsung i form av kostnader för återkallade telefoner och minskat värde på börsen?

  • Medlem
  • 2016-10-09 13:53
Ursprungligen av Dalle:

Jag tror inte att detta kommer att påverka Samsung i det långa loppet. Likt SD och Trump så har man så hängivna supportrar/huliganer att precis allt rinner av dem som vattnet på en gås. Vad som är konstigt är att detta inte har fått mer uppmärksamhet i media. Hade det varit Apple som drabbats så hade mediadrevet varit totalt.
Är det någon som vet hur Samsung har påverkats ekonomiskt av detta? Vad har denna cirkus kostat Samsung i form av kostnader för återkallade telefoner och minskat värde på börsen?

Senaste kvartalet var ungefär som beräknat

http://www.sammobile.com/2016/10/07/samsungs-...

  • Medlem
  • 2016-10-09 14:03
Ursprungligen av Dalle:

... Vad har denna cirkus kostat Samsung i form av ... minskat värde på börsen?

SSNLF (som de heter på börsen) har sjunkit kraftigt de senaste dagarna. Sett till hela året dock stigit kraftigt. Sett till början av Note 7-incidenten också stigit. Skulle tro att ifrågasättandet av ersättningsmobilerna har medfört raset de senaste dagarna.

Ursprungligen av Dalle:

Jag tror inte att detta kommer att påverka Samsung i det långa loppet. Likt SD och Trump så har man så hängivna supportrar/huliganer att precis allt rinner av dem som vattnet på en gås. Vad som är konstigt är att detta inte har fått mer uppmärksamhet i media. Hade det varit Apple som drabbats så hade mediadrevet varit totalt. Är det någon som vet hur Samsung har påverkats ekonomiskt av detta? Vad har denna cirkus kostat Samsung i form av kostnader för återkallade telefoner och minskat värde på börsen?

Alltid det här som liknar en offersituation.. "hade det varit Apple så hade mediedrevet varit totalt". Det blir även större rubriker när Trump uttrycker en nedsättande kvinnosyn än om Ted Cruz gör det. Men är det konstigt? Nej. Apple är en dominerande aktör bland högpresterande smartphones. Trump är presidentkandidat och Cruz är mindre betydlig senator.

Samsungs cirkus kring Note 7 har kostat en hel del vad gäller marknadsvärde på börsen, och i kostnader för att återkalla varenda telefon som hade hunnit ut på marknaden. Men å andra sidan så på totalen så är det småpengar för Samsung. Samsung har betydligt större möjligheter att ta den här smällen än vad Apple skulle ha (som baserar en kvalificerad majoritet av sin vinst på iPhone).

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-10-09 15:39

Är det olika processorer i USA resp resten av världen kanske felet ligger där. Det är väl processorn som styr laddningen, att den ska minska laddströmmen när batteriet kommer upp i 80 %? Gör den inte det pga en bugg, så kan det smälla.
Men alla som började brinna/exploderade var inte inkopplade till laddning just då, så det är nog skadade/felaktiga batterier (eller kanske en kombination)...

  • Medlem
  • 2016-10-09 15:53
Ursprungligen av WiFi:

Jag säger bara som Erica Griffin, om det visar sig att dem nya telefonerna är farliga och behöver återkallas så är det kört för Samsung. Då är det inte ens någon idé att ställa ut dem på hyllorna igen. Att lova en andra gång att produkten är ofarlig funkar inte, och dem kommer inte ha någon trovärdighet kvar. Det kommer även slå hårt mot deras nya telefoner nästa år.

Håller med dig
Är detta ett återkommande problem så kan de inte köra en andra återkallningen

Håller världen på att bli galen?

http://utbblogs.com/welcome-insanity-another-...

Bevaka tråden