Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung presenterar Note 7

Tråden skapades och har fått 191 svar. Det senaste inlägget skrevs .

AT&T slutar sälja den från och med idag, och nu har ytterligare ett fall kommit fram. Ännu en "säker" Note7 har börjat brinna. ? Tro hur det här ska sluta?

  • Medlem
  • 2016-10-09 21:20
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

AT&T slutar sälja den från och med idag, och nu har ytterligare ett fall kommit fram. Ännu en "säker" Note7 har börjat brinna. ? Tro hur det här ska sluta?

Jag hade hoppet uppe in det sista att detra var tillfälligheter men nu finns det 7 fall på en vecka av "säkra" Note 7 som brunnit

4 i USA
2 i Syd Korea
1 i Taiwan

Fortfarande inget uttalande från Samsung

Ursprungligen av PaO:

Naturligtvis hoppas jag på en "säker" Note 7 någon gång i framtiden. Personligen kan jag vänta

Sedan går jag på fakta och det som förbryllar mig är att återkallningen berodde på batteri från SDI som överhettas vid laddning över 60 till 80 procent

Denna runda rapporter är ju rena vilda västern med spontana överhettningar till höger och vänster. Tex Southwest incidenten där den var avstängd

Samsung hade ju en återkallning som fungerade och kunder stannade kvar nu är det ju mycket ovisst

Ett officiellt uttalande måste till illa kvickt med åtgärder ?

Jag tror faktiskt att en säker Note 7 kommer för att dra tillbaka den helt är en helt otrolig kostnad med tanke på det andra dom hänt.
Alla pengar som ska tillbaka osv.
Läste att de sålt massor med andelar i deras andra verksamheter för att gå plus minus noll i mobilerna.

  • Medlem
  • 2016-10-09 21:35
Ursprungligen av Mackan1984:

Jag tror faktiskt att en säker Note 7 kommer för att dra tillbaka den helt är en helt otrolig kostnad med tanke på det andra dom hänt.
Alla pengar som ska tillbaka osv.
Läste att de sålt massor med andelar i deras andra verksamheter för att gå plus minus noll i mobilerna.

Vi får se när nu Samsung behagar uttala sig

Menar du Elliot Associats erbjudande?

Ursprungligen av PaO:

Vi får se när nu Samsung behagar uttala sig

Menar du Elliot Associats erbjudande?

http://m.chinapost.com.tw/business/2016/09/19...
http://mobile.abc.net.au/news/2016-09-19/sams...
http://www.independent.co.uk/news/business/ne...

  • Medlem
  • 2016-10-09 22:31

Ja de behöver väl lite Cash för att fronta eländet

För mig personligen finns där tyvärr ingen annan telefon som duger. Kina mobiler inte aktuellt, LG nja kanske V20 men vant mig vid pennan. Tillbaka till iPhone. Kollat in 7 och 7 Plus fina telefoner men så (sorry) tråkiga, opersonligt och inga inställningar. S7 Edge då men utan penna

Vi får se hur det går ?

  • Medlem
  • 2016-10-09 22:40

The Verge skräder inte orden! Citat:

"If customer safety was really the highest priority, we would have seen statements from Samsung telling customers to stop using even their replacement phones after the fire on the Southwest flight on Thursday.
At this point, it’s irresponsible for us to say anything else: If you own a Samsung Galaxy Note 7 you should immediately stop using it and return it for a refund — all the major US carriers will exchange the phone, regardless of purchase date."

Vad de i grunden menar är att telefonen kan och bör läggas till handlingarna. Eller som man säger i England: "It's as dead as a dodo."

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-10-10 02:42
Ursprungligen av PaO:

Ja de behöver väl lite Cash för att fronta eländet

För mig personligen finns där tyvärr ingen annan telefon som duger. Kina mobiler inte aktuellt, LG nja kanske V20 men vant mig vid pennan. Tillbaka till iPhone. Kollat in 7 och 7 Plus fina telefoner men så (sorry) tråkiga, opersonligt och inga inställningar. S7 Edge då men utan penna

Vi får se hur det går ?

Inga inställningar? Jag har massor av Inställningar
Jag väljer inte mobiltelefon utefter vilka inställningar man kan göra, utan vilka uppgifter jag kan utföra med den, och hur lätt/integrerade dessa är. Vilken tur att vi är olika

Edit: Kommentar till nedanstående in lägg: Galen på hemskärmen? Där vet jag inte ens vad jag har för bild, jag går direkt till den app jag vill använda. Jag tror väldigt många har sitt/sina barn som bild på hemskärmen, de blir nog inte galna av att se samma varje dag

Senast redigerat 2016-10-10 15:01
  • Medlem
  • 2016-10-10 04:53
Ursprungligen av kenjon:

Inga inställningar? Jag har massor av Inställningar
Jag väljer inte mobiltelefon utefter vilka inställningar man kan göra, utan vilka uppgifter jag kan utföra med den, och hur lätt/integrerade dessa är. Vilken tur att vi är olika

Jag uttryckte mig mig dåligt. Anpassningar och funktioner dom man kan ställa in efter tycke och smak. Jag hade blivit galen tex att varje dag se samma hemskärm. Min tjänste telefon och min privata ser ju helt olika ut och ändras kontinuerligt till perfektion ?

Det håller jag med om ?

  • Medlem
  • 2016-10-10 05:35

Det var kul så länge det varade

Nu stoppar man produktionen igen

http://www.androidauthority.com/samsung-galax...

Ursprungligen av PaO:

Det var kul så länge det varade

Nu stoppar man produktionen igen

http://www.androidauthority.com/samsung-galax...

Tråkigt.
Väntade mig det men tror ändå att de kommer erbjuda Note 7 till de som fortfarande vill ha en senare.
Det känns som att både kunder och samsung behöver få reda på vad som var felet om det inte var batteriet.

Ursprungligen av Mackan1984:

Tråkigt.
Väntade mig det men tror ändå att de kommer erbjuda Note 7 till de som fortfarande vill ha en senare.
Det känns som att både kunder och samsung behöver få reda på vad som var felet om det inte var batteriet.

Jo, Samsung bevhöver verkligen lista ut root cause till detta problem, det är väl det minsta som vi kan säga

Bevaka tråden