Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2016-09-19 10:17
Ursprungligen av Kivrennac:

Fortfarande knäpptyst från Telenor, förutom att de ser att min order inte är packad eller skickad. Svart 7 Plus 128Gb beställd via hemsidan 09.02. Någon som fått sin leverans på en Plus från Telenor?

Nej helt tyst. Efter mail och sms bekräftelse strax efter beställningen helt knäpptyst. Inga preliminära datum eller ingenting.

Ursprungligen av PJM:

Nej helt tyst. Efter mail och sms bekräftelse strax efter beställningen helt knäpptyst. Inga preliminära datum eller ingenting.

Värdelöst! I stort sett alla andra verkar ju kunna ge ett preliminärt leveransdatum för varje order. Enda svaret jag fått när dom "kollat upp det" är 16-23 september, vilket är samma som står på hemsidan...

Ursprungligen av Jaw_B:

SMS från telia idag.. iphone7+ 256gb svart beräknat leveransdatum ändrat från 2016-09-26 till 2016-10-03. Man kan gissa att de fått färre än beräknat. Stör mig också på att deras j:a 07:00 kö-system krashade på förbokningsdagen så att man tappade sin plats

Exakt samma för mig.
Och äntligen nån annan som beställt samma telefon som jag

ligger nu en månad efter i leveranstid mot vad det stod när jag beställde från Telia.

Funderar på att ångra köpet och köpa direkt från Apple istället trots att det blir dyrare.. Hur lång tid tar det innan man får tillbaks pengarna?

Ursprungligen av Kivrennac:

Värdelöst! I stort sett alla andra verkar ju kunna ge ett preliminärt leveransdatum för varje order. Enda svaret jag fått när dom "kollat upp det" är 16-23 september, vilket är samma som står på hemsidan...

Det samma här

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2016-09-19 12:21

Är det förresten någon som fått en Jet Black (gillar inte gagatsvart, haha) än? Jobbar själv som ÅF men verkar inte ha inkommit en enda Jet Black till vår koncern. Står nu här med en silverfärgad plus. Tråkig färg men trevlig telefon i övrigt! Hemknappen känns ovan, känslan när du klickar på den är som att du klickar ner en glapp skärm typ om ni förstår.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2016-09-19 13:07

Suck.. Telia!

Försöker använda mig av http://www.telia.se/leverans där jag ska kunna följa mitt order. Blev lovad att det skulle gå att följa min leverans på fredag, gissa om det gick...

Men detta svar fick jag nu efter att ha väntat länge i kö i chatten:

"Det är lite speciellt med iPhone 7, vi har inget preliminärt leveransdatum på dom, leveransen beror helt på Apple. Så just de ordrar som gäller iPhone 7 går inte att följa innan paktetet lämnats till posten."

Konstigt dock att vissa har fått preliminära datum.

Ursprungligen av Ero:

Suck.. Telia!

Försöker använda mig av http://www.telia.se/leverans där jag ska kunna följa mitt order. Blev lovad att det skulle gå att följa min leverans på fredag, gissa om det gick...

Men detta svar fick jag nu efter att ha väntat länge i kö i chatten:

"Det är lite speciellt med iPhone 7, vi har inget preliminärt leveransdatum på dom, leveransen beror helt på Apple. Så just de ordrar som gäller iPhone 7 går inte att följa innan paktetet lämnats till posten."

Konstigt dock att vissa har fått preliminära datum.

Så det betyder alltså att allas prel. leveransdatum inte betyder ett skit :/

Leveransdatum

Ursprungligen av xXMALmenXx:

Så det betyder alltså att allas prel. leveransdatum inte betyder ett skit :/

Isf kan man fråga sig vad de grundar sina antaganden på vad gäller olika leveranstider. Telia har ändrat leveranstider 4 ggr för mig.

I väntans tider kan ni njuta av denna:

https://www.youtube.com/watch?v=k_PK_6F_Bhk

  • Avstängd
  • 2016-09-19 13:33
Ursprungligen av _empty:

I väntans tider kan ni njuta av denna:

https://www.youtube.com/watch?v=k_PK_6F_Bhk

Kanske inte ett realistiskt test.
Men riktigt kul att se hur S7 åker på rikligt med stryk

Inget nytt SMS idag för mig idag..
"Vi har fått ny information om våra inleveranser. Din order: XXXXXXXXXXX beräknas att levereras till dig 2016-09-19. Hälsningar Telia" Är den senaste som jag fick i fredags. Kollar man sidan står det dock 20:e som prel på min Apple iPhone 7 Plus 128GB - Svart nu.. deras datum verkar inte stämma så bra :S

  • Medlem
  • City
  • 2016-09-19 13:57
Ursprungligen av Bagewitz:

Är det någon som fått sin leverans från Tre?
Jag har 3-5 veckors leveranstid på en 7+ 128 GB Jet Black. Beställd 09:01 den 9 september.

Identiskt för mig. Tror vi kan konstatera att de flesta operatörerna helt blev utan Gagatsvart. Uppskattad leveranstid kan då enbart bero på interna spekulationer och plats i olika köer.

Sedan kan det ju också vara så att de har problem på någon fabrik som tillverkar själva höljet, det kanske rent av står still och Apple varken kan eller vill gå ut med mer info till ÅF tills att problemet är löst.

Det är säkert någon stackare som får stå vid svarven och göra dem en och en helt manuellt.

Ursprungligen av kraspor:

Identiskt för mig. Tror vi kan konstatera att de flesta operatörerna helt blev utan Gagatsvart. Uppskattad leveranstid kan då enbart bero på interna spekulationer och plats i olika köer.

Sedan kan det ju också vara så att de har problem på någon fabrik som tillverkar själva höljet, det kanske rent av står still och Apple varken kan eller vill gå ut med mer info till ÅF tills att problemet är löst.

Det är säkert någon stackare som får stå vid svarven och göra dem en och en helt manuellt.

Så är det säkert. Men det som stör mig är att Tre, kanske andra operatörer också, angav att det var samma leveranstid på 7+ oavsett färg, vilket inte var sant. Kan de verkligen varit så dåligt informerade eller antog de bara att Apple skulle skicka en lika välfylld container som vanligt?

  • Medlem
  • Skåne
  • 2016-09-19 14:15
Ursprungligen av Jaw_B:

SMS från telia idag.. iphone7+ 256gb svart beräknat leveransdatum ändrat från 2016-09-26 till 2016-10-03. Man kan gissa att de fått färre än beräknat. Stör mig också på att deras j:a 07:00 kö-system krashade på förbokningsdagen så att man tappade sin plats

Fick exakt samma sms med samma datum (26 till 03e idag). Utgår från att de beror på att apple omgrupperat ngn leverans till usa eftersom de va liv där om apple upgrade program. 03 kan säkert flyttas igen beroende på när de får nästa uppdatering från apple.
När förbeställningarna öppnade upp så tävlade väl i princip hela europa om samma första batch, iaf om man bokade via apple.

Jag har nu en beräknad till 03e från apple och en till 03e från telia. får se vilken som kommer först

" Jag har kikat över din order och kan se att den inte har blivit plockad ännu. Men då du var bland de första att beställa din iPhone 7 Plus 128 GB så bör du få den någon gång under denna veckan! "

Svar från Telenor precis...

Beställde direkt från Apple med bekräftelse mejl
kl09.05 9/9 (7plus 128 gagatsvart)
För en timme sen fick jag sms från DHL med spårningsnummer, är påväg från Eindhoven ??

Nån som hört nåt från Telia angående leveransen imorgon den 20/9? Hörde att de fler som hade fått det datumet här

  • Medlem
  • 2016-09-19 15:18

Ingen fler som har lagt en hämtning i butik hos Telia? Har inte hört ett pip mer än att jag inte fick hämta min iPhone 7 Plus Svart 128gb som jag bokade 09.02 Alla som bokat direkt via webbutiken verkar ju åtminstone få uppdateringar på ungefärligt datum för leverans.

Är det någon som fått någon form av leveransdatum från halebop? Min order är under behandling och inte ens ett preliminärt leveransdatum från dom när jag la ordern strax efter dom öppna 09/09? 7plus svart 128gb verkar vara eftertraktad av många

Ursprungligen av KrilliscH:

Är det någon som fått någon form av leveransdatum från halebop? Min order är under behandling och inte ens ett preliminärt leveransdatum från dom när jag la ordern strax efter dom öppna 09/09? 7plus svart 128gb verkar vara eftertraktad av många

Precis samma sak för mig (7+ 128 Jet Black), och jag beställde också någon minut efter att de öppnat förköpet.

Beställde också 9/9 kl 10.55, 7+ 128gb mattsvart för hämtning i telia butik, leveransen förskjuts hela tid, senaste är 1/11

Ursprungligen av Onebuying:

Precis samma sak för mig (7+ 128 Jet Black), och jag beställde också någon minut efter att de öppnat förköpet.

Har precis fått preliminärt datum vecka 40 för 7plus mattsvart 128gb från halebop...

Så halebop har snabbare leverans än telia, fast helebop ingår väl i telia?

Ni som beställt från Telia, får ni SMS varje gång de ändrar förväntat leveransdatum?

  • Medlem
  • Finspång
  • 2016-09-19 16:14

Enligt min klocka fick jag iväg beställningen 09:01:05 hos Telenor på en mattsvart 7+ 32GB... bara standardsvaret 16-23. Som om vi inte visste det vid det här laget? Vem bryr sig om preliminära generella leveransdatum... jag vill ju såklart veta när jag får MIN telefon.

Kommer den inte den här veckan och dom flyttar fram datumet avbeställer jag hellre och avvaktar tills tillgången är bättre. Är så trött på Telenor så börjar fundera på om jag ens vill vara kund hos dom längre... och nej det är inte enbart pga. av leveranserna av iPhone 7

Nej inte varje gång, hittills har dom bara skickat två ggr. Man ser ändringen när man uppdaterar länken till "orderstatus".

Bokat en iPhone 7 128GB Jet Black den 09 Sept från Dustin.
Fortfarande knäpptyst, dem hade inget besked att lämna på beräknad leveranstid

Ursprungligen av wurpan:

Enligt min klocka fick jag iväg beställningen 09:01:05 hos Telenor på en mattsvart 7+ 32GB... bara standardsvaret 16-23. Som om vi inte visste det vid det här laget? Vem bryr sig om preliminära generella leveransdatum... jag vill ju såklart veta när jag får MIN telefon.

Kommer den inte den här veckan och dom flyttar fram datumet avbeställer jag hellre och avvaktar tills tillgången är bättre. Är så trött på Telenor så börjar fundera på om jag ens vill vara kund hos dom längre... och nej det är inte enbart pga. av leveranserna av iPhone 7

Sjukt dålig information därifrån, alla andra operatörer verkar kunna ge ett beräknat datum för en specifik order. Beställde samma modell fast 128GB, ordern färdig 09.02.

Ursprungligen av Bjofor:

Beställde direkt från Apple med bekräftelse mejl
kl09.05 9/9 (7plus 128 gagatsvart)
För en timme sen fick jag sms från DHL med spårningsnummer, är påväg från Eindhoven ??

Vad fick du för leveransdatum från början?

Bevaka tråden