Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Fick precis det här av telia angående min svarta 7 128gb som hade preliminärt den 20/9, imorgon alltså. Så det angår väl några av er också.

"Hej Edwin! Bra att du hör av dig till oss!

Jag har varit i kontakt med vår varuavdelning som har hand om våra utskick och det har tyvärr blivit ännu en leveransförsening, jag är jätteledsen för detta. Jag fick dock besked att din telefon nu är på ingång till vårt lager och vi kommer skicka den så fort vi bara kan. Du får ett sms när den lämnar vårt lager och det svar jag fick nu av mina kollegor är att du beräknas få den innan helgen.

Återigen, förlåt att du får vänta, men håll ut! /Anna"

Det där "beräknas få den innan helgen" betyder ju inte skit så vi får väl se när den kommer helt enkelt.

Ursprungligen av johnnybiigood:

Vad fick du för leveransdatum från början?

Skickas 1-2 veckor med leverans 26:e september till 3:e oktober men det ser ljust ut att den dyker upp nu i veckan.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-09-19 16:41
Ursprungligen av Wille_3:

Ni som beställt från Telia, får ni SMS varje gång de ändrar förväntat leveransdatum?

Ursprungligen av Wahlgren46:

Nej inte varje gång, hittills har dom bara skickat två ggr. Man ser ändringen när man uppdaterar länken till "orderstatus".

Jag har inte fått ett enda sms från dem efter orderbekräftelsen, trots att de har flyttat datumet två gånger.

Ursprungligen av Bjofor:

Skickas 1-2 veckor med leverans 26:e september till 3:e oktober men det ser ljust ut att den dyker upp nu i veckan.

Ok, med lite tur så ligger jag en vecka senare. "skickas 2-3 veckor med leverans 4-10 okt

Ursprungligen av Wille_3:

Ni som beställt från Telia, får ni SMS varje gång de ändrar förväntat leveransdatum?

Inte varje gång men de flesta. Har ändrats 4-5 ggr för mig.

Ursprungligen av Wahlgren46:

Nej inte varje gång, hittills har dom bara skickat två ggr. Man ser ändringen när man uppdaterar länken till "orderstatus".

Vad menar du med det? Vad är det man kan/ska uppdatera för länk?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-19 16:59
Ursprungligen av meb79:

Ingen fler som har lagt en hämtning i butik hos Telia? Har inte hört ett pip mer än att jag inte fick hämta min iPhone 7 Plus Svart 128gb som jag bokade 09.02 Alla som bokat direkt via webbutiken verkar ju åtminstone få uppdateringar på ungefärligt datum för leverans.

Jag fick mitt bekräftelsemail från Telia 09:41 på förbokningsdagen, hämtade min i fredags.

I smset du fick första gången, längs ner står det "timeline" och där står det en hänvisning till länken man kan uppdatera

Du måste klicka på "historik"

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2016-09-19 17:13

Telia ändrade mitt leveransdatum i morse från 27 sept till 4 oktober på en 7 Plus 128GB Svart

När gjorde du din beställning?

Ursprungligen av johnnybiigood:

Ok, med lite tur så ligger jag en vecka senare. "skickas 2-3 veckor med leverans 4-10 okt

Ja det låter troligt, du har den nog nästa vecka med lite tur! Modell? Färg?

Jag beställde exakt samma den 9/9 kl 10.55 och leveransdagen den 1/11

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2016-09-19 17:21
Ursprungligen av Wahlgren46:

När gjorde du din beställning?

Cirka en timme efter släppter 10:00-10:15

Ok alltså lite innan jag beställde men kan det göra en sån skillnad på leveransdag? Jag beställde "häntning" i butik.

Spelar väl ingen roll eg om man beställer hemleverans eller butikleverans?

Ursprungligen av Wahlgren46:

I smset du fick första gången, längs ner står det "timeline" och där står det en hänvisning till länken man kan uppdatera

Ursprungligen av Wahlgren46:

Du måste klicka på "historik"

Då är jag helt med, det är där jag kollar. Det lät som du ev beskrev något annat.

Ha ha nej så avancerade är inte telias sms!

Hur som helt, man undrar ju hur kommunikationen är mellan Apple och dom övriga distributörerna när det gäller besked om leverans av nya iphones?

Gjorde beställning på Telia 0930 på fredagen för släpp. Fick den inte den 16 som utlovat men idag kom ett sms om att jag kunde hämta ut den!

Ursprungligen av De3evil:

Gjorde beställning på Telia 0930 på fredagen för släpp. Fick den inte den 16 som utlovat men idag kom ett sms om att jag kunde hämta ut den!

Modell, färg, kapacitet?

Ursprungligen av Wahlgren46:

Hur som helt, man undrar ju hur kommunikationen är mellan Apple och dom övriga distributörerna när det gäller besked om leverans av nya iphones?

Jag tror Apple själva knappt vet när de kan leverera och vart, de ligger helt enkelt efter i tillverkningsprocessen. Så kommunikationen är nog väldigt svag, för jag tror ÅF vill ge sina kunder betydligt tydligare och säkrare besked själva.

Jo precis så är det nog, det är därför dom som jobbar på supporten ofta ger vaga och kryptiska svar

  • Medlem
  • 2016-09-19 18:16
Ursprungligen av zinned:

Jag fick mitt bekräftelsemail från Telia 09:41 på förbokningsdagen, hämtade min i fredags.

Ja det är bara att gratulera! Jag bokade 09.02 och har fortfarande inte fått min. Ringde till Telia för att kolla preliminär leverans och fick beskedet - Kanske nästa vecka, vi vet inte. Känns helt absurt. De verkar prioritera bokningarna via webbshoppen. Syrran bokade i veckan och har leverans om cirkus 1,5 vecka.

Så du tror att dom som beställt i webshopen går före dom som beställt hämtning i butik? Jag misstänker det också!

Ursprungligen av meb79:

Ja det är bara att gratulera! Jag bokade 09.02 och har fortfarande inte fått min. Ringde till Telia för att kolla preliminär leverans och fick beskedet - Kanske nästa vecka, vi vet inte. Känns helt absurt. De verkar prioritera bokningarna via webbshoppen. Syrran bokade i veckan och har leverans om cirkus 1,5 vecka.

Ursprungligen av Wahlgren46:

Så du tror att dom som beställt i webshopen går före dom som beställt hämtning i butik? Jag misstänker det också!

Har vi belägg för det? Någon som beställt samma modell/version efter som har fått den före?

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2016-09-19 19:02

Sådär, nu händer det grejer på min Comviqbeställda 7+ Silver 256GB, beställde 9/9 09:04... statusen ändrades nu på på kvällen:

DIN BESTÄLLNING ÄR MOTTAGEN
9 SEP. 2016
Din beställning är mottagen och under behandling.

DIN ORDER ÄR SKAPAD
9 SEP. 2016
Ditt ordernummer är TCxxxxxxxx. Den beräknade leveranstiden vid beställningstillfället är Ca 1 vecka.

DIN ORDER HAR PACKATS

19 SEP. 2016
Din order har packats hos Comviq och skickas snart.

DIN ORDER ÄR SKICKAD
19 SEP. 2016
Din order har skickats! Du kommer få en sms- eller postavi när paketet finns att hämta hos ditt ombud. Det tar ca 2 arbetsdagar.

Ursprungligen av Wahlgren46:

Så du tror att dom som beställt i webshopen går före dom som beställt hämtning i butik? Jag misstänker det också!

Dålig affär för Telia att prioritera webbshoppen, de borde göra tvärtom..

Ursprungligen av foretshaun:

Nån som hört nåt från Telia angående leveransen imorgon den 20/9? Hörde att de fler som hade fått det datumet här

Jag fick 21 som datum men då bor jag ovanför polcirkeln ?

Det verkar som att leveranserna av Jet Black-modellen (och förhoppningsvis även de andra färgerna) har börjat komma igång:
http://www.macrumors.com/2016/09/19/jet-black...

  • Medlem
  • 2016-09-19 19:48
Ursprungligen av Wahlgren46:

I smset du fick första gången, längs ner står det "timeline" och där står det en hänvisning till länken man kan uppdatera

Detta känner jag inte igen? Mitt första SMS kom angående försenad leverans, utöver det har jag bara ett bekräftelse mail där det inte står nånting vettigt i ö.h.t, inte ens ett ordernummer.

Man ska alltså kunna spåra sin leverans?

Bevaka tråden