- foretshaun
- Medlem ●
Fick precis det här av telia angående min svarta 7 128gb som hade preliminärt den 20/9, imorgon alltså. Så det angår väl några av er också.
"Hej Edwin! Bra att du hör av dig till oss!
Jag har varit i kontakt med vår varuavdelning som har hand om våra utskick och det har tyvärr blivit ännu en leveransförsening, jag är jätteledsen för detta. Jag fick dock besked att din telefon nu är på ingång till vårt lager och vi kommer skicka den så fort vi bara kan. Du får ett sms när den lämnar vårt lager och det svar jag fick nu av mina kollegor är att du beräknas få den innan helgen.
Återigen, förlåt att du får vänta, men håll ut! /Anna"
Det där "beräknas få den innan helgen" betyder ju inte skit så vi får väl se när den kommer helt enkelt.
Ni som beställt från Telia, får ni SMS varje gång de ändrar förväntat leveransdatum?
Nej inte varje gång, hittills har dom bara skickat två ggr. Man ser ändringen när man uppdaterar länken till "orderstatus".
Jag har inte fått ett enda sms från dem efter orderbekräftelsen, trots att de har flyttat datumet två gånger.
Skickas 1-2 veckor med leverans 26:e september till 3:e oktober men det ser ljust ut att den dyker upp nu i veckan.
Ok, med lite tur så ligger jag en vecka senare. "skickas 2-3 veckor med leverans 4-10 okt
Ni som beställt från Telia, får ni SMS varje gång de ändrar förväntat leveransdatum?
Inte varje gång men de flesta. Har ändrats 4-5 ggr för mig.
Nej inte varje gång, hittills har dom bara skickat två ggr. Man ser ändringen när man uppdaterar länken till "orderstatus".
Vad menar du med det? Vad är det man kan/ska uppdatera för länk?
Ingen fler som har lagt en hämtning i butik hos Telia? Har inte hört ett pip mer än att jag inte fick hämta min iPhone 7 Plus Svart 128gb som jag bokade 09.02 Alla som bokat direkt via webbutiken verkar ju åtminstone få uppdateringar på ungefärligt datum för leverans.
Jag fick mitt bekräftelsemail från Telia 09:41 på förbokningsdagen, hämtade min i fredags.
I smset du fick första gången, längs ner står det "timeline" och där står det en hänvisning till länken man kan uppdatera
Du måste klicka på "historik"
När gjorde du din beställning?
Jag beställde exakt samma den 9/9 kl 10.55 och leveransdagen den 1/11
Ok alltså lite innan jag beställde men kan det göra en sån skillnad på leveransdag? Jag beställde "häntning" i butik.
Spelar väl ingen roll eg om man beställer hemleverans eller butikleverans?
I smset du fick första gången, längs ner står det "timeline" och där står det en hänvisning till länken man kan uppdatera
Då är jag helt med, det är där jag kollar. Det lät som du ev beskrev något annat.
Ha ha nej så avancerade är inte telias sms!
Hur som helt, man undrar ju hur kommunikationen är mellan Apple och dom övriga distributörerna när det gäller besked om leverans av nya iphones?
Hur som helt, man undrar ju hur kommunikationen är mellan Apple och dom övriga distributörerna när det gäller besked om leverans av nya iphones?
Jag tror Apple själva knappt vet när de kan leverera och vart, de ligger helt enkelt efter i tillverkningsprocessen. Så kommunikationen är nog väldigt svag, för jag tror ÅF vill ge sina kunder betydligt tydligare och säkrare besked själva.
Jo precis så är det nog, det är därför dom som jobbar på supporten ofta ger vaga och kryptiska svar
Jag fick mitt bekräftelsemail från Telia 09:41 på förbokningsdagen, hämtade min i fredags.
Ja det är bara att gratulera! Jag bokade 09.02 och har fortfarande inte fått min. Ringde till Telia för att kolla preliminär leverans och fick beskedet - Kanske nästa vecka, vi vet inte. Känns helt absurt. De verkar prioritera bokningarna via webbshoppen. Syrran bokade i veckan och har leverans om cirkus 1,5 vecka.
Så du tror att dom som beställt i webshopen går före dom som beställt hämtning i butik? Jag misstänker det också!
Ja det är bara att gratulera! Jag bokade 09.02 och har fortfarande inte fått min. Ringde till Telia för att kolla preliminär leverans och fick beskedet - Kanske nästa vecka, vi vet inte. Känns helt absurt. De verkar prioritera bokningarna via webbshoppen. Syrran bokade i veckan och har leverans om cirkus 1,5 vecka.
Så du tror att dom som beställt i webshopen går före dom som beställt hämtning i butik? Jag misstänker det också!
Har vi belägg för det? Någon som beställt samma modell/version efter som har fått den före?
Sådär, nu händer det grejer på min Comviqbeställda 7+ Silver 256GB, beställde 9/9 09:04... statusen ändrades nu på på kvällen:
DIN BESTÄLLNING ÄR MOTTAGEN
9 SEP. 2016
Din beställning är mottagen och under behandling.
DIN ORDER ÄR SKAPAD
9 SEP. 2016
Ditt ordernummer är TCxxxxxxxx. Den beräknade leveranstiden vid beställningstillfället är Ca 1 vecka.
DIN ORDER HAR PACKATS
19 SEP. 2016
Din order har packats hos Comviq och skickas snart.
DIN ORDER ÄR SKICKAD
19 SEP. 2016
Din order har skickats! Du kommer få en sms- eller postavi när paketet finns att hämta hos ditt ombud. Det tar ca 2 arbetsdagar.
Så du tror att dom som beställt i webshopen går före dom som beställt hämtning i butik? Jag misstänker det också!
Dålig affär för Telia att prioritera webbshoppen, de borde göra tvärtom..
I smset du fick första gången, längs ner står det "timeline" och där står det en hänvisning till länken man kan uppdatera
Detta känner jag inte igen? Mitt första SMS kom angående försenad leverans, utöver det har jag bara ett bekräftelse mail där det inte står nånting vettigt i ö.h.t, inte ens ett ordernummer.
Man ska alltså kunna spåra sin leverans?