Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tre får in leveranser under lunch tis o fredagar, Frölunda får in 7 silver imorgon 128 6st
Kungsgatan inget
Nordstan vet jag inte
När man lagt beställning från 3 så är det 3-5 veckor från dagen du la beställningen.

Pratade med Apple Care idag, och Apple är medvetna om rapporterna om HissGate och jobbar för att förhoppningsvis kunna finna en lösning på problemet...

Ursprungligen av WilliamWT:

Tre får in leveranser under lunch tis o fredagar, Frölunda får in 7 silver imorgon 128 6st
Kungsgatan inget
Nordstan vet jag inte
När man lagt beställning från 3 så är det 3-5 veckor från dagen du la beställningen.

Nordstan får inget imorgon men de hade 1 256 silver inne 7 vanlig och kungsport får inget de heller så nästa vecka får vi hoppas på

  • Medlem
  • ljungby
  • 2016-09-22 17:35

Kommer blir riktigt intressant o se om apple kommer att leverera den 5 Okt - 11 Okt för imed det har stått så sen första dagen jag förbokade. ja jo låt tiden visa

Och där kom bekräftelse från Telenor på att den inte är plockad idag heller. Undrar hur snabb man måste vara för att få den första veckan, 1 minut räcker bevisligen inte... ?

Hade en svart 7+ 256 bokad hos Telia till butik. Ledsna på väntan.
Reserverade samma version ute i Apple-butiken i Täby i förmiddags. Hämtade ut den nu med Telia-abb precis som i en Teliabutik.

(Deras uppkoppling till Telia var knas så man fyllde i allt manuellt så ligger de in det imorn och telefonen börjar fungera)

Ursprungligen av theplague:

Hade en svart 7+ 256 bokad hos Telia till butik. Ledsna på väntan.
Reserverade samma version ute i Apple-butiken i Täby i förmiddags. Hämtade ut den nu med Telia-abb precis som i en Teliabutik.

(Deras uppkoppling till Telia var knas så man fyllde i allt manuellt så ligger de in det imorn och telefonen börjar fungera)

kan man förlänga sitt nuvarande tror du om man hämtar ut en i Apple butik?

Fått så sjukt mycket olika svar från Telia om min order jag med. Lite smått sjukt drygt, allt från nångång i oktober, tills möjligen början av november, snacka om att ha sådär koll önskar det hade funnits nån fysisk butik i närheten med den luren, men dåligt med det i Dalarna.

Ursprungligen av WilliamWT:

kan man förlänga sitt nuvarande tror du om man hämtar ut en i Apple butik?

Yes, det var det jag gjorde.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2016-09-22 18:59

Idag kunde jag med glatt humör hämta ut min mattsvarta 7+ 32GB på posten. Telenor skicka den tydligen igår utan o säga något...

Har precis hunnit sätta upp allt och börjat använda. Fint som snus <3

Ursprungligen av theplague:

Hade en svart 7+ 256 bokad hos Telia till butik. Ledsna på väntan.
Reserverade samma version ute i Apple-butiken i Täby i förmiddags. Hämtade ut den nu med Telia-abb precis som i en Teliabutik.

(Deras uppkoppling till Telia var knas så man fyllde i allt manuellt så ligger de in det imorn och telefonen börjar fungera)

Kostade det precis samma som om du skulle tecknat direkt hos telia? Är "avbetalningen" av telefonen hos telia eller hos apple?

Ursprungligen av hampols89:

Kostade det precis samma som om du skulle tecknat direkt hos telia? Är "avbetalningen" av telefonen hos telia eller hos apple?

Det är exakt samma. Faktum är att de går in i Telias system och gör samma sak som personalen i en Teliabutik.

Avbetalningen är hos Telia.

Senast redigerat 2016-09-22 19:26
Ursprungligen av theplague:

Det är exakt samma. Faktum är att de går in på Telia och gör samma sak som personalen i en Teliabutik.

Avbetalningen är hos Telia.

Kanon, tack för svaret!

Ursprungligen av theplague:

Det är exakt samma. Faktum är att de går in på Telia och gör samma sak som personalen i en Teliabutik.

Avbetalningen är hos Telia.

När det är dags för nästa släpp så kommer i alla fall jag handla direkt från Apple. Verkar helt klart vara rätt väg att gå om man vill ha telefonen inom rimlig tid efter beställning.

Ursprungligen av wurpan:

Idag kunde jag med glatt humör hämta ut min mattsvarta 7+ 32GB på posten. Telenor skicka den tydligen igår utan o säga något...

Har precis hunnit sätta upp allt och börjat använda. Fint som snus <3

Hur och när beställde du?

Ursprungligen av Kivrennac:

Enligt Telenors kundtjänst kommer min inte att skickas förrän V.40-41, trots att beställningen gjordes 09.02 den 9/9 och bekräftelse att telefonen var reserverad kom på mail 09.03. Är det någon som fått andra besked därifrån?

Svart 7 Plus 128GB.

en jag känner förbeställda sin rosa 7:a 9/9 fick sin mobil när den släpptes veckan etter

ifs ingen plus utan den lilla 7:an och 32 gb hos telenor

Ursprungligen av Kivrennac:

Enligt Telenors kundtjänst kommer min inte att skickas förrän V.40-41, trots att beställningen gjordes 09.02 den 9/9 och bekräftelse att telefonen var reserverad kom på mail 09.03. Är det någon som fått andra besked därifrån?

Svart 7 Plus 128GB.

Enligt kundtjänst dom jag ringde för några timmar sen har min packats och skickats och jag beställde med en 7 plus 128 gb mattsvart.

Jag beställde 09:05 men kolla med dem när din order registrerades för min order registrerades klockan 09:59 fast på mailet står det 09:05

Tråkigt om du inte får den..

Ursprungligen av timmar92:

Enligt kundtjänst dom jag ringde för några timmar sen har min packats och skickats och jag beställde med en 7 plus 128 gb mattsvart.

Jag beställde 09:05 men kolla med dem när din order registrerades för min order registrerades klockan 09:59 fast på mailet står det 09:05

Tråkigt om du inte får den..

Fan, du är den andra som beställt samma modell efter mig men fått den skickad före...

På mailet står det 09.03, men enligt kundtjänst registrerades den först 09.46. Borde ändå skickats före din då? Beställde du till butik eller med hemleverans (posten)?

Men, inte ditt fel, så grattis till din nya lur!

Ursprungligen av Kivrennac:

Fan, du är den andra som beställt samma modell efter mig men fått den skickad före...

På mailet står det 09.03, men enligt kundtjänst registrerades den först 09.46. Borde ändå skickats före din då? Beställde du till butik eller med hemleverans (posten)?

Men, inte ditt fel, så grattis till din nya lur!

Fan vad lustigt, tycker Fan Telenor har skött detta rätt illa!

Beställde med change så den kommer till butik, om den kommer i morgon det vet jag dock inte!

Hoppas att du får den snart!

Ursprungligen av timmar92:

Fan vad lustigt, tycker Fan Telenor har skött detta rätt illa!

Beställde med change så den kommer till butik, om den kommer i morgon det vet jag dock inte!

Hoppas att du får den snart!

Kanske beror på det då, att det går snabbare till butik? Låter iofs konstigt men nåt skumt är det ju :/

Ursprungligen av Kivrennac:

Kanske beror på det då, att det går snabbare till butik? Låter iofs konstigt men nåt skumt är det ju :/

Det ska gå igenom samma lager enligt kundtjänst men än så länge verkar det som de lottat ut telefonerna..

Hur sköna är inte Halebop då? Visst att jag inte va snabbast med att trycka hem IPhone 7+ JB 128gb men vid 9.20 va den hemklickad, så nu efter 6 dagar senare så vart man lite nyfiken hur det gick för dom när det stått,

"Beräknad leverans:
Din preliminära leveranstid skrivs ut så fort den finns tillgänglig för oss."

sedan jag fått orderbekräftelesen. Utan att ha hört ett ljud ifrån dom så tänkte jag såklart att jag får chatta lite med dom för att se om de lever, visade sig att dom inte hade någon aning om när leveransen skulle ske men fick tillslut ut dom att en gissning va 5-7 veckor... Det är ljuvligt, prisa Halebop och deras unika oduglighet

Ursprungligen av timmar92:

Det ska gå igenom samma lager enligt kundtjänst men än så länge verkar det som de lottat ut telefonerna..

Ja det verkar tyvärr så. Nu har dom slutat svara på Twitter också, är väl för jobbigt när man ifrågasätter kösystemet...

Ursprungligen av Kivrennac:

Fan, du är den andra som beställt samma modell efter mig men fått den skickad före...

På mailet står det 09.03, men enligt kundtjänst registrerades den först 09.46. Borde ändå skickats före din då? Beställde du till butik eller med hemleverans (posten)?

Men, inte ditt fel, så grattis till din nya lur!

Hmm, kanske därför jag fick 3-5 veckor hos tre då. Fick orderbekräftelse 09:12 men godkännade om kreditkontroll först fyra timmar senare. Dock borde jag bli prioriterad, klockslaget var ju 13:37?

Ursprungligen av Pontanleet:

Hur sköna är inte Halebop då? Visst att jag inte va snabbast med att trycka hem IPhone 7+ JB 128gb men vid 9.20 va den hemklickad, så nu efter 6 dagar senare så vart man lite nyfiken hur det gick för dom när det stått,

"Beräknad leverans:
Din preliminära leveranstid skrivs ut så fort den finns tillgänglig för oss."

sedan jag fått orderbekräftelesen. Utan att ha hört ett ljud ifrån dom så tänkte jag såklart att jag får chatta lite med dom för att se om de lever, visade sig att dom inte hade någon aning om när leveransen skulle ske men fick tillslut ut dom att en gissning va 5-7 veckor... Det är ljuvligt, prisa Halebop och deras unika oduglighet

Om det är någon tröst så beställde jag precis samma modell som dig och har inte heller fått något datum. Värt att tillägga är då att min beställning var klar 09:02. Halebop är helt hopplösa. Lite kul att de tror att deras kunder bara ska leva i ovisshet. Din telefon kanske kommer imorgon eller kanske typ i...november.

min telia-leverans har också den nu flyttats fram ytterligare en dag, 4 november...

Gick in och kollade på Apples webbaffär och man får den snabbare visst men bara 1,5 veckor tidigare om man beställer den nu. KÄnns inte värt att betala 2000 kr mer för att få en telefon knappt 2 veckor fortare.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2016-09-23 06:09
Ursprungligen av Kivrennac:

Hur och när beställde du?

Beställde 09:01 direkt när förköpet starta på Telenors hemsida.

Intressant o nämna är väl kanske också att jag aldrig fick någon sms-avi som skulle ha skickats ut enligt Telenor. Möjligt att det kommer en pappersversion i lådan idag istället. Hade det inte varit för att jag fått kollinumret av supporten hade jag inte vetat att den fanns att hämta på posten igår...

Och min lur flyttade telia fram till den 7e november. I den här takten så kommer den nästa år ju. Nån annan som fått lika datum på en 7+ 128?

Ursprungligen av zwizzen:

Och min lur flyttade telia fram till den 7e november. I den här takten så kommer den nästa år ju. Nån annan som fått lika datum på en 7+ 128?

Samma här.

I morse flyttades min 7+ 128gb svart fram till den 3/10 i olika omgångar, beställde 9/9 kl 10.55 för hämtning i teliabutik

Bevaka tråden