Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kortare leveranstid på 256, 128gb väntas mitten på oktober sa hon jag pratade med nyss! Aja bättre än november ialafall

Senast redigerat 2016-09-21 09:15
Ursprungligen av ChristopherA:

för mig har det nu ändrats från 2 november till 3 november över natten....

Och jag blev också ändrad till 3 november i morse. Telia +128 svart
"Always look on the bright side of life"

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-09-21 09:56

Om jag loggar in på "Mitt Telia" och kollar under ärenden står det dock "Beräknad Leverans 2016-10-24" (och lite längre ner 2016-09-22). Den som lever får se..

Har fått nytt datum från Dustin.
28/9 som gäller för iPhone 7 128GB JetBlack

Fortfarande knäpptyst från Telenor. Någon som beställt där och fått nya besked?

Svart 7 Plus 128GB beställd 09.02 den 9/9.

  • Medlem
  • 2016-09-21 11:30

Jag blir bara mer och mer frustrerad här för tiden som går och när man inte får info. Telia verkar ju vara en av de som håller (gör sitt bästa iafl) sina kunder uppdaterade. Kan förstå väntan, blir frustrerad på att vissa (tre) inte ens försöker informera på vettigt sätt.

Jag vill ha nån form av information mer än att det i två veckor snart stått att jag har en beräknad leveranstid på 3-5 veckor (borde ju stå 1-3 veckor nu dvs?). Hur kan vissa operatörer ge en uppskattning och andra inte? Ogillar Apple vissa och ger bara information till andra? Fick ändå bekräftelse på köp 09.02...

Ursprungligen av Emso:

Jag blir bara mer och mer frustrerad här för tiden som går och när man inte får info. Telia verkar ju vara en av de som håller (gör sitt bästa iafl) sina kunder uppdaterade. Kan förstå väntan, blir frustrerad på att vissa (tre) inte ens försöker informera på vettigt sätt.

Jag vill ha nån form av information mer än att det i två veckor snart stått att jag har en beräknad leveranstid på 3-5 veckor (borde ju stå 1-3 veckor nu dvs?). Hur kan vissa operatörer ge en uppskattning och andra inte? Ogillar Apple vissa och ger bara information till andra? Fick ändå bekräftelse på köp 09.02...

Har du beställt via Tre?

  • Medlem
  • 2016-09-21 12:06
Ursprungligen av Bagewitz:

Har du beställt via Tre?

Ja, tyvärr.

Inte ens preliminärt leveransdatum hos Halebop.. Hade varit roligt att veta hur man ligger till i kön.

Ursprungligen av Emso:

Ja, tyvärr.

Samma här. Förstår inte deras ovilja till att kommunicera med sina missnöjda kunder. De måste ha mer information än de skickar ut.

  • Medlem
  • 2016-09-21 12:27
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Inte ens preliminärt leveransdatum hos Halebop.. Hade varit roligt att veta hur man ligger till i kön.

Jag bokade också från Halebop, mattsvart 256gb 7+ strax efter 9, bekräftelsemail kom vid 11 och min bokning står som "preliminär leverans vecka 40". Borde ligga bra till i kön men jag är inte optimistisk...

Ursprungligen av 5AA:

Jag bokade också från Halebop, mattsvart 256gb 7+ strax efter 9, bekräftelsemail kom vid 11 och min bokning står som "preliminär leverans vecka 40". Borde ligga bra till i kön men jag är inte optimistisk...

Bokade en 7+ Gagatsvart 128strax efter nio, inget datum.. ??

Bokade en iPhone 7 plus 32GB i svart färg hos tele2 9/9 ca 09:10, fick mitt bekräftelse mail ca 09:20. Stod leveranstid 2-3v. Enligt tele2 så gäller det från dagen jag beställde telefonen och inte under release. Så just nu är jag inne på min andra vecka men har inte fått ett sms eller hört ett dugg från tele2. När jag chattade med dem så hänvisar dem till att spåra min order via deras hemsida. Någon mer som beställt samma telefon från tele2?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2016-09-21 13:02

Beställde min 7+ via Telia, för varje dag jag tittar så ändras leveransen, är nu uppe i 3 november, riktigt surt med tanke på att jag var ganska tidig med att beställa.

Någon som har kännt på en JB irl ?
Apple store på Väla Centrum, hade inga inne...

Avbeställde min från Telia då jag köpte min från Apple, som jag fick 16/9
Ändå fick jag ett sms igår din telefon finns nu i Telia butik.. detta var utan moms också, dock en svart 32:a, beställde 128 men ändå blev de 32 jaja skitsamma ska ju ändå inte ha den.
Men slängde ut en annons för skoj skull igår på Telia mobilen och inom 10 min hade jag 15 svar... så jag hämtade den från Telia och sålde den med 1000kr vinst
Tack för den Televerket säger jag då haha
Hade jag inte hämtat ut den hade den gått tillbaka i lager och sålts med moms! Vilket vi inte vill gynna Telia tänkte jag ?

Ursprungligen av MacGreek:

Någon som har kännt på en JB irl ?
Apple store på Väla Centrum, hade inga inne...

Jag har båda matt och blank, rättare sagt frugan har den blanka med 10 skal runtom haha
Alla som sett båda gillar dock min, den matta? köpte en av varje så jag kunde granska de först vilken jag skulle ta.
Dessa är 128GB versioner och ej Paddamodellen plus då.

  • Medlem
  • 2016-09-21 13:58
Ursprungligen av Bagewitz:

Samma här. Förstår inte deras ovilja till att kommunicera med sina missnöjda kunder. De måste ha mer information än de skickar ut.

Absolut!
Hade de sagt till mig att: "vi beräknar att kunna leverera runt 6 oktober, men det kan inte garanteras" hade jag varit nöjd med det. Just nu känns det mer som man inte alls har en aning. Oktober? November? När det i snart två veckor stått 3-5 veckor så börjar det kännas frustrerande.

Har skrivit till dem ett par gånger med, vilket antingen ignorerats eller besvarats med copy-pastesvar av vad som också står på deras hemsida. De försöker ju inte ens göra sina kunder nöjda känns det som.

Ursprungligen av Emso:

Absolut!
Hade de sagt till mig att: "vi beräknar att kunna leverera runt 6 oktober, men det kan inte garanteras" hade jag varit nöjd med det. Just nu känns det mer som man inte alls har en aning. Oktober? November? När det i snart två veckor stått 3-5 veckor så börjar det kännas frustrerande.

Har skrivit till dem ett par gånger med, vilket antingen ignorerats eller besvarats med copy-pastesvar av vad som också står på deras hemsida. De försöker ju inte ens göra sina kunder nöjda känns det som.

De har dessutom inte uppdaterat leveransinformationen idag, vilket de tidigare har gjort runt klockan 11. De har kanske gett upp haha

  • Medlem
  • Linköping
  • 2016-09-21 14:02

http://www.istocknow.com/live/

Här kan man kolla lagerstatus på Apple-stores i världen.

Fick precis min iPhone 7 Plus Black 128GB, beställd via Apple Online den 9/9 kl 09.11. ?

Ursprungligen av MacGreek:

Någon som har kännt på en JB irl ?
Apple store på Väla Centrum, hade inga inne...

Finns inga JB i hela Sverige till display. Frågade Apple Store Malmö angående det.

Ursprungligen av grenhall:

Finns inga JB i hela Sverige till display. Frågade Apple Store Malmö angående det.

Apple Store Väla Centrum har fått in idag !

Ingen som beställt hos Comviq som fått sin?

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2016-09-21 16:29
Ursprungligen av Lidlund:

Borde skickas imorgon som tidigast. Hör gärna av dig när du fått info att den är skickad

Har dom dragit dina pengar?
Själv beställde jag den 16e men dom har fortfarande inte dragit pengar av mig

Igår eftermiddag ändrades statusen till "förbereder leverans" och i förmiddags fick jag mail om att den var skickad och levereras imorgon. Fick tracking nummer som inte funkar än dock.. tar väl några timmar antar jag.
Inga pengar dragna än.

Om Apple Stores börjar få in nu undrar då om det börjar röra på sig och att man därmed kanske kan förvänta sig att de tider för leverans idag hos diverse kommer att börja rulla på. Min har stått 3-5 veckor sen förra veckan utan förändring och Tre som vi har hade noll koll på något verkade det som när jag talades vid med dem I fredags.

Så samtidigt som det är sjukt störande att vänta lär det ju inte vara mycket roligare i deras ände när dom inte kan ge någorlunda svar.

Ursprungligen av NCSD:

Goda nyheter! Från Telia och säkert från andra operatör. Min prel. datum har blivit ändrat precis imorse från 2 nov till 22 sep dvs. Imorgon.
Förbeställt 7+ JB 256GB 9/9 några timmar efter släpps. Wooooopwoooop! (Hemskickad)

Antar att den inte gått iväg idag?

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2016-09-21 17:04
Ursprungligen av robertkarlsen:

Är det någon som har fått en iPhone 7 / 7 Plus med #HissGate i Sverige? Snälla, ni som har fått era...svara gärna på den frågan!

Ja, jag har det... Fick den igår, har bokat Geniusbar till nu på lördag.

När UPS levererar - krävs signatur då eller räcker fullmakt att de kan lägga paketet på ett speciellt ställe?

  • Medlem
  • 2016-09-21 17:53

Fick nyss SMS från Telia...

Citat:

"Hej! Apple har inte gett besked om när leveransen av din iPhone sker..."

Känns ju helt galet då jag var snabb på att boka min 7+ svart 128gb och fick bekräftelsemejl 09.03

Bevaka tråden