Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2016-09-20 19:05
Ursprungligen av adress@mac:

I våras beställde jag till Teliabutik - ingen skillnad vad gällde spårning/ information.

Ursprungligen av Kivrennac:

Dom säger att min skickas inom kort, det har dom sagt sen i torsdags... Frågade precis när min order är registrerad, fick svaret 09.46, trots att jag har en mailbekräftelse från 09.03 där det står att telefonen är reserverad ?

Det hände med mig också. Häromdagen sa de att min order är registerad kl 11:48, även om jag fick bekräftelsen precis som du ?.

http://i1.kym-cdn.com/entries/icons/facebook/...

Ursprungligen av Kivrennac:

Dom säger att min skickas inom kort, det har dom sagt sen i torsdags... Frågade precis när min order är registrerad, fick svaret 09.46, trots att jag har en mailbekräftelse från 09.03 där det står att telefonen är reserverad ?

Vilken modell beställde du?
Beställde med change från Telenors hemsida 09:05 en iphone 7 plus 128 gb Matt svart.

Pratade med kundservice idag och då sa de att det tar en till fyra veckor?

Ursprungligen av timmar92:

Vilken modell beställde du?
Beställde med change från Telenors hemsida 09:05 en iphone 7 plus 128 gb Matt svart.

Pratade med kundservice idag och då sa de att det tar en till fyra veckor?

Samma modell för mig. Det enda svar jag fått (har frågat ett antal ggr via FB och Twitter) är att de inte ser några förseningar på leveransen, vilket innebär att den ska levereras senast fredag.

Beställde iofs inte med Change utan förlängde abonnemanget.

Ursprungligen av Wahlgren46:

Har du beställt från telia?

Ja, men lär inte hämta ut den för jag ångrade färgen men inte orkat ringa och be dem ta bort den ännu

Ursprungligen av Kivrennac:

Samma modell för mig. Det enda svar jag fått (har frågat ett antal ggr via FB och Twitter) är att de inte ser några förseningar på leveransen, vilket innebär att den ska levereras senast fredag.

Beställde iofs inte med Change utan förlängde abonnemanget.

Ska nog gå genom samma lager vare sig det är change eller inte, funderar bara på om de kanske registrerade min order senare? I mitt bekräftelsemail står det 09:05 men jag fick inte mailet förrän klockan 3 på dagen?

Får jag inte min på fredag ska de få höra ett och annat!

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Ja, men lär inte hämta ut den för jag ångrade färgen men inte orkat ringa och be dem ta bort den ännu

Samma här, beställt fr telia, hämtning i butik, tänkte först kolla med apple för att få snabbare leverans men jag orkar inte hålla med med detta nu, tar för mkt tid, så jag avvaktar och väntar.

Ursprungligen av timmar92:

Ska nog gå genom samma lager vare sig det är change eller inte, funderar bara på om de kanske registrerade min order senare? I mitt bekräftelsemail står det 09:05 men jag fick inte mailet förrän klockan 3 på dagen?

Får jag inte min på fredag ska de få höra ett och annat!

Hörde från ngn att det är olika lager, eftersom man hämtar ut i butik med Change, men vet inte hur bra det stämmer.

Mm samma här! Räknade kallt med att ha den i fredags då jag beställde 09.02, bevisligen dumt av mig...

Ursprungligen av Kivrennac:

Hörde från ngn att det är olika lager, eftersom man hämtar ut i butik med Change, men vet inte hur bra det stämmer.

Mm samma här! Räknade kallt med att ha den i fredags då jag beställde 09.02, bevisligen dumt av mig...

Vad jag förstått står alla i gemensam kö om det är change eller inte ?

Kollade precis med Telenor på fb och min order registrerades kl 09:59, en hel timme efter jag beställde...

Enligt hemsidan ska jag ändå få den denna veckan.

Inser att detta är ett Ilandsproblem men man blir riktigt sur ändå!

Ursprungligen av timmar92:

Vad jag förstått står alla i gemensam kö om det är change eller inte ?

Kollade precis med Telenor på fb och min order registrerades kl 09:59, en hel timme efter jag beställde...

Enligt hemsidan ska jag ändå få den denna veckan.

Inser att detta är ett Ilandsproblem men man blir riktigt sur ändå!

Ja självklart är det så, men blir som sagt riktigt irriterande ändå. Ingen idé att vara inne på minuten den släpps om ordern ändå inte registrerad förrän nån timme senare...

Någon som beställt från Apple Store med beräknat leveransdatum 5-10 okt som mot förmodan fått leveransdatum framflyttat? Beställde 7+ MS 32gb den 11 September, lite senare än alla andra kanske, men har fått det datumet.

Ursprungligen av Wahlgren46:

Samma här, beställt fr telia, hämtning i butik, tänkte först kolla med apple för att få snabbare leverans men jag orkar inte hålla med med detta nu, tar för mkt tid, så jag avvaktar och väntar.

Beställde från apple direkt istället, ändrade från gagatsvart till svart. Kan inte tåla att den repas av minsta lilla Så blir nog nöjd med mattsvart ändå, men den ska bara komma först... Beräknat leveransdatum 12-18 oktober.

För er som bor i närheten av en apple butik så kan man reservera en på morgonen att hämta ut under dagen, många i UK som gjort detta och verkar funka klockrent.. uppdaterades från 6 tills på eftermiddagen idag sa några på macrumors

https://reserve.cdn-apple.com/SE/sv_SE/reserv...

Fick kontakt med en på Telia idag som sa att dom inväntar in ett enligt han STORT lass med jetblack/mattsvarta 7+ men även vanliga 7or. Början av oktober trodde han hoppas det!

Är det någon som har fått en iPhone 7 / 7 Plus med #HissGate i Sverige? Snälla, ni som har fått era...svara gärna på den frågan!

Ursprungligen av WilliamWT:

För er som bor i närheten av en apple butik så kan man reservera en på morgonen att hämta ut under dagen, många i UK som gjort detta och verkar funka klockrent.. uppdaterades från 6 tills på eftermiddagen idag sa några på macrumors

https://reserve.cdn-apple.com/SE/sv_SE/reserv...

Vet inte om du har svaret men om man beställt en 7+ på deras hemsida redan och status är 'beställning behandlas', kan man då avboka den och istället reservera en telefon? (om man nu lyckas dvs)

Ursprungligen av timmar92:

Vad jag förstått står alla i gemensam kö om det är change eller inte ?

Kollade precis med Telenor på fb och min order registrerades kl 09:59, en hel timme efter jag beställde...

Enligt hemsidan ska jag ändå få den denna veckan.

Inser att detta är ett Ilandsproblem men man blir riktigt sur ändå!

Tyvärr, det är faktiskt ett lotteri.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-20 20:34

Har beställt en 7 128 gb Black från Tele2. Lördag den 10:e.
Där börjar problemen.
Har inget ordernummer så kan inte följa leveransen via internet. Av någon anledning kan inte heller kundtjänst se mer än att det finns en beställning. Nissen i butiken sa "den bör komma om en vecka" så om han inte ljög borde den dyka upp nu i dagarna.

Kan tillägga att när jag beställde den 10:e så stod det "1-2 veckor" på hemsidan.

Har någon mer beställt från tele2 och har ni fått eran?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2016-09-20 21:08
Ursprungligen av 99Mark:

Har beställt en 7 128 gb Black från Tele2. Lördag den 10:e.
Där börjar problemen.
Har inget ordernummer så kan inte följa leveransen via internet. Av någon anledning kan inte heller kundtjänst se mer än att det finns en beställning. Nissen i butiken sa "den bör komma om en vecka" så om han inte ljög borde den dyka upp nu i dagarna.

Kan tillägga att när jag beställde den 10:e så stod det "1-2 veckor" på hemsidan.

Har någon mer beställt från tele2 och har ni fått eran?

För mig var det ett dåligt tecken att inte ha ordernummer. Hade inte kommit efter ett dygn efter jag bokade så ringde kundtjänst, och hen som svarade fiskade upp den i det andra systemet de använde då och såg att det stod något typ "checkout failed", så den hade inte gått igenom, fast allt hade sett bra ut i övrigt. Fick lägga en ny dagen efter.

Fick du sms om att leveransen blivit försenad? Eller 100GB data som kompensation?

Ursprungligen av junity:

Vet inte om du har svaret men om man beställt en 7+ på deras hemsida redan och status är 'beställning behandlas', kan man då avboka den och istället reservera en telefon? (om man nu lyckas dvs)

Ja, om det går att trycka på knappen när du går in på ordern. Men om du tänker reservera en så gör det först innan du avbokar så att du har en reserv ifall att du inte får tag på en. Går det inte att avboka den så reservera en och lämna tillbaka den du boka från början när du väl får den.

fick svar på min fråga nu från 3 om de hade fått leveranser idag då andra butiker verkar ha fått det. som vanligt inget konkret...

Hej William!

Jag har ingen specifik information om när vi kommer att ta emot nästa leverans, vi har en större utmaning med leveransen från Apple just nu men kommer givetvis att skicka ut telefonerna så fort som möjligt. Då i tur och ordning efter väntelistan.

Ha en trevlig kväll!
/Elin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-20 21:29
Ursprungligen av dermike:

För mig var det ett dåligt tecken att inte ha ordernummer. Hade inte kommit efter ett dygn efter jag bokade så ringde kundtjänst, och hen som svarade fiskade upp den i det andra systemet de använde då och såg att det stod något typ "checkout failed", så den hade inte gått igenom, fast allt hade sett bra ut i övrigt. Fick lägga en ny dagen efter.

Fick du sms om att leveransen blivit försenad? Eller 100GB data som kompensation?

Jag har inte ens fått ett sms. Fick inget ordernummer i butik och de sa endast "du får ett sms när den kan hämtas på din närmsta postkontor". Bör jag åka förbi butiken och fråga?

EDIT: ska lägga till att jag beställde den i en fysisk tele2-butik.

  • Medlem
  • 2016-09-21 05:47

Goda nyheter! Från Telia och säkert från andra operatör. Min prel. datum har blivit ändrat precis imorse från 2 nov till 22 sep dvs. Imorgon.
Förbeställt 7+ JB 256GB 9/9 några timmar efter släpps. Wooooopwoooop! (Hemskickad)

Ursprungligen av NCSD:

Goda nyheter! Från Telia och säkert från andra operatör. Min prel. datum har blivit ändrat precis imorse från 2 nov till 22 sep dvs. Imorgon.
Förbeställt 7+ JB 256GB 9/9 några timmar efter släpps. Wooooopwoooop! (Hemskickad)

Vågar vi tro på att dem levererar imorgon?

  • Medlem
  • ljungby
  • 2016-09-21 06:10
Ursprungligen av junity:

Någon som beställt från Apple Store med beräknat leveransdatum 5-10 okt som mot förmodan fått leveransdatum framflyttat? Beställde 7+ MS 32gb den 11 September, lite senare än alla andra kanske, men har fått det datumet.

Ja fortfarande det datumet, förbokade den 9/9 kl 09.23 7+ 32gb MS.

  • Medlem
  • 2016-09-21 06:39
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Går ju logga in på hemsidan/via mejlet/smset som innehöll en länk. Men det står ju inget exakt, det flyttas sakta framåt en dag i taget ?

Som sagt: jag har inte fått någon länk i varken smset eller i reservationsmailet.

Ringde butiken igår (Telia Gallerian i Stockholm) och de hade heller ingen aning. Sade något i stil med: "inte hört något officiellt men hoppas på nästa vecka."

Ursprungligen av NCSD:

Goda nyheter! Från Telia och säkert från andra operatör. Min prel. datum har blivit ändrat precis imorse från 2 nov till 22 sep dvs. Imorgon.
Förbeställt 7+ JB 256GB 9/9 några timmar efter släpps. Wooooopwoooop! (Hemskickad)

Antar du fått sms om det?

Hoppas det gäller fler lurar från Telia med la min order vid ~10. Fick dock uppdaterat nu till 3e november istället! Jb 128gb 7+

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-09-21 08:21
Ursprungligen av NCSD:

Goda nyheter! Från Telia och säkert från andra operatör. Min prel. datum har blivit ändrat precis imorse från 2 nov till 22 sep dvs. Imorgon.
Förbeställt 7+ JB 256GB 9/9 några timmar efter släpps. Wooooopwoooop! (Hemskickad)

Exakt samma för mig (lur, färg, stl, beställning, datum, leveranssätt). Fick just sms:

"Vi har fått ny information om våra inleveranser. Din order: XXXXXXXXXXX beräknas att levereras till dig 2016-09-22. Hälsningar Telia."

Sweet!

Ursprungligen av NCSD:

Goda nyheter! Från Telia och säkert från andra operatör. Min prel. datum har blivit ändrat precis imorse från 2 nov till 22 sep dvs. Imorgon.
Förbeställt 7+ JB 256GB 9/9 några timmar efter släpps. Wooooopwoooop! (Hemskickad)

för mig har det nu ändrats från 2 november till 3 november över natten....

Bevaka tråden