Jag mailade Polar och frågade och fick det här svaret från deras marknadsavdelning:
"Om man använder iPhone och inte kan koppla klockan till appen, så måste man säkerställa att Android Wear appen i telefonen och M600 är i Connected-läget, dvs. i det aktiva läget. Min kollega som använder iPhone har haft liknande problem där Android wear appen stänger ner sig och kopplar bort M600. Då går det inte längre att synka data till Polar- Flow appen. Vi har inte fått någon indikation på att detta är ett problem för Android-användare."
När det gäller Apple Watch dubbelkollade jag med min kollega Jakob som var den som testade Apple Watch. För att förtydliga, du kan bara ha en app åt gången aktivt öppen i Apple Watch, men de kan såklart båda ligga "öppna" i klockan. Datan som du samlar in när du springer sparas såklart och du kan få tillgång till den i sportapparna du använder. Även om du är från din Iphone sparas datan i klockan tills den synkar med telefonen igen. Så det borde inte vara några problem att få samma data till de två apparna du brukar använda, däremot kan du inte ha båda apparna uppe på skärmen samtidigt.
Hoppas detta hjälpte något!