Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jah hade en säljare på besök nyss som i förbifarten nämnde att "XML kommer ju också från Microsoft". Kan det verkligen vara sant? Var kommer XML ifrån?
Det var en kollumnist i en amerikansk tidning som skapade viss förbryllning om vem som är skapare till XML. Han menade att det var Microsoft's Jean Paoli som var skaparen och det därför var Microsoft som hade skapat det. Tidningen fick senare publicera en rättelse.
Citat:
The computer language known as XML was developed by an industrywide group known as the World Wide Web consortium, not by two Microsoft technologists, as stated in David Ignatius's May 7 column. The technologists contributed to the effort, but did not invent the language.
Den stora majoriteten tror även att Microsoft äger Apple, och att det är skit samma vilket man använder (OBS, inte ett skämt). Den enda logiska slutsatsen de kan dra av det, är att använda Windows.
Men jag tycker det är bra av Microsoft att uppfinna mappar, skrivbordet, dra och släpp, klipp och klistra, papperskorgen, file-menyn och massa andra praktiska saker! För det är väl dom som har det?
Skrevs ursprungligen av nixon Har MS överhuvudtagit uppfunnit någonting revoltionerande eller nyskapande, eller nånting som ingen annan uppfunnit förut?
Såvitt jag vet - nej, inte en enda liten pryl eller idé. Kruxet är att det är som Bill Gates säger det i filmen Pirates of Silicon Valley när Steve Jobs säger "But we're better than you!":
Skrevs ursprungligen av Adrian B Men jag tycker det är bra av Microsoft att uppfinna mappar, skrivbordet, dra och släpp, klipp och klistra, papperskorgen, file-menyn och massa andra praktiska saker! För det är väl dom som har det?
Skrevs ursprungligen av kent Jag har hört att dom tog fram processen för att framställa stål, stämmer det?
:rolleyes:
Japp, det där med Taylors Snabbstål är en missuppfattning, det borde hetat Gates Snabbstål. De låg dessutom ensamma bakom hela det tyska kemiska undret på 1800-talet. Och det där med att bemästra elden då givetvis...
Skrevs ursprungligen av nixon Har MS överhuvudtagit uppfunnit någonting revoltionerande eller nyskapande, eller nånting som ingen annan uppfunnit förut?
Det fanns för länge sedan en sajt som försökte reda ut vad Pyttemjuk själva uppfunnit, och vad som de snott eller köpt in. Deras slutsats var att det bara var Microsoft BOB och det talande gemet som är Microsofts egna. :rolleyes: