Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka har iSight?

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-28 11:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fredrik Dolk
Fyll på denna lista:
piergoransson@mac.com
eldolko@mac.com

laskro@mac.com

skumt gjorde en nyinstallation av mitt system och nu när jag skall installera iChast AV så får jag detta felmeddelande !!!

Vad gör jag för fel ??

• Medlem
  • 2003-10-28 12:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av sjovall
Öh, varför inte 99mac? Det är väl kort och bra?

Har för mig att man inte kan ha siffror i chattnamnet.

jag är mycket avundsjuk på er med iSight! Jag har i och för sig en polares fina DV-kamera hemma och har testat att chatta med den, svinskoj! Ska hoppa upp på chatten nittiniomac ikväll och testa lite.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kronér
Det är superlugnt. Jag tog skämtet från början så det är inga som helst problem.

Men jag tror att vi behöver dig till uppsesittaren den 233 /12 det där med filmjölk och direktsändning verkar intressant

Synd att man sitter på ett flyg hem från Toronto den dagen. Det skulle vara kul att se

Har Apple tagit ner iChat Beta? Jag hittar det ingenstans! Jag har fått låna en iSight (sååå snygg!), men vill gärna testahur det funkar innan jag köper utrustning/programvara.

Funkar iSight BARA med iChat AV?:confused:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kronér Fyll på denna lista:
piergoransson@mac.com
eldolko@mac.com

laskro@mac.com

pido68

Citat:

Skrevs ursprungligen av Umeå Open
Har Apple tagit ner iChat Beta? Jag hittar det ingenstans! Jag har fått låna en iSight (sååå snygg!), men vill gärna testahur det funkar innan jag köper utrustning/programvara.

Funkar iSight BARA med iChat AV?:confused:

Betan är troligtvis borta eftersom den skarpa versionen släppts, även för jaguar. Tyvärr kostar det pengar, om man inte köper Panther där iChat AV ingår.

iSight funkar dock som vilken annan webbkamera, så den ska lira fint med andra program för videochat.

• Oregistrerad
  • 2003-10-28 14:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av jb
Dessutom säger alla att dom har iSightar men inte vad dom har för kontonamn och då är det svårt att videochatta med er

*Visslar oskyldigt*

• Oregistrerad
  • 2003-10-28 18:52

TV-premiär med filmjölk i håret. Det låter det!

Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
TV-premiär med filmjölk i håret. Det låter det!

Vilket hår

• Avstängd
  • 2003-10-28 19:43

Nu har jag fått Ekengrens inlägg tre gånger i brevlådan Tjötigt Har servern fått spatt?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-28 20:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ekengren
Vilket hår

Ja inte mitt i alla fall

• Avstängd
  • 2003-10-28 20:33

Å jag får väl behålla hatten på

Det jag saknar med iSIGHT är en inställning av ljuskänslighet. Eller det kanske finns?
Slänger man upp fotolampor för att synas på kvällen så stör man kanske resten av familjen.

• Oregistrerad
  • 2003-10-28 20:48

Jag vet att det ska finnas ett program där man kan ställa in allt det här..... och det affekterar även iChat...

Jag har en men jag har aldrig använt den

Jag finns på gbo@mac.com. Dax att börja fylla upp sin buddy-lista så man känner sig viktig...

/Göran

Här kommer min....

SamuelJohans

• Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-10-29 02:42

Jag har Isight! Det är en underbar pryl som verkligen funkar! Tycker dock att det var märkligt att man inte fick Ichat AV som en CD med Isighten! Besynnerligt... Har letat överallt efter Betan jag tanka hem från Apple, nu skall dom ha pengar för ett program som är ämnat för Isight! Skumt tänkt... ELLER?

Ok, den skall finnas med i PANTHER men ändå!

• Oregistrerad
  • 2003-10-29 04:38

Undrar om massa "gamla gubbar" kommer vilja videochatta med en om man slänger ut sin AIM-adress här

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nelson
Jag har Isight! Det är en underbar pryl som verkligen funkar! Tycker dock att det var märkligt att man inte fick Ichat AV som en CD med Isighten! Besynnerligt... Har letat överallt efter Betan jag tanka hem från Apple, nu skall dom ha pengar för ett program som är ämnat för Isight! Skumt tänkt... ELLER?

Ok, den skall finnas med i PANTHER men ändå!

Väl talat! Jag har tänkt samma sak. Om man nu säljer en produkt som i princip är värdelös utan viss programvara så kan dom väl gott slänga med programmet med hårdvaran.

• Avstängd
  • 2003-10-29 13:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pallish
Undrar om massa "gamla gubbar" kommer vilja videochatta med en om man slänger ut sin AIM-adress här

Om inte så kan du ju chatta med mina söner.
Den ena ( Ricard ) NV2DJ Skurups Lantbruksskola.

Den yngsta ( Tim ) snart 14 pluggar Spanska

Hemma finns PS2 och de skejtar.
Åker ofta till Bryggeriet i Malmö

• Medlem
  • Oslo
  • 2003-10-29 20:17

Mitt är ohlund@mac.com har inte iSight men DV kamera

Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
min mini-dv envisas med att stänga av sig efter fem (?) minuter om man inte har rört den, så den är lätt irriterande att använda. Men det kanske finns nån inställning för det. Har inte orkat kolla.
Annars är mitt aim Ljunghall .

Finns det nåt Photo läge på mini DV´n Baron? prova det i så fall!

• Medlem
  • 2003-10-29 20:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kentor
Finns det nåt Photo läge på mini DV´n Baron? prova det i så fall!

mja, man kan plåta stills men man kan inte låsa kameran i photoläge.

• Medlem
  • International user
  • 2003-10-29 21:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Om inte så kan du ju chatta med mina söner.
Den ena ( Ricard ) NV2DJ Skurups Lantbruksskola.

Den yngsta ( Tim ) snart 14 pluggar Spanska

Hemma finns PS2 och de skejtar.
Åker ofta till Bryggeriet i Malmö

Låter som en ganska dräglig tillvaro... allt var bättre förr!

Jobbar hårt på att komma på ett bra argument till mig själv för att skaffa en iSight. Har inte lyckats ännu...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kronér
[B]Jag vet!! BingoLotto via iSight

Det är så vi sänder idag
Efter första kvällen med vänner kan jag bara säga KÖP!!!! Fullständigt lysande jag har skrattat mig fördärvad under kvällen, helt sjukt, underbart och MAC [/B][/QUOTE] Jaha, det hade jag ju inte fattat. Att det var den Kronér alltså.

Citat:

min mini-dv envisas med att stänga av sig efter fem (?) minuter om man inte har rört den, så den är lätt irriterande att använda. Men det kanske finns nån inställning för det. Har inte orkat kolla.

Om du orkar kan du ju slänga i ett DV-band och sätta på rec. Då borde ju kameran vara i gång i 60 minuter (eller hur långt bandet nu är) i alla fall.
Tänk på att ta hand om bandet efter att du chattat. Kan bli lite jobbigt om någon hittar det.

• Oregistrerad
  • 2003-10-30 09:58
Citat:

Min kamera stänger av sig efter 5 minuter om det sitter ett band i. Tar jag ut det kan man ha den igång hur länge som helst. Värt att testa om du inte redan gjort det.

• Medlem
  • 2003-10-30 11:18

jag sätter på den nu så får vi se...

• Medlem
  • 2003-10-30 11:42

nu står den och tuggar i nåt demoprogram som visar effekter och annat. Jag har inte sett än om det påverkar utsignalen - fw-macen är upptagen. Men det verkar lovande.

• Oregistrerad
  • 2003-10-30 12:32

Det borde ju gå att stänga av demofunktionen i menyn tycker jag.

Bevaka tråden