Min magkänsla just nu är att G-serien inte finns på konsumenternas radar på samma sätt som tidigare modeller som G2-G4 var. Mycket av det beror på misslyckandet med G5 och att G6 inte fått särskilt mycket uppmärksamhet eftersom de inte verkar marknadsföra den särskilt hårt, nästan som om LG:s förtroende för produkten inte varit att den ska lyckas i konkurrens med Galaxy S8.
Samtidigt känner jag LG-fantaster som har suktat efter tidigare V-modeller som inte kommit till vår marknad, och de är uppspelta över att få veta om V30 kommer hit eller ej. Det känns också som att V30 har fler unika egenskaper som kan locka en egen kundkrets. LG G6 har svårt att slåss mot giganter som Galaxy S8 och Iphone 7 Plus-kunderna, och Samsung har en annan kundkrets med Galaxy Note-serien. V30 kommer nog bli LG:s motsvarighet till Note, en produkt med unika egenskaper som en mindre men fortfarande stor kundkrets kan bli lojala mot.
Så som det ser ut nu tror jag att V-serien kan bli LG:s nya framgångsprodukt. De kan göra G-serien populär igen, men som det ser ut nu saknas det den uppståndelse runt produkten som det finns runt V-serien och konkurrenternas produkter.