Jag måste säga att det för mig fortfarande är lite oklart vad 99 kommer att syssla med framöver. Jag hoppas att det kommer att kännas bra med tiden.
En bra början är att @ekloev kikar på självbärande bilar. Jag är personligen väldigt intresserad av den utvecklingen då jag själv inte får köra bil pga synnedsättning. Läser man på lite så förstår man att det är närmare verklighet än vad många tror.
Jag förstår det, inledningsvis kommer det kännas som business as usual eftersom vi slagit in på den nya vägen sedan något år tillbaks men fortsatt verkat under namnet 99mac, vilket varit något missvisande. Så vi kommer fortsätta ta upp teknikbranschen i stort som vi gjort under en tid, men vi kommer också ta ett större grepp på det vi kallar det digitala vardagslivet. Det handlar om allt från att ta upp hur det smarta hemmet fungerar tillsammans med de mobila enheterna till hur digitala tjänster som musik- och streamingtjänster kan fungera tillsammans med smarta AI-assistenter, och liknande.
Just idén med självkörande bilar är en annan del av utvecklingen vi jobbar mot den senaste tiden, den svenska kopplingen i det vi täcker. Det skrivs en hel del om självkörande bilar, men inte mycket skrivs om läget i Sverige. Jag insåg att jag själv inte vet särskilt mycket om läget, så det är definitivt något jag ska kika närmare på när jag är tillbaks. Om du kommer på ett ämne som vi inte täcker får du gärna tycka till här eller i feedback-forumet, bra uppslag uppskattas alltid!